فهرست استاد مغز

مشاوره تخصصی کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

مشاوره تخصصی کودک در مشهد

درمان انواع بیماری ها در کلینیک مشاوره و روانشناسی کودکان در مشهد

آیا مراکز مشاوره کودک مشهد را می‌شناسید؟

واژه تربیت کودک به معنای تعلیم و تربیت کودک برای چالش‌های زندگی آینده‌اش با استفاده از اصول علمی است. والدین باید بدانند که تمامی حرکات و عملکردهای آنان در حضور کودک، شکل دهنده قالب‌های رفتاری و اصول فکری کودکان است.

در مسیر تربیت کودک، والدین با چالش‌های متفاوتی روبرو می‌شوند؛ به همین منظور باید قبل از هر چیزی احساسات خود را کنترل کنند تا بتوانند در رویارویی با این چالش‌ها عملکرد بهتری داشته باشند. افزایش آگاهی در مورد اصول تربیتی فرزندان نکته بسیار حیاتی برای تربیت کودک است. بهترین راه حل برای افزایش آگاهی در این زمینه استفاده از مشاوره کودک می‌باشد.

در واقع یکی از مهمترین کارهایی که مشاوره خانواده و مشاوره کودک برای کودکان انجام می دهد این است که با تسلط روی تکنیک های تربیت کودک، می‌توانند به والدین یاد بدهند که چگونه باعث افزایش رفتارهای مطلوب در کودکان و کاهش رفتارهای نامطلوب در آنها شوند و رفته رفته باعث شکل‌گیری یک شخصیت مناسب و ایده آل در فرزندان خود شوند.

مرکز روانشناسی کودکان مبتلا به بیش فعالی در مشهد

مرکز تخصصی درمان بیش فعالی کودکان در مشهد

اختلال ADHD یا کم توجهی بیش فعالی ازجمله اختلالات رایج در میان کودکان است. این اصطلاح طیفی بسیار وسیع و گسترده را شامل می‌شود. اختلال کم توجهی بیش فعالی در افراد مختلف به شکل‌های گوناگون دیده می‌شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اعلام کرده‌اند که حدود ۶٫۴میلیون نفر از کودکان آمریکایی دچار این اختلال هستند.

کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه یا بیش فعالی (ADHD) اغلب باهوش، خودجوش و دلسوز هستند. اما نگهداری از آنها با چالش‌های بسیاری همراه است. مشکلات رفتاری، فراموشی انجام کارها، نافرمانی، عزت نفس پایین، مشکل در دوست داشتن و فراز و نشیب های عاطفی که از ویژگی‌های مختص مبتلایان به ADHD محسوب می شود، می‌تواند برای والدین ناراحت کننده و حتی ناامید کننده باشد.

نگهداری از کودک بیش فعال و هدایت او به سمت گشت و گذار در جهان، به عنوان کسی که دچار مشکلات روحی و روانی است، به آموزش‌های بسیاری نیاز دارد.

کمک گرفتن از یک دکتر روانشناس کودک خوب در مرکز روانشناسی می تواند بسیار مفید برای آینده ی کودکان باشد.

مشاور متخصص کودک در مشهد

درمان کودک خجالتی در مرکز تخصصی کودک در مشهد

درمان کودک خجالتی چیست؟

خجالت در واقع نوعی ویژگی شخصیتی در کودکان است که در بسیاری موارد آن‌ها را از روابط اجتماعی مؤثر باز می‌‌دارد. این ویژگی راهکارهای بسیاری برای بهبود دارد و در صورتی که در کودکی به آن رسیدگی شود می‌تواند به پیشرفت افراد کمک کند. برخی از کودکان به علت خجالتی بودن و گاهی کمبود اعتماد به نفس در دوست یابی و تعامل با بزرگترها دچار مشکلات بسیاری می شوند که ممکن است در آینده نیز برای آنها دردسرساز شود.

سرزنش کودک از سوی والدین، حمایت بیش از اندازه والدین و تنبیه‌های شدید والدین از علل دیگر خجالتی بودن کودکان می‌باشد‌. خجالتی بودن کودک می‌تواند به صورت ارثی و یا تقلید از والدین خجالتی باشد. خجالتی بودن کودک در صورتی که باعث مشکل در روابط اجتماعی و یا مشکل در مدرسه و تحصیل شود با عنوان اختلال رفتاری شناخته می‌شود که البته جای نگرانی ندارد. سخت گیری و فشار بر روی کودک شرایط را بدتر می‌کند و در بسیاری مواقع باعث بروز استرس در کودک می‌شود.

برای درمان کودکان خجالتی باید به آن‌ها فرصت اظهار نظر بدهید حتی اگر خیلی کوچک هستند ،برای دریافت مشاوره در زمینه درمان کودک خجالتی می توانید به مرکز مشاوره کودک در مشهد تماس بگیرید.

مرکز نوروفیدبک کودکان در مشهد

کلینیک تخصصی نوروتراپی کودکان در مشهد

در فرایند درمان با نورفیدبک قطعاتی به اسم حسگر بر روی پوست سر بیمار قرار میگرد.کارکرد این حسگرها به این شکل است که فعالیت های الکتریکی مغز را ثبت و به شکل امواج مغزی به اون نشان داده می شود تا از کیفیت عملکرد مغز اش آگاهی یابد.

نورفیدبک یک درمان غیرتهاجمی برای آموزش فعالیت های مغز توسط الکترودها است. در طی تحقیقات روانپزشکان به دنبال این موضوع بوده اند که آیا کاربرد روش درمانی نورفیدبک مزایایی بیشتر با خود به همراه دارد یا بیشتر افراد تحت درمان و تیم درمانی را متحمل ضرر نموده است.

پژوهش انجام یافته نشان داده است که نورفیدبک در بین عده ای از روانپزشکان  به دلیل اینکه در این روش از هیچ گونه روش دارویی استفاده  نمی شود محبوبیت یافته است و تاثیرات مثبت آن را مشاهده کرده اند.

انجام جلسات مشاوره و نوروفیدبک زیر نظر متخصصین با تجربه و رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز مشاوره کودک.