فهرست استاد مغز

بهترین کلینیک زوج درمانی در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

بهترین کلینیک زوج درمانی در مشهد

مرکز مشاوره زوج درمانی در مشهد با کادری مجرب، آماده ارائه خدمات حضوری و تلفنی در این زمینه به شما می‌باشد.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

زوج درمانی و کاربرد آن

زوج درمانی، راه چاره‌ایست برای حل تعارض‌ها و مشکلات زوجین و کسانی که نمی توانند اختلافات خود را به شیوه‌ای مسالمت آمیز حل کنند. همچنین برای افرادی که می‌خواهند کیفیت رابطه زناشویی خود را بهبود بخشند نیز کاربرد دارد. مشارکت زوج‌ها برای روشن شدن منشا اختلافات و شفاف شدن موضوع در موفقیت درمانی حائز اهمیت است. در واقع باید نگاهی واقع بینانه برای درک مشکل داشته باشید نه به قصد پیروز شدن بر طرف مقابل.

این شاخه از روان‌درمانی رابطه، به زوج‌هایی پیشنهاد می‌شود که به دلیل کوتاهی در شناخت پیش از ازدواج دچار سردی و عدم‌اعتماد در رابطه شده‌اند.

مشکلات متداولی که می‌توان از روان درمانی برای حل آن‌ها استفاده کرد به شرح زیر می‌باشند:

۱- نارضایتی جنسی دو طرف

۲- ناتوانی در مدیریت خشم و روابط با همسر و فرزندان

۳- بازسازی رابطه‌ای که دچار آسیب خیانت شده است و جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

۴- عدم تفاهم و درک متقابل از همسر

۵- اختلافات خانوادگی و تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر

۶- راهبردهای ارتقای سطح کیفی زندگی مشترک

۷- برطرف کردن مشکلاتی مثل دروغگویی، عصبانیت و عدم درک متقابل

کلینیک زوج درمانی در مشهد

دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج | مقایسه‌ دوران نامزدی و بعد از ازدواج

معمولاً  مقایسه‌های غلط شما را به اشتباه می‌اندازند؛ برای نمونه مقایسه دوران نامزدی و زندگی زناشویی است. حال آنکه شرایط در این دو دوره متفاوت می‌باشد. زمانی که با یکدیگر ازدواج می‌کنید از جزء به جزء زندگی یکدیگر با خبر هستید.

اما در دوران نامزدی چنین شرایطی وجود ندارد و علاوه ‌بر این افراد در این دوران سعی می‌کنند تصویر خوبی از خود برای طرف مقابل ایجاد کنند. معمولا جلوی خشم و رفتارهای خود را می‌گیرند و سعی دارند که به نحو احسن عمل کنند. اما بعد از ازدواج افراد چهره‌ی واقعی خود را نشان می‌دهند و رفتارهای محافظه‌کارانه‌شان را کنار می‌گذارند. همچنین ممکن است کم‌تر به شما محبت و رسیدگی کنند. آگاهی از این تفاوت‌ها در دوران نامزدی و بعد از ازدواج شما را در مواجه با تغییرات همسر و برخورد سازگارانه با این تغییرات یاری می‌دهد.

بسیاری از افراد بعد از ازدواج حس می‌کنند روابطی را که در دوران نامزدی و قبل از ازدواج با همسرشان تجربه کرده‌اند بعد از ازدواج از بین رفته است. همانطور که امید به تغییر دادن همسر بعد ازدواج وجود دارد، نامیدی از تغییرات منفی و یا کم‌علاقگی هم در برخی مواقع به وجود می‌آید.

ممکن است زنی متوجه شود که همسرش نسبت به او بی‌علاقه شده و مردی حس کند که رفتارهای شریک زندگی‌اش بعد از ازدواج کاملا تغییر کرده و محبت، عشق و فداکاری‌های گذشته را ندارد. یافتن علت تغییرات به شما کمک می‌کند تا به‌صورت سازگارانه‌ای در صدد حل آن‌ها و یا جلوگیری از مشکلات آینده در زندگی مشترک باشید.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج | تغییر شرایط

ممکن است در مورد تغییر همسرتان بعد از ازدواج دچار خطای شناختی شده باشید و آنچه که شما را آزرده می‌کند تغییرات شرایط  و تغییر در نوع رابطه‌ با همسرتان باشد. همان‌طور که ظاهر افراد در طول زندگی تغییر می‌کند نمی‌توان انتظار داشت که یک رابطه نیز در یک سطح ثابتی بدون تغییر باقی بماند.

