فهرست استاد مغز

کلینیک خواب باسابقه در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

کلینیک خواب باسابقه در مشهد

 

اگر از مشکلات خواب رنج میبرید و بدنبال درمانی ماندگار و غیردارویی هستید با ما تماس بگیرید.

در کلینیک خواب « اُستادِ مغز » چه اتفاقی می افتد؟

در این کلینیک با تجربه ای ۱۰ ساله در زمینه درمان غیردارویی اختلالات خواب، ابتدا سعی بر ارزیابی و سنجش دقیق مشکلات خواب شما داریم.

دکتر متخصص روانشناسی بالینی با بهره گیری از تکنولوژی های نوین و کاربردی سعی در بررسی نوع، شدت و منشاء مشکلات خواب شما دارد.

در بخش ارزیابی مراحل ذیل اجرا میگردد:

مصاحبه بالینی

ارزیابی و سنجش ( EEG, qEEG و تست های نرم افزاری )

در مصاحبه بالینی متخصص اختلالات خواب، پیشیه درمان، سوابق دارویی، مدت و کیفیت مشکل از نظر بیمار، عادات خواب، عوارض ایجاد شده در نتیجه مشکلات خواب و…  را مورد بررسی دقیق قرار میدهد.

در نوار مغز و نقشه مغزی (EEG , qEEG) عملکرد مغز از نظر امواج الکتریکی یا فعالیت های موجی مغز بررسی شده و اطلاعات بسیار کامل و با جزئیات دقیق از فرایند به خواب رفتن، مراحل خواب و کیفیت خواب شما کسب مینماییم.

کلینیک درمان غیردارویی اختلال خواب در مشهد

نوار مغزی و نقشه مغزی چه اطلاعاتی به ما میدهد؟

ابتدا به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه EEG شما در حالت چشم بسته ثبت میشود، سپس EEG ثبت شده توسط نرم افزاری تخصصی و حرفه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نقشه مغزی (QEEG) بدست می آید.

در نوار مغز ما میتوانیم سلامت امواج مغزی، احتمال وجود صرع یا تشنج، پرکاری ها یا کم کاری های موجی و احتمال وجود آسیب مغزی را بررسی نماییم.

در نقشه مغزی اطلاعات دقیق و کاملی از میزان تمرکز-توجه، وضعیت حافظه، استرس پذیری و آشفتگی ذهنی، احتمال میگرن یا سردردهای تنشی، افسردگی ها و اختلالات خواب ( بدخوابی، پرخوابی، کیفیت خواب و…) بدست می آید.

کلینیک درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

یک روش درمان متفاوت یعنی نوروفیدبک امروزه حرف های زیادی برای درمان انواع اختلالات خواب بویژه بی خوابی یا بدخوابی دارد.

اطلاعاتی که در حال حاضر از مغز وجود دارد و هم چنین تجهیزاتی که به طور غیر تهاجمی کمک می کند تصاویر مغز را به راحتی، هنگامی که در حال انجام کار است، نمایش دهد، موجب شده که درمانگران به طور گسترده به سوی معالجات مغزی روی آورند که در آن هر بیمار به شیوه مخصوص و بسته به چگونگی نقشه های مغزی خودش آموزش ببیند.

در حال حاضر محققان، نوروفیدبک را پنجره ای جدید برای سنجش و تغییر حالت های مغزی می دانند.

نوروفیدبک نظام آموزشی جامع برای بیماران است که باعث ایجاد تغییرات، تقویت، تعدیل و افزایش کارایی سلول های مغزی می شود. تحقیقات نشان داده اند که اختلال های روان پزشکی و عصب شناختی می توانند به وسیله الگوهای EEG متمایزی از هم تمیز داده شوند و نوروفیدبک می تواند برای تغییر این الگو ها کمک کننده باشد.

در واقع نوروفیدبک روشی برای نرمال کردن فعالیت هایی از مغز است که از عملکرد طبیعی خود منحرف شده اند و این کار، بر اساس مکانیزم شرطی سازی عامل بنا شده است. بر طبق اصول انجمن روان شناسی آمریکا(APA) نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی موثر برای بیش فعالی معرفی شده است.

