فهرست استاد مغز

مشاور کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

مشاور کودک در مشهد

ارائه خدمات روانشناسی کودک با متخصصین مجرب برای شما عزیزان.

خانواده بیشترین تأثیر را در شکل گیری شخصیت کودک دارد. آگاهی والدین از شیوه های تربیتی و خصوصیات رشدی کودک در هر سن تأثیر بسیار زیادی در نوع برخورد و رفتار آن‌ها با فرزندشان دارد. بی‌شک تمام والدین خواهان بهترین شیوه تربیتی برای فرزندان خود هستند و تلاش می‌کنند تا امکانات لازم را برای رفاه فرزندان خود تأمین کنند.

اما گاهی والدین غافل از این هستند که توجه بیش از حد به کودک خود و مطابق میل کودک رفتار کردن و پاسخ مثبت دادن به تمام خواسته‌های کودکشان در همه شرایط می‌تواند چه عواقب و پیامدهایی داشته باشد. سؤال این است که آیا در همه شرایط باید به خواسته‌های کودک جواب مثبت داد؟ همه روزه شاهد مراجعه حضوری و یا تماس های تلفنی والدین به مراکز مشاوره کودک و نوجوان هستیم که از دغدغه های ذهنی‌شان و یا مشکلاتی که در برخورد با فرزندشان دارند صحبت می‌کنند و خواستار راهکارهایی برای حل مشکل و برخورد مناسب با فرزندشان هستند.

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب بازی های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است و برای همین موضوعات نیز به مراکز مشاوره کودک در مشهد مراجعه می کنند.

مرکز تخصصی مشاوره کودک در مشهد

مرکز تخصصی مشاوره کودک در مشهد

والدین اصلی ترین الگوی فرزندان می باشند. کودکان رفتار والدین را بازسازی می کنند و حتی در بازی های خود از آن استفاده می نمایند. والدین می توانند با کنترل رفتار های خشونت بار در مقابل کودکان از ایجاد این رفتار در کودکان جلوگیری کرده و با استفاده از تکنیک های روانشناسی که در مرکز مشاوره کودکان آموزش می دهند ، آنها را به سوی آرامش سوق دهند.

پرخاشگری نوعی رفتار ناسازگارانه برای نشان دادن احساس خشم است و گاهی این رفتارها می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی در کودکان و یا مشکلات دیگر باشد، پرخاشگری نوعی رفتار یا در واقع شکل بیرونی احساس خشم است. خشم یک احساس طبیعی است که همه انسان‌ها در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند، اما هر کسی که دچار خشم می‌شود آن را به شکل پرخاشگرانه بروز نمی‌دهد و مشکل زمانی رخ می‌دهد که خشم و پرخاش با هم توأم شود.

پرخاشگری یکی از اختلالات رفتاری کودکان است که اغلب به مسئله‌ای مهم و نگران کننده‌ برای والدین تبدیل می‌شود و حتی می‌تواند از نشانه‌های افسردگی و اضطراب کودکان باشد که نیاز به درمان دارد اما در بیشتر موارد والدین با راهکارهایی می‌توانند باعث کاهش آن شوند.

روانشناسان کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را درزمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندانشان داشته باشند.

در کنار ما بهترین ها را تجربه کنید .

کلینیک تخصصی نوروتراپی کودکان در مشهد

کلینیک تخصصی نوروتراپی در مشهد

نوروفیدبک آموزش مستقیمی از عملکرد مغز است، که به مغز آموزش می دهد تا کارآمدتر عمل کند. در حقیقت، یک روش جدید درمانی مبتنی بر یادگیری می باشد که با اتصال چند الکترود به مغز، به فرد کمک می کند تا امواج ذهنی خود را با آموزش های از پیش برنامه ریزی شده به بهترین حالت ممکن برساند.

در طول زندگی هر شخص، مغز او مدام در حال پردازش فعالیت های غیر ارادی و خودکار است. فعالیت هایی که کاملا درحالت عدم هوشیاری ما انجام می شوند. انسان ها در شرایط طبیعی بدون استفاده از ابزارهای خاص، نمی توانند نسبت به واکنش های فیزیولوژیکی بدن خود اطلاع داشته باشند. این درحالی است که وجود اختلال در عملکرد امواج مغزی انسان، ممکن است باعث بروز نشانه های بیماری شود.

نوروفیدبک یک ابزار الکترونیکی است که به ما کمک می کند از آنچه در ذهنمان می گذرد آگاه شویم تا بتوانیم با استفاده از این اطلاعات، برنامه ریزی مناسبی برای مغز خود انجام داده و عملکرد آن را بهبود بخشیم.

نوروفیدبک روشی ایمن و ماندگار برای مشکلات روحی وروانی کودکان برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

کلینیک مشاوره ورانشناسی کودکان در مشهد

کلینیک مشاوره و روانشناسی کودکان در مشهد

نوزادان (در سنین ۸ تا ۱۴ماه) بسیار طبیعی است، در این محدوده سنی  کودکان از محیط های ناآشنا و افراد غریبه دوری می کنند و نوعی ترس ذاتی نسبت به آن ها دارند، اما این ترس در صورتی که در کودکان بالای ۶ سال رخ دهد، بسیار شدید تر بوده و بیش از چهار هفته به طول می انجامد که اصطلاحا به آن “اختلال اضطراب جدایی در کودکان ” اطلاق می گردد.

 اختلال اضطراب جدایی در کودکان، حالتی است که کودک هنگام دور شدن از محیط خانه یا یکی از عزیزان و یا افراد خانواده به ویژه پدر و مادر یا پرستارش، دچار ترس و استرس عصبی می شود، برخی از این کودکان، علاوه بر ترس و اضطراب، دچار علائم جسمی و یا فیزیکی مانند سردرد و دل درد هم می شود و همین ترس و اضطراب می تواند در فعالیت های عادی کودک مانند رفتن به مدرسه یا بازی با کودکان دیگر اختلال ایجاد کند.

در کلینیک مشاوره کودکان ما با تیمی مجرب به والدین عزیز راهکار های لازم در جهت رهایی از اظطراب جدایی فرزندان را می دهیم .برای تعیین وقت و مشاوره هرچه سریع تر با ما تماس بگیرید.