فهرست استاد مغز

متخصص زوج درمانی در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

متخصص زوج درمانی در مشهد

مشاوره ی قبل از ازدواج امری بسیار مهم برای آینده ی جوانان جامعه می باشد.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

در تمام جوامع بشری نهادی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، خانواده می باشد. تمام خصوصیات رفتاری انسان منتج از مسائلی است که در دوران کودکی و نوجوانی از جانب خانواده آموزش می بیند. و در تمام دوران بزرگسالی و بلوغ در ارتباط با دیگران آن ها را به کار می بندد.

مسلما یکی از مهمترین انتخاب های ما در طول زندگی، انتخاب همسر یا همان شریک زندگی است. افراد در هنگام این انتخاب مهم ممکن است دچار استرس و نگرانی شوند که بهترین اقدام در این زمان استفاده از مشاوره پیش از ازدواج است.

چرا در زمان انتخاب همسر دچار تردید و اضطرب می شویم؟

همانطور که اشاره کردیم خانواده نقش مهمی در تمام انتخاب ها و تصمیمات بزرگ زندگی ما بازی می کنند. حال فرض کنید که در خانواده یا جامعه ای بزرگ شدید که بر پایه افکار و عقاید سنتی و کاملا در چهار چوب های خاص بنا شده اند  و در قالب باورهایی خاص در ذهن ناخودآگاه ما شکل گرفته اند.

در بسیاری از مواقع ما از این اتفاق بی اطلاعیم و با وجود مخالفت ها و تردیدهایمان تن به ازدواج می دهیم اما دقیقا در همین مواقع است که باید بتوانیم پارتنر خود را متقاعد کرده تا با ما نزدیک مشاورازدوج با تجربه بیاید. چرا که مشاوره پیش از ازدواج دیدگاه روشن تری از طرفین و به طور کلی ازدواج به ما می دهد.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

اهمیت و نقش مشاوره پیش از ازدواج

متاسفانه در جوامع جهان سوم هنوز چه بسیار افرادی هستند که به اهمیت مشاوره پیش ازازدواج پی نبرده و ازرفتن نزد مشاور به طور جدی اجتناب می ورزند. عموما مراجعه چنین افرادی به مشاور چندان نتیجه بخش نیز نخواهد بود.

اما یک فرد آگاه  که می داند در تمام مراحل زندگی نیاز دارد تا به مشورت و با استفاده از تجربیات دیگران یک تصمیم درست در زندگی اش بگیرد و بنابراین نقش مشاور را نیز در زندگی جدی می بیند.

یک مشاوره ازدواج توانمند با گوش دادن دقیق به اظهارات طرفین و بررسی شناخت آنان از یکدیگر و همچنین طرح پرسش های هدفمند می تواند به لایه های تفکر و تربیتی افراد راه پیدا کرده و آسیب شناسی دقیقی از رفتار هر یک داشته باشد. تا بتواند راهکار های مناسب به افراد ارائه کند. همچنین حداقل بین ۲ تا ۴ جلسه زمان نیاز است تا ارتباط صحیحی بین مشاور با مراجعینش شکل بگیرد. هر چه میزان شناخت بیستر باشد ارائه راهکار دقیق تر و درست تر خواهد بود.

به طور کلی مشاوره پیش از ازدواج به این دلیل بسیار مهم است که مشاور در نشان دادن چشم اندازی شفاف به افراد در باره مقوله ازدواج و مسوولیت های طرفین، نقش مهمی را ایفا می کند.

کلینیک معتبر زوج درمانی در مشهد

بررسی چه نکاتی در مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟

  • مسوولیت پذیری
  • فرهنگ
  • اخلاقیات و طبع
  • مذهب
  • خانواده

خانواده؛هر چند که بسیاری از افراد در هنگام ازدواج خانواده را ملاک اولیه قرار می دهند اما ظاهرا این افراد از علم روانشناسی مدرن که بر فردیت در دل خانواده تاکید می کند کاملا ناآگاه هستند.

با رشد تکنولوژی و پیشرفت علوم، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند: امروزه، میزان تاثیر خانواده بر فرزندان در انتخاب رشته تحصیلی، همسر، شغل، دوست و بسیاری موارد دیگر کم و کم رنگ تر شده است.چرا که در جامعه اپی مانند ایران، سن کار به شدت کاهش پیدا کرده و در عوض سن ازدواج  بالاتر رفته است و فرد زودتر وارد جامعه ومحیط کار می شود و خلاء میان این دو مساله براستقلال و فردیت افراد دامن می زند.

مذهب؛ گرایشات مذهبی و اعتقادی بسیار مهم هستند که عدم تفاهم های فاحش در این زمینه می تواند باعث بروز اختلافات و دردسرهای عظیمی در زندگی مشترک بشود.

اخلاقیات و طبع؛ بسته به اینکه فرد چقدردر زندگی احساس خود ارزشی و عزت نفس را تجربه کرده باشد می تواند بر روی خلقیات او تاثیر داشته باشد. که البته ریشه در خانواده و ویژگی های شخصیتی وی دارد. طبع سرد مزاجی یا گرم مزاج بودن نیز در شکل گیری و کیفیت روابط جنسی اثر گذار هستند و جزء نکات مهمی است که پیش از ازدواج باید به آن اهمیت داد.

زوج درمانگر خوب در مشهد

ذهن انسان از چند بخش تشکیل شده است:

  • ناخوداگاه
  • نبمه آگاه
  • آگاه

ذهن ناخوداگاه ما در تمام طول زندگی، که حدود تقریبا دوبرابر دوره کودکی است و ما در آن زمانمان را سپری می کنیم، تمام اطلاعات اعم از تصاویر و آموخته هایی که دراین “دوران طلایی” ثبت و ضبط کرده است را باز می تاباند.

فرقی نمی کند که این آموزه ها تا چه حد درست یا غلط هستند یا اساسا منبع آنان کجا بوده است. آیا تنها پدرو مادر در انتقال این دیتاها نقش داشته اند؟ خیر…رسانه ها، مدرسه ، معلم ها و جامعه ای که در آن بزرگ شده ایم همه و همه در شکل گیری این بخش مهم در ما نقش بسیار مهمی را بازی کرده اند.

بنابراین بهتر است که همین حالا به سراغ شناخت اسرار وجود خود رفته و در باره آن کمی به مطالعه بپردازیم. چرا که تنها با شناخت ناخوداگاه و طرز کار آن است که می توانیم نسبت به تمام حالات، روحیات، تصمیمات و اقداماتمان به شکل خود آگاهانه ای کنترل پیدا کنیم و از جهان اطراف و ارتباط با آنها نیز نهراسیم و طرز برخورد صحیح با هر کدام را بیاموزیم.در اینجا مشاور و روانشناس های مجرب به کمک شما می آیند تا شما را در مورد درون و اخلاقیات خودتان آگاه سازی کنند

ما یکی از بهترین مراکز زوج درمانی اعم از( مشاوره قبل از ازدواج،مشاوره طلاق،مشاوره خانواده و…) در مشهد هستیم.