فهرست استاد مغز

دکتر متخصص اختلال خواب در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

دکتر متخصص اختلال خواب در مشهد

 

اگر میخواهید اختلال خوابتان را غیردارویی درمان کنید با ما تماس بگیرید.

انواع اختلالات خواب قابل درمان با نوروفیدبک کدام اند؟

۱- اختلالات بدخوابی

۲- اختلالات پرخوابی

۳- اختلالات حرکتی مربوط به خواب (پاراسومنیا یا خواب پریشی)

۴-

در مورد اول ما شاهد مشکل در به خواب رفتن،زودتر از موعد بیدار شدن یا بیدارشدن های مکرر در طول شب میباشد. اختلالات پرخوابی که از احساس خواب آلودگی مداوم گرفته تا حملات ناگهانی خواب در طول روز (حتی در حین کار یا رانندگی و…) میباشد.

اختلالات حرکتی مربوط به خواب شامل سندرم بیقراری پا، خوابگردی، خواب حرفی، وحشت شبانه و کابوس شبانه میباشد.

کلینیک مجهز تشخیص اختلالات خواب در مشهد

دکتر متخصص اختلال خواب ابتدا یک معاینه‌ ی بالینی انجام داده و اطلاعات لازم در مورد علائم و سوابق پزشکی شما را جمع‌ آوری می‌ کند. ایشان در صورت نیاز  یک یا چند مورد از تست‌ های متنوع ذیل را درخواست خواهد کرد:

  • پلی‌سومنوگرافی یا آزمایش چندگانه‌ ی خواب: یک مطالعه‌ ی خواب که سطح اکسیژن، حرکات بدن و امواج مغزی را در جهت بررسی این ‌که چگونه خواب را مختل می ‌کنند، ارزیابی می ‌کند.
  • نوار مغزی و نقشه مغزی: تستی که فعالیت الکتریکی مغز شما را ارزیابی کرده و هرگونه مشکلات بالقوه‌ ی وابسته به فعالیت ثبت شده را شناسایی می ‌کند.
  • آزمایش خون : یک آزمایش خون که به طور معمول برای تشخیص نارکولپسی و دیگر بیماری ‌های زمینه ‌ای که ممکن است سبب اختلالات خواب شده باشند، استفاده می ‌شود.

این تست‌ ها می ‌توانند در تعین دقیق علت اختلال خواب و تعیین نوع درمان مناسب برای اختلالات خواب، حیاتی باشند.

آدرس دکتر خوب درمان اختلال خواب در مشهد

دکتر خوب متخصص درمان خواب در مشهد از روش های تکنولوژیک و پیشرفته بجای دارودرمانی سنتی استفاده میکند. اگرچه در ۲۰ درصد موارد همزمان با دوره های نوروتراپی ( نوروفیدبک و …) لاجرم از دارودرمانی اما با دُز کمتر و دوره کوتاه مدت تر نیز استفاده میگردد.

نوروفیدبک چیست و چگونه اجرا میشود؟

نوروفیدبک به معنی آموزش مستقیم بهبود و اصلاح عملکرد مغز هست. در این روش با کمک دستگاه نوروفیدبک، مغز یاد می‌گیرد که کارآمدتر عمل کند و در واقع این دستگاه با روشی هوشمند و بدون هیچگونه عارضه ای مغز را به سمت اصلاح عملکرد ( مثلا آموزش نحوه به خواب رفتن و بالابردن کیفیت خواب ) هدایت میکند.

دستگاه کخ توسط متخصص اختلال خواب برنامه ریزی میشود، لحظه به لحظه عملکرد مغز رو مشاهده میکند و به مراجعه‌کننده نشون میدهد و برای تغییر فعالیت مغز به الگوهای مناسب‌تر او پاداش میدهد.

نوروفیدبک یه روش درمانی جدید ( ۵۰ سال در کشورهای پیشرفته) هست که مغز رو تشویق می‌کند تا الگوهای فعالیت سالم‌تری ایجاد کند. هدف از این رویکرد درمانی تغییر طرز فکر و احساسات شما نیست، بلکه تغییر فعالیت مغز شما برای عملکرد بهتر هست.

به عبارتی نوروفیدبک نوعی ورزش، آموزش یا فیزیوتراپی (نورتراپی) برای مغز هست.

بهترین کلینیک نوروفیدبک اختلالات خواب در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

نوروفیدبک‌ درمانی جایگزین یا همراه برای رواندرمانی و درمان‌های دارویی محسوب میشود. در اغلب موارد همزمان شدن چند درمان باهم برای اختلالات طیف شدید بسیار موثرتر واقع میشوند.

از جمله اختلال‌هایی که نوروتراپی در درمان آنها نقش موثری دارد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نوروبیوفیدبک نوعی ابزار جدید و نوین برای بهبود اختلالات روان‍پزشکی محسوب میگردد که از آن برای تقویت و اصلاح فعالیت‌های عصبی مربوط به مغز استفاده میشود.

کلینیک باسابقه تشخیص اختلالات خواب در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

در کلینیک اُستادِ مغز تشخیص اختلالات خواب در کاملترین شکل ممکن انجام میشود.

