فهرست استاد مغز

بهترین کلینیک درمان اختلال خواب در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

بهترین کلینیک درمان اختلال خواب در مشهد

 

اگر میخواهید بهترین و موثرترین درمان اختلالات خواب را تجربه کنید با ما تماس بگیرید

از اختلالات خواب بیشتر بدانیم:

اختلالات خواب شامل مشکلاتی در کیفیت، مدت و میزان خواب است که منجر به کاهش سطح عملکرد در طول روز و اختلال در فعالیت های جاری می شود.

اختلالات خواب و بیداری اغلب همراه با شرایط پزشکی یا سایر شرایط سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب یا اختلالات شناختی رخ می دهد. انواع مختلفی از اختلالات خواب و بیداری وجود دارد که بی خوابی شایع ترین آنها است.

علائم اختلال خواب چیست؟

علائم اختلال خواب می‌تواند به شدت و نوع اختلال متفاوت باشند، اما برخی از علائم عمومی اختلالات خواب عبارتند از:

  • مشکل در به شروع خواب یا در تداوم خواب: دشواری در بخ خواب رفتن ، بیدار شدن های مکرر در طول شب، بیدار شدن زودهنگام صبح، یا خواب سبک و بی کیفیت.
  • خستگی در طول روز: احساس خستگی و خواب آلودگی در طول روز، حتی پس از مدت زمان خواب قابل توجه
  • اشتیاق زیاد به چرت زدن در طول روز: احساس نیاز برای خواب اضافی در طول روز همراه با حالت های خواب آلودگی و کسالت
  • تحریک‌پذیری یا اضطراب: افزایش اضطراب، عصبانیت، گرفتاری ذهنی و تحریک‌پذیری در طول روز
  • مشکلات شناختی: مشکل در تمرکز، فراموشکاری و حواسپرتی،کاهش توانایی حل مسائل و انجام وظایف روزمره.
  • مشکلات خلقی: احساس افسردگی، مشکلات اشتها و انگیزه‌ی کاهش یافته در طول روز.

آدرس بهترین کلینیک درمان اختلال خواب در مشهد

خواب یک فرایند پیچیده بیولوژیکی است که با وجود بیهوشی، مغز عملکرد خود را دنبال می‌کنند.

کیفیت خواب، تاثیر بسزایی بر سلامت جسم و روان دارد. بنابراین، در صورت بروز هر گونه اختلال در خواب، عملکرد کل بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ به طوری که کیفیت زندگی فرد کاهش یافته و نمی‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را به بهترین شکل انجام دهد.

اختلال خواب، عبارت است از: «هر گونه شرایطی که زمان‌بندی، کیفیت و مدت زمان خواب را تحت تاثیر قرار دهد».

اختلالات خواب و بیداری، می‌توانند عامل بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات اعصاب و روان باشند؛ بنابراین درمان اختلالات خواب بسیار مهم است!

دکتر باتجربه درمان اختلال خواب در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

تشخیص اختلال خواب چگونه است؟

پلی‌سومنوگرافی (تست خواب)

در گذشته و حتی در برخی موارد همچنان یکی از روش های تشخیصی اختلالات خواب، آزمایشات پلی سومنوگرافی بوده است. در این روش تست خواب، چندین پارامتر با هم در طول حداقل ۶ ساعت از خواب فرد ارزیابی می‌شود.

فرد باید در شب در شرایط آزمایشگاهی معاینه شود. با ارزیابی انجام شده در روز بعد، می‌توان الگوی خواب فرد و اختلالات خواب احتمالی را تشخیص داد.

از مشکلات این زوش زمان بر بودن و هزینه بر بودن آن است و اینکه در نهایت میتواند صرفا به درمان دارویی ختم شود و برای اجرای درمان های تکنولوژیک همچون نوروفیدبک، کاریردی ندارد.

نقشه مغزی بهترین روش برای تشخیص اختلالات خواب

نقشه مغزی یا الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG) یک ابزار تشخیصی است که با استفاده از پردازش نوار مغزی یا EEG میزان فعالیت الکتریکی را در قسمت های مختلف مغز اندازه می گیرد.

با استفاده از QEEG  می توان عملکرد مغز را بررسی کرد و  مشخص نمود که فعالیت الکتریکی در کدام نواحی مغز کم و زیاد شده است و بدین ترتیب نقاط ضعف و قدرت و مشکلات (اختلالات) مغزی بر ما آشکار می شود.

اختلالاتی نظیر AD/HD، اضطراب، افسردگی، آلزایمر ، اختلالات یادگیری، اختلال وسواس اجباری و اختلالات خواب… با استفاده از QEEG قابل تشخیص اند. برای بدست آوردن QEEG ، ابتدا با قرار دادن کلاه EEG روی سر تا ۱۹ کانال EEG یا نوار مغزی از فرد گرفته می شود در مرحله بعد یک سری عملیات پیچیده ریاضی (مانند تبدیل فوریه و ویولت) روی EEG صورت می گیرد.

مرکز تشخیص و درمان اختلال خواب در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

نتیجه‌ی این پردازش‌ها تبدیل به یک سری تصویر (سرهای رنگی ) می شود که به آن QEEG  یا  نقشه مغزی می گوییم. در واقع نقشه مغزی روشی است که با آن می‌توانیم زبان مغز را ترجمه کنیم.

