فهرست استاد مغز

مشاور متخصص کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

مشاور متخصص کودک در مشهد

مشاوره حضوری کودک موثرترین راهکاریست که والدین می توانند نحوه صحیح برخورد با کودک و حل مشکلات آن ها را آموخته و در برابر کودکانشان به کارگیرند.

آیا در مورد مشاوره و روانشاس کودک اطلاعاتی دارید ؟ با ما همراه باشید

مشاوره کودک ، نوعی درمان است که بر کودکان خردسال و نوجوانان با یک یا چند بیماری روانی تمرکز دارد . همچنین به کودکانی که دچار تروما شده اند و یا در محیط خانه ناهنجار یا استرس زا زندگی می کنند ، کمک می کند . بسیاری از مسائلی که این کودکان با آن روبرو هستند ، از مسائلی که بزرگسالان در زندگی روزمره با آن ها روبرو هستند ، تقلید می کنند . برخی از این موضوعات رایج شامل اضطراب ، افسردگی و اندوه است . با این حال ، هدف  مشاور کودک ، تجزیه مشکلات به بخش های قابل کنترل است ، بنابراین کودکان می توانند با آن ها بهتر کنار بیایند .

مشاوره کودک،  تعامل فعال بین مشاور و کودک است که بدان وسیله کودک بعد از طرح مشکل، با یاری مشاور، توانایی ها، امکانات و نیز محدودیت هایش را می‌شناسد و نهایتا به حل مشکلش اقدام میکند .

در مشاوره کودک ضرورت دارد که با برقراری این رابطه عاطفی و پذیرا، کودک مشکلش را به نحو مناسب مطرح  سازد و از مشاور تقاضای یاری کند . این تقسیم بندی صوری است و برای سهولت عمل مشاور انجام میشود و مشاور هنگام مشاوره از همه انواع، همزمان استفاده میکند .

در مرکز مشاوره کودک مشاوره از دید موضوع به مشاوره تحصیلی، شغلی، خانوادگی و سلامت روان و از دید اجرا به فردی و گروهی تقسیم می‌شود و در مشاوره فردی، مشاور در هر جلسه منحصرا با یک کودک به مشاوره می‌پردازد؛ درحالیکه درمشاوره گروهی شمار کودکان در هر جلسه مشاوره بیشتر از ۱ نفر است.

دفتر مشاوره کودک در مشهد

مشاوره تخصصی کودک و نوجوان

 تربیت فرزندان و نقش عزت نفس در آن

کودکان وقتی خود را از دریچه‌ی چشم پدر و مادر می‌بینند، درک‌ و شناخت بهتری نسبت به دنیای پیرامون پیدا می‌کنند. کودکان‌ لحن صدا، زبان بدن‌ و احساسات والدین خود را درک می‌کنند. حرف‌ها و کارهای شما در مقام پدر و مادر، بیش از هر چیز دیگر، در رشد و تقویت عزت ‌نفس و اعتماد به نفس کودکان مؤثر است. تشویق کودک پس از اتمام وظایف و تکالیفش ( هرچقدر هم کار کودک کوچک باشد) باعث افزایش عزت نفس در کودک می‌شود؛ فرصت دادن به کودک برای انجام کارها به‌صورت مستقل باعث می‌شود، کودک احساس توانمندی و قدرت بیشتری کند.

روش تربیتی ایجاد انگیزه در فرزندان

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید، چند بار به رفتار کودک‌ خود واکنش تند نشان داده‌اید؟ شاید بیشتر از آن‌که به تشویق کودک خود توجه کرده‌اید، او را تحقیر و تنبیه کرده‌اید. اگر مدیری بااین‌همه رویکردهای منفی، هرچند به‌حق، با زیردستانش برخورد کند، چه فکری درباره‌اش می‌کنید؟

مؤثرترین روش تقویت عزت نفس در کودکان این است که خوبی‌های کودک‌ خود را ببینید. به‌عنوان‌مثال بگویید: « بدون این‌که به تو بگویم، خودت تخت‌خوابت را مرتب کردی، فوق‌العاده است!» . در طولانی‌مدت، جمله‌های این‌چنینی، بیشتر از دستورهای تکراری، رفتارهای مثبت در کودکان را تقویت می‌کند.

تربیت فرزند یک امر مهم و دشوار برای والدین است اما مرکز های مشاوره روانشناسی کودک در اختیار شما والدین عزیز هستند تا به شما شیوه ی تربیتی صحیح را آموزش دهند و مشاوره با فرزندانتان این راه را برای شما آسان تر می کند.

برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.

مرکز تخصصی نوروتراپی کودکان در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

نوروتراپی مجموعه ای از درمان های فردی، تحریک عصبی و نوروفیدبک است که با هدف افزایش فعالیت مغز به آن اعمال می شوند. این اقدام به کمک ضبط امواجی که فعالیت های مغز تولید می کنند انجام می شود. امواج مغزی با استفاده از حسگر هایی که بر روی سر قرار می گیرند قابل ضبط است.

قبل از شروع نوروتراپی، الکتروانسفالوگرام یا نوار مغزی انجام می شود تا فعالیت الکتریکی مغز سنجیده شود. این تست با استفاده از امواج الکتریکی انجام می شود. با تفسیر داده های به دست آمده می توان اطلاعات خوبی راجع به عملکرد مغز به دست آورد.

تحریک مغزی باعث افزایش جریان خون به مغز می شود و انعطاف پذیری عصبی بعد از درمان را افزایش خواهد داد. در نوروتراپی روش درمان هر فرد مخصوص به خود اوست. یعنی پزشک ابتدا به جستجوی قسمتی از مغز بیمار که دچار اختلال شده است می پردازد و سپس پروتکل درمانی منحصر به خود فرد را برای او طراحی می کند.

نوروتراپی (نوروفیدبک) برای درمان بیماری هایی همچون:بیش فعالی،اوتیسم،خشونت،بی خوابی،مشکلات یادگیری و… انجام می شود.

ما در مرکز تخصصی نوروتراپی تمامی خدمات را با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عزیزان شما انجام میدهیم .

ویژگی های یک روانشناس کودک خوب:

یک روانشناس کودک باید ظرفیت ارتباطی با درمانگر خود را داشته باشد.

مشاور کودک بایست با شناختن بخش زیادی از مسائلی مثل: اوتیسم کودکان ، بیش فعالی ، سوء استفاده جنسی ، تروما ، اختلالات روانی، اختلال یادگیری، نیازهای خاص و رفتارهایی مثل: قلدری و لجبازی ، پرخاشگری و غیره در رویایی با کودک شناخت داشته باشد .

 در دوره کودکی ، شخصیت اساسی اشخاص شکل میگیرد بنابراین با اهمیت‌ترین و تاثیر گذار‌ترین مرحله زندگی، مرحله کودکی است در این مرحله فقط مراقبت و نگهداری‌های بدنی از کودک کفایت نمی‌کند. کودک احتیاج به مراقبت‌های روحی نیز دارد، او باید از نظر عاطفی، شخصیتی و هوشی نیز تقویت شود. پس تمامی این مراحل را باید روانشناس به والدین یادآوری کند.

ما به شما یکی از بهترین متخصصین روانشناس و مشاوره کودک در مشهد را معرفی می کنیم که آینده ای روشن همراه با سلامت روان را برای فرزندان عزیزتان رقم میزنند. برای مشاوره هرچه سریعتر با ما تماس حاصل فرمایید.