فهرست استاد مغز

بهترین مشاوره انلاین در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

بهترین مشاوره انلاین در مشهد

« ما در کلینیک ارامش ماندگار با مجرب ترین متخصصان با شما ارتباط برقرار می کنیم. »

بهترین نوع مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

با گستردگی اینترنت پرسرعت در ایران عزیزمان و دسترسی عموم مردم به اینترنت با پهنای باند بالا به صورت خانگی و همراه امکان برگزاری جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی با کیفیت بالا ممکن می باشد. بهترین نوع مشاوره آنلاین نوع تصویری آن است

در این حالت مشاور و مراجع به صورت صوتی و تصویری از طریق موبایل یا کامپیوتر با هم در ارتباط هستند که بیشترین تاثیرگذاری را نسبت به دیگر مشاوره دارد. برعکس مشاوره تلفنی که مشاوره و مراجع فقط از طریق صدا در ارتباط هستند، در مشاوره تصویری، مشاور می تواند تمام حالت های چهره، ارتباط چشمی و دیگر موارد مورد نیاز در مشاوره را مشاهده و براساس آنها مراحل درمانی را پیش ببرد. به همین دلیل همیشه درصد رضایت مراجعین در مشاوره تصویری بسیار بالاتر از انواع تلفنی و یا تایپی بوده است.

مزایای مشاوره آنلاین چیست؟

خب مزایای بسیار زیادی برای مشاوره آنلاین وجود دارد که می توان به:

  1. کم کردن هزینه های کلی
  2. دسترسی به مشاور روانشناس از هر جا که هستید بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوره
  3. بالاتر بودن کیفیت مشاوره روانشناسی
  4. بازدهی بیشتر و نتیجه گیری سریع تر
  5. سهولت در استفاده

اشاره کرد.

اضطراب کرونا

کرونا که به دنیا آمد، با خود علاوه بر علائم و عوارض جسمی، مشکلات روحی و روانی ناشی از ترس و اضطراب ابتلا به خود را هم ایجاد کرده است. استرس مداوم و در بسیاری اوقات بروز اضطراب آزار دهنده در تمام سنین گریبانگیر افراد زیادی در جامعه شده و در کنار بروز این فشارهای روانی، والدین نیز همواره نگران سلامتی فرزندان خود هستند.
کرونا و شرایط حاصل از آن می‌تواند روی وضعیت روان‌شناختی بیماران روان‌پزشکی تأثیر بگذارد.  اولین شرطی که در همه گیری کرونا مطرح است، کاهش روابط اجتماعی برای جلوگیری از انتقال ویروس می باشد. مثل بیشتر در خانه ماندن، ارتباط کمتر با بقیه افراد، این ها باعث بدتر شدن شرایط روان‌پزشکی افراد می‌شود.
افرادی که مستعد بیماری‌های روانپزشکی هستند، سابقه این اختلالات را دارند و یا در حال حاضر یک اختلال کنترل شده یا نشده دارند، به این انزوا بیشتر حساس هستند؛ چراکه انزوا باعث تشدید علائم خلقی می‌شود و افسردگی و اختلال دو قطبی را بدتر کرده و علائم اضطرابی را بیشتر کند.
 از طرفی این شرایط جدید باعث شده است برخی افراد اختلال خواب پیدا کنند؛ چون بیشتر کلاس‌های درس آنلاین شده و دورکاری رواج پیدا کرده و اگر فردی قبلا می‌توانست ورزش کند و باشگاهی می‌رفت، اکنون نمی‌تواند برود؛ در نتیجه این باعث می‌شود سیکل خواب و بیداری افراد دچار تغییر شود؛ یعنی به جای اینکه شبها بخوابد، روزها می‌خوابد و این تغییر سیکل خواب و بیداری باعث می‌شود افراد را مستعد ابتلا به اختلالات روان پزشکی یا شعله ورشدن علائم قبلی کند. و اما برای درمان اضطراب این بیماری مشاوره می تواند تاثیر گذار باشد که با شرایط حال مشاوره غیر حضوری بهترین گزینه است که در اختیار مردم قرار گرفته.

