فهرست استاد مغز

دفتر مشاور کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

دفتر مشاور کودک در مشهد

کودک درمانی و مشاوره کودک را می شود توسط کودک، یکی از والدین یا هر دو و یا توسط بیشتر از یک عضو خانواده انجام داد. این اغلب توسط مشاور یا درمان‌گری که متخصص کار با کودکان است انجام می‌شود.

بحث اختلالات روانی بخصوص در کودکان و نوجوانان بحث گسترده ای است . یک سری اختلالات مخصوص کودکی است و از سن ۲ سالگی خود را نشان می دهد . یک سری اختلالات نیز مخصوص سن نوجوانی است . والدین باید آن را شناسایی کرده و برای درمان آنها اقدام کنند . به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به نشانه های این اختلالات بپردازیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوند .

طبق نظر بهترین روانشناس کودک ، کودکان و والدینی وجود ندارند که از هر نظر کامل باشند و بر این اساس والدین ممکن است با مشکلات رفتاری و اختلالات بالینی کودکان رو به رو شوند که آگاهی در مورد آن ها و درک بهتر این مسائل می تواند اهداف خود را مناسب با سن ، شخصیت ، توانایی ها جنس و میزان رشد عقلی فرزندان تعیین کرده و شیوه ی تربیتی مناسب را تعیین کنند.

توجه به نشانه ها و علائم بیماری های روانی که ممکن است تاثیر مخربی بر آینده فرزندتان بگذارد بسیار ضروری است . برخی از اختلالات روانی هیچ نشانه ای نداشته باشد ولی رفتارهای غیرطبیعی دارد که باید به روانپزشک مراجعه کرد.

مشاوره کودک در مشهد

کلینیک روانشناسی کودکان در مشهد

اختلال یادگیری در کودکان با کمک مشاور و روانشناس بالینی در مشهد به صورت تخصصی با متد های مختلف قابل درمان می باشد.

شمار دانش آموزانی که دچار اختلال در یادگیری هستند، بین ۴ تا ۱۲ درصد است گزارش شده است. البته این تفاوت آماری بعلت اختلاف نظر در تعاریفی هست که در خصوص این اختلال مطرح شده است. اگر از تعریف ناتوانی های یادگیری در مفهوم خاص آن عدول کنیم و هر نوع مشکلی ادراکی منجر به افت تحصیلی را ناتوانی یادگیری به حساب آوریم، تعداد دانش آموزان درگیر این مشکل، درصد بالاتری را نشان خواهد داد.
مشکلات یادگیری از دانش آموزان و مدرسه به خانه و خانواده راه می گشاید و اضطراب و نارضایتی را در فضای زندگی و خانواده می پراکند که حاصل این همه، آسیب سختی است که به بهداشت روانی فردی و حتی اجتماعی وارد میشود.

اصطلاح اختلالات یادگیری توسط غالب دست اندرکاران، حتی کتاب مرجع DSM با عبارت «ناتوانی یادگیری» مطرح شده و تعاریف متعدد آن با وجود اختلاف های جزئی دربردارنده مفهوم زیر است:
ناتوانی در یادگیری، نارسایی یادگیری در یک یا چند فرایند ذهنی یا آموزشگاهی است که معلول فقر محیطی، فقر فرهنگی، فقر عاطفی و مشکلات مغز، سیستم عصبی و مشکلات جسمی مانند چشم، گوش و امثال آن نیست.

دفتر روانشناسی کودک در مشهد

مشاور متخصص کودک در مشهد

نشانه های مشکلات روانی در کودک

برای اطمینان از صحت فرزندتان باید به علائم و نشانه های مختلف روانی در او توجه خاص داشته باشید .
در صورت مشاهده هر یک از نشانه های زیر در کودک احتمال وجود اختلال در او وجود دارد:

  • خشمگین شدن بیش از حد طبیعی نسبت به مسائل روزمره و یا نسبت به دردهای جسمی
  • اضطراب های غیر معمول و افزایش یابنده
  • افسردگی و گوشه گیری
  • اجتماع گریزی و عدم ارتباط با دیگران و در مواردی حتی با خانواده و والدین
  • عدم توجه و دقت به صحبت‌های شما و حواس پرتی دائمی

و مواردی از این دست.

مرکز نوروتراپی کودکان در مشهد

مرکز نوروتراپی کودکان در مشهد

نوروفیدبک، برای مغز انسان مانند یک آینه عمل می کند. ما هر روز با نگاه کردن به آینه متوجه نقائص و اشکالات موجود در ظاهر خودمان می شویم.
در واقع آینه ما را نسبت به وضعیت ظاهری مان و عیب و نقص های احتمالی موجود در آن آگاه می کند. این آگاهی و شناخت به ما کمک می کند تا در جهت رفع نقص های موجود در وضعیت ظاهری خود اقدام کنیم. نوروفیدبک دقیقا برای امواج مغزی و عملکردهای فیزیولوژیک مغز ما به عنوان یک آینه ی پیشرفته عمل می کند. نوروفیدبک با استفاده از ابزارهای الکترونیک پیشرفته و کامپیوتر به ما کمک می کند تا از آن چه در مغز ما در حال رخ دادن است آگاه شویم.

در مورد نوروفیدبک باید به خاطر داشت که این روش درمانی در واقع نوعی یادگیری است و مغز یاد می گیرد که چطور به تنظیم خود پرداخته و نقص های عملکردی خود را برطرف کند.

ما با جمعی از بهترین متخصصان و پیشرفته ترین تجهیزات نوروتراپی در خدمتتان هستیم