فهرست استاد مغز

آدرس زوج درمانگر باتجربه در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

آدرس زوج درمانگر باتجربه در مشهد

اگر  قصد دارید مشکلات و اختلاف با همسر خود را حل کرده و به اهداف زندگی مشترک خود دست یابید مراجعه به مراکز تخصصی زوج درمانی در مشهد بهترین گزینه است.

به‌عنوان یک مشاور خانواده معتقدم زوج درمانی مؤثر, با توجه به هزینه‌های بی‌شمار اقتصادی و انسانی ناشی از طلاق و جدایی, روشی بسیار ارزشمند است.

با در نظر گرفتن این مسئله, من اغلب به زوجینی که به مرکز مشاوره خانواده مراجعه می کنند می‌گویم ” اگر فکر می‌کنید زوج درمانی روشی پرهزینه است, پس صبر کنید تا ببینید جدایی و طلاق چقدر برایتان هزینه دارد”.

قصد من این است به زوج هایی که در روابط زناشویی خود دچار مشکلاتی هستند اعلام کنم زوج درمانی مؤثر, حتی اگر پرهزینه به نظر برسد, می‌تواند یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی باشد که زوج برای آینده زندگی مشترک خود انجام خواهند داد.حتی اگر رابطه زناشویی شما با شکست مواجه شود, آنچه در فرآیند یک زوج درمانی صحیح می‌آموزید شمارا در بهبود روابط زناشویی یاری خواهد کرد.

به عقیده من زوج درمانی مناسب درعین‌حالی که می‌تواند بسیار باارزش باشد, اگر به‌درستی انجام نشود, آسیب‌زننده نیز خواهد بود. درواقع, اگر زوج درمانگر نداند چه‌کاری انجام می‌دهد, می‌تواند در طول فرآیند مشاوره عملاً به رابطه زناشویی زوج آسیب وارد کند.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

زوج درمانی متمرکز بر عواطف (هیجان مدار)

زوج درمانی هیجان مدار، به بیماران درارزیابی، تصدیق و بیان احساسات مرتبط با پریشانی ها، کمک می‌کند.

موضوع اولیه زوج درمانی هیجان مدار این است که نارضایتی های زوجین، ریشه در نیازهای عاطفی بیان نشده و تصدیق نشده دارد. ناکارآمدی و تعاملات منفی زوجین ناشی از احساساتی است که هرکدام از طرفین از افشای آنها محروم شده است.

این الگو، عاطفه (هیجان) و شناخت (تفکر) را وابسته به هم  میداند و معتقد است هیجانات محرک اولیه ارتباطات میان فردی است.

زوج درمانی ساختاری

زوج درمانگران ساختاری، ادراکات منفی موجود را در رابطه با ساختار قدرت در خانواده و نقش افراد به چالش خواهند کشید و فرصت‌ها و رفتارهای جایگزین را بررسی خواند کرد.

این رفتارهای جایگزین، ادراکات مثبت را از طریق ایفای نقش، تقویت می‌کنند.این الگو، روند پیشرفت رابطه را در مراحل رشدی مشاهده می‌کند.

با توجه به این الگو، نارضایتی زوجین، ناشی از مشکل در نوع راهبردهای کنارآمدن با تغییرات زندگی، چه تغییرات محیطی و چه شخصی می‌باشد.

علیرغم نارضایتی از رابطه، زوجین اغلب در برابر تغییرات درمانی مقاومت میکنند و درحفظ وضعیت موجود و کارکرد پایه‌ای و جلوگیری از پیش رفتن سیستم درمانی، پافشاری میکنند زیرا درباره وضعیت آینده و مسئولیت های جدید هنوز دیدگاه و تجربه واضحی در دست ندارند.

زوج درمانی معتبر در مشهد

 شناسایی مشکلات  اصلی زندگی زناشویی , دلایل بروز اختلاف در روابط زن و شوهر , سطوح تعهد ، اهداف ، ارزش‌ها و باورهای زوج. این پند قدیمی که ” به دنبال درک کردن باشید, پیش از آنکه بخواهید درک شوید” در اینجا معنا پیدا می‌کند.

اگر زوج درمانگر پیش از اینکه واقعاً متوجه شود چه اتفاقی در حال روی دادن است شروع به “کمک کردن” و مشاوره کند, ممکن است زوج را در مسیر اشتباه قرار دهد. این کار هم اتلاف پول و هم اتلاف زمان است و هم ممکن است به رابطه زناشویی زوج آسیب برساند.

برای انجام این کار به‌عنوان مشاور عموما از زوج می‌پرسم کدام‌یک از حالت های زیر بیشتر شبیه چیزی است که در این مرحله از رابطه زناشویی خود می‌خواهید:

  • آیا تصمیم به طلاق گرفته و می خواهید از همسر خود جدا شوید.
  • یکدیگر را بدون قید و شرط می پذیرید درحالی‌که بر روی بهبود روابط خود کار می‌کنید.
  • درباره تغییر در رفتار یکدیگر به بحث و گفتگو می پردازید درحالی‌که به بهبود وضعیت خود ادامه می دهید.

اگر یکی از مراجعه کنندگان یا هر دو، گزینه اول را انتخاب کنند, به آن‌ها توضیح می‌دهم که انجام زوج درمانی ضرورتی ندارد و در مقابل به آن‌ها کمک می‌کنم تا روند طلاق آگاهانه را بدون خشم, دلخوری و رنجش از همسر آغاز کنند که معمولاً به پایان رابطه روی می‌دهد.اگر هر دو مراجعه کننده موارد دوم یا سوم را انتخاب کنند, من به عنوان زوج درمانگر فرآیند مشاوره را شروع می کنم.

زوج درمانگر خوب در مشهد

مشاوره روج درمانی و ایجاد توافق در ازدواج

کارهایی که برای حل مشکلات زندگی مشترک و دستیابی به موفقیت در ازدواج باید انجام دهید را مشخص کنید.

در تمامی طول فرآیند زوج درمانی , زوج درمانگر باید شمارا یاری کند تا درباره آنچه به اصلاح و بهبود رابطه زناشویی کمک می‌کند تصمیم گیری کرده و به توافق برسید. برای مثال, من در مرکز مشاوره به مراجعه کنندگان خود کمک می‌کنم تا اصولی را ایجاد کنند که من آن‌ها را ” توافق ها  در ازدواج ” می‌نامم.

من در جلسات مشاوره زوج درمانی به مراجعه کنندگان می‌گویم هدف از طرح این توافق ها با همسر این است که به شفاف‌سازی تمامی تغییرات و اصلاحاتی که زوج قصد دارند آن را در روابط زناشویی خود ایجاد کنند بپردازیم.

یک ضرب‌المثل چینی که دربردارنده معنای نهفته در این بخش از روند درمانی است می‌گوید: ” کم‌رنگ‌ترین جوهر مؤثرتر از قوی‌ترین حافظه است”. نکته‌ای که می‌خواهم بگویم این است که ایجاد و ثبت مکتوب توافق ها با همسر به‌اندازه دیدگاه شما در زندگی مشترک اهمیت دارد.

درواقع, این توافق ها که بعد از ازدواج برای بهبود روابط زناشویی با همسر خود می‌بندید برای حل مشکلات, دست‌یابی به اهداف و تحقق چشم‌انداز  در رابطه بسیار مهم است.

ما در کنار شما عزیزان هستیم تا بهترین ها را تجربه کنید.