در نقشه مغزی، هر سر رنگی مربوط به فعالیت یک موج مغزی است. نحوه کارکرد این امواج در کنار هم باعث می شود تا ما عملکرد مناسب یا نامناسب داشته باشیم. اگر هر کدام از امواج عملکرد مناسب داشته باشد، سر را به رنگ سبز می بینیم. فعالیت زیاد امواج مغزی به رنگ قرمز و فعالیت کم به رنگ آبی دیده می شود.

در روش  های  دیگر تصویربرداری مغز مانند CT، MRI، PET، عواملی مانند جریان خون مغزی، متابولیسم یا یکپارچگی ساختاری مغز  مورد اندازه گیری قرار می گیرد در حالیکه همانطور که گفته شد QEEG ابزاری است که میزان فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری می نماید.

آدرس کلینیک درمان غیردارویی اختلال خواب در مشهد

TDCS (تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای)

تی دی سی اس یا همان TDCS مخفف ترکیب Transcranial Direct-Current Stimulation است که به معنی تحریک جدار جمجمه با جریان مستقیم برق است. در روش های درمان باف تی دی سی اس، یک جریان الکتریکی مستقیم بسیار ضعیف در حد ۱ الی ۳ میلی آمپر به جداره مغز فرد متصل می شود که به وسیله آن فعالیت های بخش های مشخصی از مغز را کاهش یا افزایش می دهند.

برای هر کاربرد تی دی سی اس، باید قسمت های متفاوتی از مغز فعال و یا مهار شوند و این کار به وسیله انتخاب موقعیت الکترودها در پوسته ی جمجمه صورت می گیرد. جریان الکتریکی القا شده هیچ تاثیر مستقیمی روی سلول های مغز ندارد و تنها آستانه تحریک یا مهار این سلول ها را تغییر می دهد و به همین علت، یکی از امن ترین و موثر ترین روش های درمانی مدرن به حساب می آید.

این دستگاه اثرات ارزشمندی در درمان بسیاری از اختلالات بویژه مشکلات خواب دارد.

دکتر باتجربه اختلالات خواب در مشهد

CES (تحریک الکتریکی جداره مغز)

دستگاه درمان اختلالات خواب CES دستگاهی به اندازه تلفن همراه است که جمجمه و مغز را با جریانی که معمولاً توسط مصرف کننده قابل تشخیص نیست (زیر چهار میلی آمپر) تحریک می کند.

درمان CES یا تحریک الکتریکی جداره مغز یکی از روشهای درمانی نوروتراپی و بر پایه علوم اعصاب نوروساینس است. این درمان دارای تاییدیه های زیادی از جمله تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA میباشد. لازم به ذکر است که این درمان پیشرفته هیچگونه عارضه جانبی برای فرد به دنبال ندارد.

این درمان با جریان الکتریکی مستقیم بر روی جداره جمجمه فرد مراجعه کننده باعث اثر گذاری بر روی گیرنده های عصبی مغز میشود. دستگاه CES به درمان افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب که شامل کم خوابی، بی خوابی، خواب بیش از حد و کابوس های شبانه میباشد، میپردازد.

درمان CES با استفاده از جریان الکتریکی ملایم خود بر روی گیرنده های عصبی مغز فرد اثر گذاری میکند و باعث نرمال شدن فعالیت و امواج مغزی میشود در او میشود.

تحقیقات متعددی که توسط سازمان های معتبری نظیر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) انجام شده است، نشان میدهد که این درمان پیشرفته میتواند تا ۷۰% علایم و نشانه ها را در فرد کاهش دهد.

بهترین دکتر درمان اختلال خواب در مشهد

AVE (تحریک دیداری و شنیداری)

تحریک دیداری-شنیداری Audio-Visual Entrainment روشی است که با تولید پالس های نور و صدا در فرکانس‌های مشخص به طور تدریجی و ایمن امواج مغزی را به سمت الگوهای مشخصی هدایت می‌کند و از آن برای بهبود خلق، بهبود الگوهای خواب، افزایش تن آرامی Relaxation و همچنین افزایش عملکرد ذهن استفاده می‌شود. نحوه تأثیر آن بدین صورت است که جریان خون داخل مغز را افزایش داده و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز گلوگز می‌گردد که عملکرد نورون‌ها را بهبود می بخشد. از این روش در درمان اختلالاتی مانند اضطراب، نقص توجه، اختلال پس از سانحه و دردهای مزمن استفاده شده است.

از این روش در درمان اضطراب، افسردگی، بی خوابی و دردهای مزمن استفاده می‌شود و از سال ۱۹۷۷ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA قواعد استفاده از آن تنظیم گردیده است.

این قابلیت در دو حالت عمل می‌کند: تحریک الکتریکی بر اساس فرکانس‌های مشخص شده در AVE و یا تحریک در فرکانس ۱۰۰ هرتز که در هر دو حالت شدت جریان قابل تنظیم است.

با ما تجربه بهترین و ماندگارترین اثرات درمانی را داشته باشید.