این را در نظر بگیرید که ممکن است همسر شما تغییر نکرده باشد بلکه این شرایط هستند که باعث تغییر در روابط شده‌اند. این تغییرات برای رشد شما در رابطه الزامی هستند. شور و هیجان زیاد در رابطه در بسیاری مواقع مانع از تکامل افراد در زندگی مشترک می‌شود. پس تغییرات را بپذیرید و با آن‌ها کنار بیایید.

دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج | بی‌علاقگی به همسر

اول از همه خود و رفتارهایتان را زیر ذره‌بین قرار دهید. لازم نیست احساس گناه کنید تنها بیاندیشید که ممکن است کدام خصوصیت باعث تغییر در رفتار همسرتان و بی‌علاقگی و دوری او شده‌ است. شاید مشکلات زندگی، کاری و مالی در تغییر عشق و علاقه‌ی او به شما موثر باشد. زمانی که یکی از زوجین سرزنش کند و یا غر بزند، حس ناامیدی در همسرش به‌وجود می‌آید و نه تنها نسبت به او بلکه نسبت به زندگی نیز دلسرد و بی‌علاقه می‌شود.

زنان نیز در هنگام سختی‌ها نیاز به حمایت عاطفی دارند و در صورتی که متوجه شوند همسرشان از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کند و تکیه‌گاه مناسبی برایشان نیست، دچار دلزدگی از زندگی می‌شوند. در نظر داشته باشید که داشتن رفتار عاشقانه با همسر موجب افزایش کیفیت رابطه زوجین میشود.

مرکز معتبر زوج درمانی در مشهد

راهکارهای صحیح برای برخورد با تغییر رفتار همسر پس از ازدواج عبارتند از:

۱. صبر و حوصله به خرج دهید

بسیاری از طلاق‌ها در سال اول زندگی اتفاق می‌افتد چراکه همسران خود را  عاجز از حل مشکلات می‌بینند و دیگر امیدی برای برگشت به روزهای خوب گذشته ندارند. بسیاری از آن‌ها به دنبال دستورالعمل‌های سریع در بهبود روابط خود هستند. زوج‌ها باید به خود فرصت دهند و منشا تغییرات را در همسرشان بیابند.

۲. دلیل تغییر رفتار پس از ازدواج | خواسته‌ها و انتظارات همسرتان را در نظر بگیرید

اگر فکر می‌کنید رفتارهای همسرتان بعد از ازدواج تغییر کرده و به فکر حفظ رابطه خود نیز هستید در مورد خواسته‌ها و انتظاراتش از او سوال کنید. بپرسید که چه چیزی او را ناراحت می‌کند و باعث تغییر در رفتارش شده. همچنین سعی کنید نقایص و مشکلات رفتاری خود را بپذیرید و آن‌ها را برطرف کنید.

۳. در مورد همه مسائل گفتگو  کنید 

همیشه صحبت کردن بسیاری از مسائل را حل می‌کند. به شرطی که محبت‌آمیز بوده و با درنظر گرفتن احترام و شخصیت فرد مقابل همراه باشد. در مورد آن رفتارهای همسرتان که باعث آزار شما می‌شود با او صحبت کنید. رفتارهای قبل ازدواجش را به یادش بیاورید. احساس و افکار او را در مورد شرایط فعلی زندگی جویا شوید و ناراحتی‌های خود را  نیز بدون غر زدن و سرزنش کردن بیان کنید. درصورتی که هیچ‌کدام از تلاش‌های شما موفقیت آمیز نبود می‌توانید از مشاوران متخصص کمک بگیرید تا به راه‌حل کاربردی برسید. مشاوره خانواده میتواند در این زمینه شما را یاری کند.

ما بهترین ها را برای شما می خواهیم.با ما همراه باشید.