فهرست استاد مغز

بهترین متخصص درمان غیردارویی بیش فعالی در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

بهترین متخصص درمان غیردارویی بیش فعالی در مشهد

 

اگر تا کنون موفق به درمان اختلال بیش فعالی/کاستی توجه خود یا فرزند عزیزتان نشده اید با ما تماس بگیرید

 

در این کلینیک درمان غیردارویی اولویت ماست و فقط در ۲۰ الی ۳۰ درصد موارد آن هم برای دوره ای کوتاه مدت زیر نظر همکاران روانپزشک یا متخصص مغز و اعصاب درمان دارویی تجویز میشود.

متخصص درمان غیردارویی بیش فعالی در مشهد با استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژیک در حیطه علوم اعصاب و روان، و با تجربه و دانشی کم نظیر موفق به درمان و بهبودی حداکثری اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه شده است.

در این مجموعه از پرکاربردترین و موثزترین روش های نوروتراپی شامل : نقشه مغزی، نوارمغزی، لورتانوروفیدبک، نوروفیدبک، نوروفیدبک ارتقاء عملکرد، بیوفیدبک، تحریک الکتریکی فراجمجمه ای، تحریک دیداری-شنیداری و معتبرترین نرم افزارهای شناختی استفاده میشود.

کلینیک مجهز درمان بیش فعالی در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

انواع اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه کدام اند:

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه دارای ۳ نوع غالب میباشد:

۱- نوع عدم تمرکز-توجه غالب

۲- نوع بیش فعال-تکانشگر غالب

۳- نوع مرکب

در نوع اول فرد بیشتر دارای مشکلات شناختی است. یعنی از عملکردهای مهم ذهنی همچون تمرکز، توجه، حافظه فعال، سرعت پردازش، یادگیری موثر، تصمیم گیری، حل مسئله و … با شدت های خفیف، متوسط یا شدید برخورداری کافی ندارد.

در نوع بیش فعال-تکانشگر بیشتر شاهد مشکلات رفتاری و سازگاری هستیم. یعنی دارای فعالیت بیش از حد، بیقراری و ناآرامی، وول خوردن زیاد، خرابکاری یا کنجکاوی های نابجا، زودعصبی شدن، تحریک پذیری، نوسانات رفتاری-هیجانی و خلقی، مشکلات خواب و… هستند.

در نوع مرکب اختلال بیش فعالی/کاستی توجه، ما با وجود همزمان هر دو نوع علایم  اول و دوم مواجه هستیم.

نکته: یک فرد دارای تشخیص اختلال بیش فعالی/کاستی توجه حتما لزوم وجود تمام علایم فوق ضروری نیست بلکه ممکن است فرد حداکثر ۶ علامت از کلیه نشانگان فوق را دارا باشد و در طیف خفیف این اختلال قرار بگیرد.

آدرس بهترین مرکز تشخیص بیش فعالی/کاستی توجه در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

تشخیص اختلال بیش فعالی/کاستی توجه (ADHD) چگونه است؟

برای تشخیص این اختلال در بهترین مرکز تشخیص بیش فعالی/کاستی توجه در مشهد، متخصص ما جناب آقای دکتر جلال محمودی ( دانش آموخته دکتری تخصصی روانشناسی) از معتبرترین روش های تشخیصی استفاده می نمایند.

مراحل نشخیص ADHD

۱- مصاحبه بالینی

۲- اجرای نوار و نقشه مغزی

۳- اجرای نرم افزار تشخیصی (IVA-E2 –  IVA-2, GB، Amen-brain-life و …)

۴- ارایه پرسشنامه های والد – معلم (جهت بررسی عملکر فرد در منزل و مدرسه)

درمان غیردارویی اختلال بیش فعالی با نوروفیدبک در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

نوروفیدبک یا انواع نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک در واقع نوعی آموزش یا امکانی برای ورزش دادن مغز است. این تکنولوژی به نوروتراپیست (عصب درمانگر) این امکان را میدهد که از طریق دستگاه EEG بتواند ابتدا نقشه مغزی فرد را ثبت و بررسی نماید و سپس بر اساس این اطلاعات بدست آمده که بخوبی نقاط ضعف یا قوت مغزمان را مشخص میکند، پروتکل ها ( طرح اجرای جلسات) را تعیین و سپس اقدام به نوروتراپی نماید.

در این روش با کمک تجهیزات پیشرفته ، مغز یاد می‌گیره که کارآمدتر عمل کنه. متخصص لحظه به لحظه عملکرد مغز رو می‌بینه و به مراجعه‌کننده نشون میده و برای تغییر فعالیت مغز به الگوهای مناسب‌تر پاداش میده.

برای انجام این روش درمانی از حسگرهایی که الکترود نامیده می‌شوند، استفاده می‌کنند. این الکترودها روی پوست سر بیمار قرار گرفته و فعالیت الکتریکی مغز فرد را به صورت امواج مغزی ثبت می‌کنند.

امواج ثبت شده در اغلب موارد به صورت یک بازی کامپیوتری و یا فیلم شبیه سازی شده در دسترس بیمار است. برای شروع ابتدا به بررسی حالات بیمار می پردازند، سپس بیمار روی صندلی نشسته و به تشخیص درمانگر، الکترودهای موجود را بر روی سر بیمار قرار می‌دهند.

بیمار ضمن حفظ خون سردی خود به صفحه مانیتور نگاه می‌کند. در این حالت هدایت، کنترل و پخش فیلم و یا بازی کامپیوتری تنها توسط امواج مغزی شخص صورت گرفته و نباید از دستان کمکی حاصل شود.

کلینیک باسابقه نوروفیدبک در مشهد

نوروتراپی در درمان اختلال‌هایی نظیر موارد زیر بسیار مفید است:

  1. بیش فعالی/کاستی توجه
  2. اختلال‌های اضطرابی
  3. کمبود توجه و مشکلات حافظه
  4. ناتوانی‌های یادگیری (خواندن، نوشتن، ریاضی)
  5. افسردگی
  6. مدریت استرس و کنترل هیجانات
  7. میگرن و یردرهای تنشی
  8. اختلالات خواب ( بیخوابی، بدخوابی، کابوس، خوابگردی،خواب حرفی و…)
  9. صرع و تشنج
  10. سکته مغزی، پارکینسون

مجموعه مجهز نقشه مغزی در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

نقشه مغزی QEEG یا الکتروانسفالوگرافی در واقع همان نقشه برداری از مغز است.

در واقع میتوان گفت مدل پیشرفته تر نوار مغزی سنتی است که در گذشته نه چندان دور استفاده میشد اما امروزه خوشبختانه با پیشرفت علم در دنیا دانشمندان موفق به کشف این روس تست بسیار کاربردی شده اند و دیگر نیاز نیست از روش های قدیمی که دقت پایینی دارند استفاده کنیم.

فرایند این تست به این صورت است که دستگاه مربوطه،  امواج مغزی یا (EEG) را از مغز شما دریافت میکند و توسط پردازش گر های بسیار حرفه ای، سیگنال و فرکانس های مغزی را پردازش میکند و در اختیار درمانگر قرار میدهد. درمانگر مربوطه هم با بررسی دقیق این امواج و مقایسه آن با امواج سالم مغزی میتواند تشخیص دهد که در کدام ناحیه امواج به دچار کم کاری یا پرکاری هستند و نیاز به اصلاح عملکرد دارد.

بیشتر بدانیم: امواج مغزی کدام اند؟

 

با ما بهترین و موفترین درمان را تجربه کنید