فهرست استاد مغز

روانشناس و مشاور متخصص کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

روانشناس و مشاور متخصص کودک در مشهد

ما در مرکز روانشناسی کودک در مشهد همراه شما والدین عزیز هستیم تا کودکانی با روحیات سالم داشته باشید .

روانشناسی کودک ترکیبی از پزشکی و روانشناسی است. هدف روانشناسی کودک ارتقاء سلامت، رفاه و رشد کودکان و خانواده‌های آن‌ها است. معمولاً در این روانشناسی از روش‌های مبتنی بر شواهد استفاده می‌شود. روانشناسی کودک طیف وسیعی از حوزه‌ها را در بر می‌گیرد. این حوزه‌ها عبارت‌اند از:

  • عوامل تکاملی
  • عوامل زمینه‌ای
  • عوامل روانی
  • عوامل اجتماعی.

روان‌شناسان کودک می‌توانند به مسائل روانی و جسمی کودکان کمک کنند. این تخصص شامل ارزیابی، تشخیص و درمان شرایط پزشکی کودکان، پیشگیری از شرایط پزشکی کودکان، آموزش عموم مردم در مورد شرایط بهداشتی کودکان، ارتقاء رفتارهای مرتبط با سلامت و بهبود ارائه خدمات بهداشتی به کودکان است.

مشاوره و روانشناسی کودک در مشهد

لجبازی کودکان

عوامل زیستی، عوامل ژنتیکی، مصرف دارو، مبتلا بودن به بیماری خاص، خستگی، گرسنگی، تشنگی، کم‌خوابی و مبتلا بودن به اختلالات روانی مثل ‌ ADHD، عوامل محیطی و روانی نیز ممکن است در بروز لجبازی کودکان نقش داشته باشد؛ که شامل آگاه نبودن کودک از درست یا نادرست بودن رفتار خود، داشتن والدین حساس و کمال‌گرا، کمبود محبت کودک، وابستگی شدید کودک به دیگران، ضعیف بودن والدین که باعث می‌شود کودکان در لجبازی و نافرمانی شدت بگیرند و برای رسیدن به خواسته‌ها خود پافشاری کنند.

چگونه لجبازی کودکم را کاهش دهیم؟

لجبازی در کودکان از ۲ سالگی شروع می‌شود، در ۳ یا ۴ سالگی به اوج خود می‌رسد و در حدود ۷ سالگی کاهش پیدا می‌کند. چگونگی برخورد با لجبازی کودکان اهمیت زیادی دارد و برای اینکه بتوانید برخورد مناسبی با فرزند لجباز خود داشته باشید باید آگاهی کامل از علت لجبازی فرزند خود پیدا کنید و بعد از اینکه دلیل لجبازی کودک خود را متوجه شدید، راهکارهای زیر را در برابر لجبازی فرزند خود داشته باشید.

اگر کودکتان مدام لجبازی و نافرمانی می‌کند و بر تکرار رفتارهایش اصرار دارد، یا حالات دیگری مانند افسردگی، خواب آشفته و بی‌اشتهایی دارد، بهتر است مساله را با ما یعنی روانشناس کودک در میان بگذارید تا ما به درستی شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

مرکز روانشناسی کودکان

بی خوابی در کودکان

شما با کمک یک روانشناس کودک می توانید آموزش ببینید که کودکتان چه میزان خوابی را نیاز دارد تا که مشاوره کودک عزیزانتان را به آرامش و خواب کافی دعوت کند.

مشکل دیر خوابیدن کودک یا بی‌خوابی کودک فقط به سال‌های طفولیت و نوپایی او محدود نمی‌شود. امتناع از رفتن به رختخواب یا مشکل بی‌خوابی می‌تواند یک مشکل بسیار شایع برای کودکان در سنین مدرسه نیز باشد. رسیدگی به این مسائل و مشکلات در اسرع وقت حائز اهمیت است.
خواب کافی و استراحت کافی برای بچه‌های در سنین مدرسه بسیار مهم است.

اگر آن‌ها خواب کافی نداشته باشند، ممکن است در تمرکز، توجه و یادگیری دچار مشکل شوند. کمبود خواب همچنین می‌تواند بر خلق‌وخوی کودکان، رشد جسمی و حتی توانایی آن‌ها در مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌ها تأثیر بگذارد.

مرکز تخصصی نوروفیدبک کودکان در مشهد

مرکز تخصصی نوروفیدبک در مشهد

نوروفیدبک نوعی بازخورد از عملکرد مغز (پسخوراند زیستی) است که در آن از امواج مغزی به عنوان بازخورد استفاده می شود. نوروفیدبک  مانند آینه ای کم وکاستی های مغز را به خودش نشان میدهد. این دستگاه می تواند هریک از امواج را اندازه گیری کرده و کم و زیاد شدنش را در غالب بازی یا فیلم انعکاس دهد.

مغز با آگاهی از وضعیت های مختلف امواج مغزی در واقع از وضعیت عملکرد خودش آگاه می شود و وقتی سعی می کند تا هر موج را به اندازه مطلوب برساند در واقع سعی در اصلاح خودش کرده است. کم کم مغز این کار را کاملا فرا گرفته و خود تنظیمی را می آموزد، یعنی می تواند بدون کمک دستگاه خودش را تنظیم کند.  نوروفیدبک روشی ایمن و بدون درد است که در طی آن حس گرهایی که الکترود نامیده می شود به سر بیمار وصل می شوند. در نوروفیدبک بر اساس پروتکل های مشخص بازخوردهای مناسب در جهت رفع نابهنجاری امواج مغزی به بیمار ارائه می شود.

ما یکی از بهترین روانشناس های کودک در مشهد را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

برای تعین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.