فهرست استاد مغز

درمان اضطراب با نوروفیدبک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

درمان اضطراب با نوروفیدبک در مشهد

اگر می خواهید جلسات نوروتراپی را زیر نظر متخصص با تجربه و در مرکزی مجهز آغاز کنید با ما تماس بگیرید.

نوروتراپی چیست؟

آیا نوروتراپی در درمان اضطراب موثر است؟

نوروتراپی شامل مجموعه ای از تجهیزات میباشد که امکان بازتوانی،تقویت و اصلاح عملکرد مغز را بدون ایجاد هیچگونه عوارضی فراهم میکند.
پرکاربردترین ابزار و تجهیزات نوروتراپی شامل موارد ذیل اند:
نوروفیدبک
بیوفیدبک
تحریک دیداری-شنیداری (ave)
تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS)
با توجه به اینکه روش های نوروتراپی فاقد عوارض و هرگونه زیان هستند، میتوان برای دامنه سنی ۴ الی ۷۰ سال استفاده کرد.

اضطراب چیست؟

کلینیک آرامش ماندگار

تجربه اضطراب گاه گاهی بخشی از یک زندگی نرمال است. با این حال، افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی اغلب دچار نگرانی و ترس شدید، بیش از حد و مداوم درباره موقعیت های هر روز می باشند.

اغلب، اختلالات اضطرابی شامل دوره های مکرر از احساس ناگهانی اضطراب شدید و ترس است که در عرض چند دقیقه به اوج خود می رسد (حملات هراس).

این احساس اضطراب و هراس در فعالیت های روزمره مداخله می کند، کنترل آن دشوار بوده و متناسب با خطر واقعی نیست و می تواند به مدت طولانی ادامه یابد. برای جلوگیری از این احساس ممکن است از بعضی مکان ها یا موقعیت ها اجتناب کنید.

علائم آن ممکن است از دوران کودکی یا نوجوانی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه یابد. نمونه هایی از اختلالات عبارتند از: اختلال اضطراب عمومی، اختلال اضطراب اجتماعی (هراس اجتماعی)، هراس های خاص و اختلال اضطراب جدایی.

شما ممکن است بیش از یک اختلال اضطراب داشته باشید. برخی اوقات اضطراب ناشی از یک وضعیت پزشکی است که به درمان نیاز دارد. هر نوعی از اضطراب را که داشته باشید درمان به آن کمک میکند.

مرکز نوروتراپی تخصصی بزرگسالان

اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی همچون انواع افسردگی ها، وسواس های فکری-عملی، اختلالات خواب، مشکلات عصبی و پرخاشگری، مشکلات حافظه و فراموشی ها و… جزو مسایلی هستند که در سنیین بزرگسالی به مراتب بیشتر از کودکی و نوجوانی بروز میابند.

در سال های گذشته غالب اقدامات درمانی برای این دسته از اختلالات روش های شیمیایی (دارودرمانی) بود اما از ۲ دهه اخیر روش های نوروتراپی (عصب درمانی) بخوبی توانسته اند بدون ایجاد حتی کوچکترین عوارض به بهبودی و درمان این اختلالات بپردازند.

در این مرکز تخصصی نوروتراپی کلیه خدمات عصب درمانی با استفاده از بهترین تجهیزات زیر نظر متخصصی با سابقه بالغ بر ۲۰ سال تجربه موفق درمانی و پژوهشی اجرا میگردد.
نوروتراپی اگر با پروتکل های صحیح و با دقت و زمان بندی صحیح اجرا گردد، بخوبی میتواند از بهبودی کامل تا ۷۰ درصد اثربخش باشد.

نوروفیدبک چیست و چکونه اجرا میگردد؟

کلینیک نوروتراپی در مشهد

نوروفیدبک نوعی درمان مکمل و همچنین نوعی ابزار جدید و نوین برای بهبود اختلالات روان‍پزشکی است. در نتیجه از نوروفیدبک برای اندازه‌گیری و ارزیابی فعالیت‌های عصبی مربوط به مغز استفاده خواهد شد.

بازخورد نوروفیدبک به طور معمول از طریق صدا و یا تصویر در اختیار فرد قرار گرفته و از این جهت فرد متوجه تغییرات مثبت و مناسبی که در امواج مغزی خود ایجاد کرده است یا خیر، خواهد شد.

برای انجام این روش درمانی از حسگرهایی که الکترود نامیده می‌شوند، استفاده می‌کنند. این الکترودها روی پوست سر بیمار قرار گرفته و فعالیت الکتریکی مغز فرد را به صورت امواج مغزی ثبت می‌کنند.

امواج ثبت شده در اغلب موارد به صورت یک بازی کامپیوتری و یا فیلم شبیه سازی شده در دسترس بیمار است. برای شروع ابتدا به بررسی حالات بیمار می پردازند، سپس بیمار روی صندلی نشسته و به تشخیص درمانگر، الکترودهای موجود را بر روی سر بیمار قرار می‌دهند.

به این صورت فرد با توجه به پیشرفت یا توقف بازی و همچنین از دست دادن یا گرفتن پاداش و امتیاز یا تغییرات به وجود آمده در صدا یا پخش فیلم، به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود پی‌برده و سعی در اصلاح وضعیت امواج مغزی خود دارد.

موفقیت ما در درمان حاصل دانش و تجربه ی سالها مطالعه ، یادگیری و تلاش می باشد شما در کنار ما بهترین تجربه درمانی را خواهید داشت.