مشکلات بعد از طلاق

تبعات منفی طلاق برای زوجین مشکلاتی ایجاد می کند ، افراد کمی می توانند بعد از طلاق زندگی عادی و روزمره خود را از سر گیرد. حداقل تا مدتی از نظر روانی، اجتماعی و … درگیر خواهد بود. طلاق پیامدهای اجتماعی، روانی، امنیتی، مالی، عاطفی، جنسی و … زیادی را در پی دارد.

حس گناه : احساس گناه یکی از مباحث مهمی است که تقریبا در همه افرادی که از همسرشان جدا شده اند، دیده می شود.حس گناه نسبت به قربانی شدن فرزندان در این رابطه که خوشبختی آنها دستخوش تغییر خواهد شد و آینده از نظر ازدواج، تحصیل و … دچار مشکل می شوند، وجود دارد. از طرفی فرد احساس گناه نسبت به خود دارد که چرا وارد این رابطه شده است. گاه مردان از سر لجبازی اجازه دیدار فرزندان را با مادرشان نمی دهند.

مشکلات بعد طلاق

ناامیدی و افسردگی : یکی از مسائل مهمی که بعد از طلاق برای هر دو طرف اتفاق می افتد حس ناامیدی و افسردگی از شکست در یک رابطه می باشد که زمان زیادی برای آن صرف شده است.

دوگانگی نقش : نگهداری از فرزندان به تنهایی و بدون حضور پدر و یا مادر کار دشواری است. مثلا مردها برای امرار معاش و حل مسائل اقتصادی خانواده ، اغلب بیرون از منزل به سر می برند و فرصت کمتری برای بودن در کنار فرزندان دارند . خانمها نیز به تنهایی نمی توانند هم نقش مادر و هم نقش پدر را ایفا کنند. هیچ کدام قادر نیستند نقش دیگری را برای فرزند بازی کنند . چنین کاری بسیار دشوار و در عمل ممکن نیست .

ترس از آینده : مبهم شدن و ترس از آینده برای هر دو جنس نیز مشکلی است که بعد از طلاق دیده می شود. البته این حالت بیشتر در زنان مشهود است. مثلا این که در مورد مسائل اقتصادی چه کار باید انجام دهند؟ یا اگر فرزند و فرزندانی هم وجود داشته باشند، چگونه قرار است از آنها نگهداری شود؟

اختلال شخصیت

کلینیک آرامش ماندگار

حداقل ۶٪ از جمعیت عمومی و ۶۰٪ از افراد مبتلا به بیماری های عصب-روان شناختی دارای اختلال شخصیت هستند، گزارش های جدید دلایل بیولوژیکی و گزینه های درمانی اختلالات شخصیت را بررسی می کند.

شخصیت، الگوهای مشخصه فردی برای نحوه ی تفکر، احساسات و رفتار را توصیف می کند. اختلال شخصیت، نوعی اختلالات روان شناختی است که در طی مدت زمان طولانی این الگوها، بطور مکرر و جدی، غیر قابل انعطاف و ناکارآمد تشخیص داده می شوند. آشفتگی های شخصیتی از مدت ها قبل در طول تاریخ شناخته شده است. خودشیفتگی نام خود را از افسانه یونانی ۵۰BC گرفته است. نارسیس زیبا انعکاس تصویر خود را در آب دید. هر چه او بیشتر خیره میشد، بیشتر غرق شور واشتیاق می شد. با گذشت زمان او در این وضعیت جان سپرد.

افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی، خود و دیگران را با روشی کاملا متفاوت  درک و با آنها رفتار می کنند. این عقاید و رفتارها در نوجوانی یا اوایل جوانی بروز می کند و ماندگار است. این می تواند باعث اختلال قابل توجهی در تمام جنبه های زندگی شود.

اختلالات شخصیتی یکی از شایع ترین و شدیدترین شرایط سلامت روان شناختی را نشان می دهد. حدود ۶.۵٪ از بزرگسالان استرالیا در طول زندگی دچار اختلال شخصیت می شوند. نمونه های داده شده از بیش از ۲۱۰۰۰ نفر در سراسر جهان، از جمله اروپا، قاره آمریکا، آفریقا و آسیا، شیوع مشابه ۶.۱٪ را نشان می دهد.