دکتر متخصص اختلال خواب در اغلب موارد از روش ارزیابی نقشه مغزی (QEEG) استفاده میکنند که بسیار کاربردی و کم هزینه تر است و صرف وقت کمتر (۳۰ دقیقه) دارد.

 فرایند آن به این صورت است که اطلاعات EEG به‌دست‌آمده از سطح مغز پس از آن که تحت یکی از روش‌های پردازش سیگنال قرار گرفتند بر اساس اندازه دامنه، فرکانس و محل فعالیت به‌صورت یک نقشه از فعالیت مکانی توپوگرافیک مغز درمی‌آیند.

این نقشه مغزی به‌دست‌آمده، سپس با نقشه مغزی جمعیت بهنجار بر اساس سن مقایسه شده و از طریق آن می‌توان کارکرد مغز را بررسی و مطالعه کرد.

توسط این تست میتوان به علت اصلی اختلال خواب با توجه به عملکرد امواج مغزی فرد پی برد و بر همین اساس طرح درمانی را برای ایشان آغاز نمود.

کلینیک درمان اختلال خواب با TDCS  در مشهد

تی دی سی اس ( Transcranial Direct-Current Stimulation) که به معنی تحریک جدار جمجمه با ولتاژ بسیار پایین برق (۲ میلی آمپر با استفاده از باتری ) است.

در روش های درمان با تی دی سی اس، یک جریان الکتریکی مستقیم بسیار ضعیف در حد ۱ الی ۲ میلی آمپر به جداره مغز فرد متصل می شود که به وسیله آن فعالیت های بخش های مشخصی از مغز را کاهش یا افزایش می دهند.

برای هر کاربرد تی دی سی اس، باید قسمت های متفاوتی از مغز فعال و یا مهار شوند و این کار به وسیله انتخاب موقعیت الکترودها در پوسته ی جمجمه صورت می گیرد.

جریان برق القا شده هیچ تاثیر مستقیمی روی سلول های مغز ندارد و تنها آستانه تحریک یا مهار این سلول ها را تغییر می دهد و به همین علت، یکی از امن ترین و موثر ترین روش های درمانی مدرن به حساب می آید.

این دستگاه اثرات ارزشمندی در فرایند درمان اختلال خواب دارد و دارای تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) میباشد.

مرکز درمان اختلال خواب با روش CES در مشهد

دستگاه درمان اختلالات خواب CES دستگاهی به اندازه تلفن همراه است که جمجمه و مغز را با جریانی که معمولاً توسط مصرف کننده قابل تشخیص نیست (زیر چهار میلی آمپر) تحریک می کند.

درمان CES یا تحریک الکتریکی جداره مغز یکی از روشهای درمانی نوروتراپی و بر پایه علوم اعصاب (نوروساینس) است. این درمان دارای تاییدیه های زیادی از جمله تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA میباشد. لازم به ذکر است که این درمان پیشرفته هیچگونه عارضه جانبی برای فرد به دنبال ندارد.

این درمان با جریان الکتریکی مستقیم بر روی جداره جمجمه فرد مراجعه کننده باعث اثر گذاری بر روی گیرنده های عصبی مغز میشود. دستگاه CES به درمان افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب که شامل کم خوابی، بی خوابی، خواب بیش از حد و کابوس های شبانه میباشد، میپردازد.

در درمان CES با استفاده از ۲ الکترودی که به لاله گوش مراجعه کننده متصل میشود. این دستگاه جریان الکتریکی ملایمی را به جداره مغز وارد میکند که این جریان الکتریکی باعث ترشح هورمون های مختلفی در مغز میشود. این هورمونها در درمان و رفع اختلالات اضطرابی، افسردگی و کم خوابی نقش موثری را ایفا میکنند و میتوانند باعث بهبود این اختلالات تا سطح قابل توجهی گردند.

درمان CES با استفاده از جریان الکتریکی ملایم خود بر روی گیرنده های عصبی مغز فرد افسرده اثر گذاری میکند و باعث نرمال شدن فعالیت و امواج مغزی میشود در او میشود.

آدرس کلینیک درمان اختلال خواب با روش AVE  در مشهد

تحریک دیداری-شنیداری Audio-Visual Entrainment روشی است که با تولید پالس های نور و صدا در فرکانس‌های مشخص به طور تدریجی و ایمن امواج مغزی را به سمت الگوهای مشخصی هدایت می‌کند و از آن برای بهبود خلق، بهبود الگوهای خواب، افزایش تن آرامی Relaxation و همچنین افزایش عملکرد ذهن استفاده می‌شود.

نحوه تأثیر آن بدین صورت است که جریان خون داخل مغز را افزایش داده و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز گلوگز می‌گردد که عملکرد نورون‌ها را بهبود می بخشد. از این روش در درمان اختلالاتی مانند اضطراب، نقص توجه، اختلال پس از سانحه و دردهای مزمن استفاده شده است.

از این روش در درمان اضطراب، افسردگی، بی خوابی و دردهای مزمن استفاده می‌شود و از سال ۱۹۷۷ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA قواعد استفاده از آن تنظیم گردیده است.

کلینیک  « اُستادِ مغز » بهترین و سالم ترین خدمات درمانی را ارایه میدهد