فهرست استاد مغز

آدرس زوج درمانگر آقا در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

آدرس زوج درمانگر آقا در مشهد

مشاوران مرکز مشاوره زوج درمانی در مشهد تلاش می کنند با استفاده از مشاوره حضوری و تلفنی و همچنین مشاوره از طریق چت آنلاین مشکلات بین زن و شوهر را به ساده ترین شکل ممکن حل کنند.

مشاوره زوج درمانی  یکی از شاخه های روان درمانی است.  در مشاوره زوج درمانی یک درمانگر یا روانشناس.که در واقع مشاور خانواده است. با داشتن تجربیات لازم در این زمینه، سعی می کند با زوج هایی که در زندگی خود از مشکلات رنج می برند، صحبت کند و مشورت های لازم را برای کنترل شرایط در اختیار آنان  قرار دهد.

یکی از راهکارهایی که مشاوره زوج درمانی ارائه میدهد چیست ؟

این است که زوجین با دید باز به روابط خود نگاه کنند. و شرایط را نه فقط از نگاه خود، بلکه.از نگاه همسر نیز مشاهده کنند. تا در تصمیم گیری دچار اشتباه نشوند.

همچنین از آن جا که تنها هدف زوج درمانی، حفظ و ادامه زندگی نیست. گاهی لازم است. که زوجین برای جلوگیری از مشکلات.گسترده تر، طلاق را نیز به عنوان یکی از روش های حل مشکل در نظر بگیرند.

کلینیک معتبر زوج درمانی در مشهد

مراحل مشاوره زوج درمانی

۱.شناسایی مشکل یا مشکلات:

در مرحله اول مشکلات زوجین برای مثال طلاق عاطفی یا بی میلی جنسی. که رابطه را با مشکل مواجه کرده است. شناسایی می شود. سپس این مشکلات از مهم ترین.به کم اهمیت ترین.اولویت بندی می شود.

۲. بررسی مشکلات از دیدگاه زوجین:

در این مرحله زوج درمانگر بایستی..با دریافت اطلاعات از زوجین. مشکلات را از دیدگاه هر دو آنان بررسی کند. سپس مسائل جانبی.زندگی مشترک را نیز در نظر بگیرد.

۳. به کارگیری روش صحیح حل مسئله:

در گام سوم، زوج درمانگر هدف را مشخص می کند. سپس روش های صحیح حل مسئله.را به کار می گیرد. تا مشکلات زوجین را برطرف کند.

۴. دادن مشاوره با توجه به مشکلات زوجین:

در مرحله آخر، مشاور زوج درمانگر با ارزیابی نتایج نهایی. اثر گذاری روش های زوج درمانی.را بر زوجین بررسی می کند. و مشاوره های لازم را جهت.کنترل کیفیت زندگی مشترک به آنان ارائه می دهد.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

کنار آمدن با خیانت همسر :

برای بسیاری از افراد غیرممکن به نظر می رسد. اما گاهی چاره ای جز کنار آمدن. و تلاش برای پیوند دوباره وجود ندارد.

خیانت احتمالاً ویرانگرترین ضرری است که یک شخص می تواند تجربه کند وقتی همسرتان به شما خیانت می کند در واقع از اعتماد شما به خودش سوء استفاده کرده به شما دروغ گفته و برای رسیدن به منافع شخصی اش به شما آسیب رسانده.

به دلیل اهمیتی که این امر مهم برای دوام رابطه ها دارد. لزوم ارایه راهکارهایی برای کنار آمدن با خیانت همسر احساس می شود که البته دلایل خیانت همسر در این میان موضوع قابل توجهی می باشد.

فردی که مورد خیانت قرار می گیرد به ترتیب دچار احساساتی از این قبیل می شود: شوک، انکار، چانه زنی، عصبانیت، اندوه و پذیرش. غالباً این مراحل ممکن است با هم همپوشانی داشته باشند. یا ممکن است یک فرد با شدت بیشتری از دیگری تجربه کند.

اما مهمترین بخش این نظریه چیست؟

این است که بدون طی کردن مراحل قبلی، امکان رسیدن به مرحله نهایی یعنی پذیرش وجود ندارد بعضی اوقات افراد در یکی از مراحل اولیه گیر می کنند که مانع از حرکت آنها می شود.

زوج درمانگر خوب در مشهد

یکی از دلایل مراجعه زوجین به کلینیک های مشاوره، مشکلاتی است. که قبل از ازدواج قابل شناسایی.و حل شدن بوده است. لازم به ذکر است. که مشاوره زوج درمانی فقط به مسائل مربوط به زن و شوهر محدود نمی شود. و مسائل خانوادگی هر یک از زوجین. مانند دوستان و بستگان آن ها و فرزندان.را تحت پوشش قرار می دهد.

برای مثال ممکن است. کودکان تحت تاثیر مشکلات زوجین، مشکلات فراوانی را متحمل شوند. که این مسئله روند طبیعی زندگی.آن ها را تحت اشعاع قرار می دهد. در این زمینه یکی از مسائلی که مشاور زوج درمانگر.باید به ان توجه کند. رفاه وآرامش فرزندان است.

همچنین در مواردی که منشا مشکلات زناشویی، دخالت بیجای خانواده ها.در.زندگی مشترک باشد. لازم است.  زوج درمانگر جلساتی با خانواده های زوجین تنظیم کند. و آموزش های لازم را جهت ارتباط موثر با زوجین ارائه دهد.

در گذشته، بسیاری از مشاوره های زوج درمانی. در کلینیک های روانشناسی و مشاوره ای انجام می شد. اما در سال های اخیر.و به خصوص در شرایط همه گیری کرونا. روز به روز بر طرفداران.مشاوره زوج درمانی آنلاین افزوده شده است.

تیم تخصصی مرکز مشاوره زوج درمانی در مشهد به هر روشی(مشاوره حضوری،آنلاین،چت) همراه شما عزیزان خواهد بود.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.