بهترین کلینیک درمان اختلالات خواب در مشهد

TDCS چگونه به درمان اختلال خواب کمک میکند؟

TDCS

تی دی سی اس یا همان TDCS مخفف ترکیب Transcranial Direct-Current Stimulation است که به معنی تحریک جدار جمجمه با جریان مستقیم برق است. در روش های درمان با تی دی سی اس، یک جریان الکتریکی مستقیم بسیار ضعیف در حد ۱ الی ۳ میلی آمپر به جداره مغز فرد متصل می شود که به وسیله آن فعالیت های بخش های مشخصی از مغز را کاهش یا افزایش می دهند.

برای هر کاربرد تی دی سی اس، باید قسمت های متفاوتی از مغز فعال و یا مهار شوند و این کار به وسیله انتخاب موقعیت الکترودها در پوسته ی جمجمه صورت می گیرد.

جریان برق القا شده هیچ تاثیر مستقیمی روی سلول های مغز ندارد و تنها آستانه تحریک یا مهار این سلول ها را تغییر می دهد و به همین علت، یکی از امن ترین و موثر ترین روش های درمانی مدرن به حساب می آید.

این دستگاه اثرات ارزشمندی در فرایند درمان اختلال خواب دارد و دارای تاییدیه های زیادی از جمله تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA میباشد.

آدرس کلینیک حوب درمان اختلال خواب در مشهد

CES

CES چگونه به درمان اختلال خواب کمک میکند؟

دستگاه درمان اختلالات خواب CES دستگاهی به اندازه تلفن همراه است که جمجمه و مغز را با جریانی که معمولاً توسط مصرف کننده قابل تشخیص نیست (زیر چهار میلی آمپر) تحریک می کند.

درمان CES یا تحریک الکتریکی جداره مغز یکی از روشهای درمانی نوروتراپی و بر پایه علوم اعصاب نوروساینس است. این درمان دارای تاییدیه های زیادی از جمله تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA میباشد. لازم به ذکر است که این درمان پیشرفته هیچگونه عارضه جانبی برای فرد به دنبال ندارد.

این درمان با جریان الکتریکی مستقیم بر روی جداره جمجمه فرد مراجعه کننده باعث اثر گذاری بر روی گیرنده های عصبی مغز میشود. دستگاه ces به درمان افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب که شامل کم خوابی، بی خوابی، خواب بیش از حد و کابوس های شبانه میباشد، میپردازد.

در درمان CES با استفاده از ۲ الکترودی که به لاله گوش مراجعه کننده متصل میشود. این دستگاه جریان الکتریکی ملایمی را به جداره مغز وارد میکند که این جریان الکتریکی باعث ترشح هورمون های مختلفی در مغز میشود. این هورمونها در درمان و رفع اختلالات اضطرابی، افسردگی و کم خوابی نقش موثری را ایفا میکنند و میتوانند باعث بهبود این اختلالات تا سطح قابل توجهی گردند.

دکتر خوب اختلال خواب در مشهد

تحریک دیداری-شنیداری Audio-Visual Entrainment چگونه به درمان اختلال خواب کمک میکند؟

AVE

تحریک دیداری-شنیداری Audio-Visual Entrainment روشی است که با تولید پالس های نور و صدا در فرکانس‌های مشخص به طور تدریجی و ایمن امواج مغزی را به سمت الگوهای مشخصی هدایت می‌کند و از آن برای بهبود خلق، بهبود الگوهای خواب، افزایش تن آرامی Relaxation و همچنین افزایش عملکرد ذهن استفاده می‌شود. نحوه تأثیر آن بدین صورت است که جریان خون داخل مغز را افزایش داده و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز گلوگز می‌گردد که عملکرد نورون‌ها را بهبود می بخشد. از این روش در درمان اختلالاتی مانند اضطراب، نقص توجه، اختلال پس از سانحه و دردهای مزمن استفاده شده است.

از دیگر مزایای این دستگاه قابلیت تحریک الکتریکی CES به صورت همزمان می‌باشد. از این روش در درمان اضطراب، افسردگی، بی خوابی و دردهای مزمن استفاده می‌شود و از سال ۱۹۷۷ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA قواعد استفاده از آن تنظیم گردیده است.

این قابلیت در دو حالت عمل می‌کند: تحریک الکتریکی بر اساس فرکانس‌های مشخص شده در AVE و یا تحریک در فرکانس ۱۰۰ هرتز که در هر دو حالت شدت جریان قابل تنظیم است.

در کلینیک خواب ما، درمانی موفق و موثر را تجربه کنید