فهرست استاد مغز

کلینیک مجهز زوج درمانی در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

کلینیک مجهز زوج درمانی در مشهد

مشاوره خیانت همسر یکی از بهترین راه‌های بازیابی سلامت روان پس از برخورد با خیانت در زندگی است. درمانگران ما از ابتدا تا انتهای مسیر سلامت روان همراه شما هستند.

زوج درمانی (couple therapy)

اغلب خانواده‌درمانگران (family therapists)  ( درمانی که در آن والدین و بچه‌ها هر دو شرکت داشته باشند  ) عمدتا با زوج‌ها کار می‌کنند و اصطلاح “زوج درمانی” (couple therapy) به تدریج جایگزین اصطلاح قدیمی‌تر”ازدواج درمانی” می‌شود.

زوج درمانی ممکن است بوسیله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی بالینی، پرستاران روانپزشکی، مشاوران روحانی، و خانواده‌درمانگرانی که دوره‌های مخصوص این کار را دیده‌اند و تحت نظارت برای انجام آن تعلیم یافته‌‌اند، انجام شود.

فرض درمانگری که در این حوزه کار می‌کند این است که ناراحتی و ناشادمانی که یک زوج با آن روبه‌رو هستند، چیزی بیش از مشکلات و علائم شخصی آنهاست. زوجی که به درمانگر مراجعه کرده‌اند ممکن است در مورد فاصله‌گیری عاطفی، نزاع بر سر قدرت، اشکال در ارتباط برقرار کردن، حسادت،‌ خیانت و عدم ارضای جنسی و خشونت شکایت داشته باشند.

درمانگر به زوج کمک می‌کند که زندگی‌ مشترک‌شان را مورد بررسی قرار دهند و تصمیم بگیرند که چه تغییراتی لازم است. آنها سعی می‌کنند سوء‌تفاهم‌های دوجانبه، انتظارات غیرمعقول، و تصورات بیان‌نشده‌ای که باعث تداوم تعارض میان آن دو می‌شود را برطرف‌ کنند.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

خیانت در میان زوجین

خیانت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امکان دارد در روابط زن و شوهری و میان همسران اتفاق بیفتد و ادامه زندگی مشترک را تلخ و گاهی غیر ممکن کند! خیانت اتفاقی است که در صورت رخ دادن، به یک ناامنی روانی منجر می‌شود و مشکلات روحی و روانشناختی زیادی را برای فرد به بار می‌آورد.
این اتفاق در سطوح گوناگون و به شکل‌های متفاوتی رخ می‌دهد و تجربه خیانت در هر فرد با دیگری بسیار متفاوت است. کسی که مورد خیانت قرار می‌گیرد با یک شوک غیر منتظره، خشم و سردرگمی روبه‌رو می‌شود و در بسیاری از مواقع روش درست برخورد با این مسئله را نمی‌داند.

موارد زیادی هم وجود دارد که در این شرایط، فرد قدرت تفکر منطقی و تصمیم‌گیری خودش را از دست می‌دهد و به شکل احساسی و یا با خشم بسیار زیاد در برخورد با خیانت رفتار می‌کند.
مشاوره خیانت همسر یکی از بهترین راه‌هایی است که به افراد کمک می‌کند به صورت منطقی و درست با مسئله خیانت همسر روبه‌رو شوند و برای بازیابی آرامش و سلامت روان خود به روش درستی  اقدام کنند.

کلینیک زوج درمانی در مشهد

دلایل خیانت زوج‌ها به یکدیگر

خیانت به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد که برخی از آن‌ها بسیار سطحی و حتی شاید غیرقابل باور باشند! اما مسئله مهم این است که این اتفاق رخ می‌دهد و با رخ دادن آن، آسیب‌های روحی و روانی زیادی هم بروز می‌کنند. مشاوره خیانت همسر در این شرایط کمک زیادی به نگاه منطقی و واقع‌بینانه به مشکل و کاهش دردهای روحی ناشی از آن می‌کند. از مهم‌ترین دلایل خیانت زوج‌ها به یکدیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم رضایت جنسی 

رابطه جنسی در زندگی زناشویی یکی از مهم‌ترین ابعاد رابطه با همسر است که اگر یکی از طرفین با نارضایتی در آن روبه‌رو شود و زوج‌ها به دنبال درمان آن نروند، زمینه‌ساز خیانت می‌شود.
تفاوتی ندارد که این نارضایتی از سمت زن است یا مرد. به هر حال می‌تواند باعث پایین آمدن کیفیت رابطه جنسی و در نهایت خیانت یکی از طرفین شود.

نبود رضایت عاطفی

عشق و علاقه و ابراز واقعی آن از دیگر مسائل مهمی است که همه و به خصوص همسران در روابط زناشویی خود باید به آن توجه کنند. زمانی که این عشق و علاقه به هر دلیلی کمرنگ شده یا از بین می‌رود، نارضایتی عاطفی اتفاق می‌افتد و ممکن است زن یا مرد برای جبران این نارضایتی و کمبود، به دنبال رابطه با افراد دیگر بروند. در این موارد مشاوره خیانت همسر کمک بسیار بزرگی می کند.

زوج درمانگر خوب در مشهد

مشاوره خیانت همسر چگونه است؟

زمانی که فردی با خیانت از سوی همسر خود روبه‌رو می‌شود، آسیب‌های روحی زیادی می‌بیند که در بسیاری از مواقع زمینه‌ساز مشکلات روانشناختی در آینده می‌شوند.
مشاوره خیانت همسر به خوبی کمک می‌کند که ابعاد مشکل زناشویی خود را دور از قضاوت و سوگیری و همراه با یک درمانگر متخصص بررسی کنید. این کار اهمیت زیادی در کاهش برخوردهای هیجانی و به دور از منطق دارد و به خوبی می‌تواند کنترل اوضاع را به دست شما بدهد.

از آنجایی که خیانت، احساسات بسیار منفی و خشم زیادی را به فرد منتقل می‌کند، تلاش برای نگاه منطقی به مسائل و دوری از تصمیمات شتابزده در آن بسیار مهم است که این کار با کمک یک درمانگر و مشاور متخصص به خوبی انجام می‌گیرد.

مشاوره خیانت همسر به این صورت انجام می‌گیرد که درمانگر با هر دو فرد در جلسات مشاوره صحبت می‌کند و بدون هیچ قضاوتی در تلاش است تا ابعاد پنهان مساله را روشن کند. مشاوره خیانت همسر حتی اگر به بازگشت زوجین در کنار هم و ادامه زندگی آن‌ها منجر نشود، به خوبی می‌تواند افراد را در تصمیم‌گیری درست برای جدایی یاری کند.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.