فهرست استاد مغز

درمان میگرن در مرکز نوروفیدبک مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

درمان میگرن در مرکز نوروفیدبک مشهد

ما به شما عزیزان یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک در مشهد را معرفی میکنیم

از میگرن بیشتر بدانیم:

شاید میگرن یکی از انواع شایع سردرد باشد، اما هر سردردی میگرن نیست. اصطلاح «میگرن» به سردردی اطلاق می‌شود که در بیشتر مواقع (نه همیشه) یک طرف سر را درگیر می‌کند.

درد میگرن یک چالش مزمن است، اما اگر استرس یکی از عوامل آغازگر میگرن باشد، این چالش به یکی از دشوارترین مشکلات سلامتی تبدیل می‌شود. استرس، درد میگرن را آغاز می‌کند و از سوی دیگر، درد میگرن استرس را شدت می‌بخشد و این چرخه باید قطع شود. گاهی استرس و درد همزمان نیست و در آخرهفته وقتی می‌خواهیم استرس کار را فراموش کنیم، قطع استرس کار موجب بروز سردرد میگرنی می‌شود.

به عبارت دیگر مغز فرد مبتلا به میگرن به یکنواختی عادت کرده مانند خواب بجا و حتی استرس مداوم و با هر تغییری از جمله کاهش استرس ممکن است حساسیت نشان دهد.

نوروفیدبک

واحد تخصصی نوروتراپی در مشهد

نوروفیدبک بعنوان یک تحول در عرصه درمان اختلالات بالینی و بهبود، تقویت و اصلاح عملکرد مغز محسوب میگردد. این روش به قدری موثر و مفید واقع شده است که امروزه رقیب و جایگزین جدی دارودرمانی شناخته میشود.

نوروفیدبک به متخصصان جامعه روانپزشکی و روانشناسی بالینی این امکان را داده تا با روشی کاملا ایمن، موثر و دارای اثرات پایدار به مواجهه با اختلالات بالینی از طریق بهبود و اصلاح عملکرد مغز بپردازند.

نوروفیدبک در واقع امکان « ورزش مغز » را فراهم نموده است، چرا که از طریق این تجهیزات مدرن و پیشرفته میتوان عملکرد مغز را بخوبی ارتقاء و بهبود بخشید و بسیاری از اختلالات بالینی را بدون نیاز به دارودرمانی یا هر روش دیگری به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید.

نوروفیدبک چگونه انجام میشود؟

نوروفیدبک دستگاهی است که از طریق اتصال با چند الکترود به پوست سر بدون ایجاد زخم یا جراحتی، قادر است امواج مغزی را در نقاط مشخصی دریافت و ثبت کند.

امواج ثبت شده در مانیتور مقابل درمانگر به صورت ارقام و نمودارهایی مشاهده میگردد. متخصص نوروتراپیست، از طریق مشاهده این نمودارها و با انجام ارزیابی های دقیق (نقشه مغزی و کلینیکال کیو) میتواند کم کاری ها و نارسایی های فعالیت سلول های عصبی مغز (نورون ها) را شناسایی نموده و سپس در فرایند درمان، در بخش ها و امواج مشخص شده، اقدامات درمانی را ارجا نماید.

در فرایند درمان، درمانجو مقابل یک مانیتور مینشیند و در حالیکه الکترودها در جای مشخص و از پیش تعیین شده نصب گردیده اند، عملکرد فعالیت سلولی نورون های عصبی را در همان نقاط، میتواند در غالب فیلم، تصویر و یا صوت مشاهده و دریافت کند.

از آنجایی که فرد در جریان جلسه در حال مشاهده عملکرد مغز خود هست، میتواند با پیشبرد نمایش فیلم و یا با تغییر صوت ها، در فعالیت امواج سلولی خود اثر گذاشته و آنها را تقویت و اصلاح نماید.

بنابراین در فرایند یک جلسه نوروتراپی درمانجو به مشاهده و سپس تغییر فعالیت امواج مغزی خود زیر نظر درمانگر که در حال مشاهده و تنظیم نمودارهای مغزی فرد است، میپردازد.

TDCS (تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای)

تحریک جریان مستقیم فرا جمجمه‌ای یا به اختصار (TDCS) به یک روش غیر تهاجمی برای تحریک مغز اطلاق می‌شود که در آن از جریان الکتریکی برای اثرگزاری بر فعالیت‌های قشر مغز استفاده می‌شود.

ایده اصلی پشت این روش آن است که افزایش یا کاهش فعالیت نواحی خاص مغز، باعث می‌شود عملکردهای خاصی از مغز تقویت یا سرکوب شوند.

روش TDCS اخیراً هر روز بیشتر و بیشتر به عنوان ابزاری برای تحقیقات نوروساینس (علوم اعصاب) و ارزیابی و درمان اختلالات مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله مزایای بارز TDCS می‌توان به ارزان بودن، قابلیت اجرای آسان و غیر تهاجمی و بدون درد بودن آن اشاره کرد.

مطالعات اخیر حاکی از پتانسیل درمانی TDCS برای دردهای مزمن عصبی، پارکینسون، بهبودی پس از سکته مغزی، وزوز گوش (زنگ زدن در گوش)، آسیب‌دیدگی نخاع، آسیب‌دیدگی مغزی، افسردگی و برخی مشکلات بیماری‌های دیگر هستند.

از کاربردهای نوروفیدبک بیشتر بدانیم:

اختلالات خلقی ( افسردگی ها، دوقطبی ها)

انواع اختلالات اضطرابی

انواع اختلال وسواس فکری-عملی

اختلال پانیک یا هول

اختلالات خواب

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه

اختلالات یادگیری

مشکلات حافظه و تمرکز

سردرهای تنشی و میگرن

صرع و تشنج

ما بهترین خدمات را به شما ارایه خواهیم داد