فهرست استاد مغز

آدرس مشاور متخصص کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

آدرس مشاور متخصص کودک در مشهد

درمان کودکان توسط یک مشاوره کودک مجرب می تواند تاثیرات مثبت و مطلوبی را در ارتباط بین اعضای خانواده بوجود آورده و باعث شود روابط شاد و سالم بین والدین و کودک ایجاد شود. برای داشتن کودکانی با روحیه ی شاد و سالم با ما تماس بگیرید.

 مشاور کودک چیست ؟

مشاوران کودک ، خدمات بسیاری را به کودکان آسیب پذیر ارائه می دهند . از همه مهم تر ، این متخصصان بهداشت روان ، دانش لازم را دارند تا به فرزندتان کمک کنند تا کمک های لازم را برای رفع مشکلات خود و از سرگیری زندگی سالم و مؤثر انجام دهد . درک این نکته حائز اهمیت است که کودکانی که از مشکلات بهداشت روان یا پریشانی روانی رنج می برند ، ممکن است این نگرانی ها را با والدین خود در میان نگذارند.

بنابراین ، هدف از مشاوره کودک این است که به کودکان کمک کنند تا بهتر مسائل مربوط را تجربه کنند و یا آسیب هایی که اتفاق افتاده است را تفسیر کنند – به روشی که بتوانند پردازش و درک کنند . هنگامی که مسائل اجتماعی و عاطفی کودک و پریشانی روانی درمان نشود ، می تواند بر روی روند آموزشی و نقاط عطف رشد او تأثیر منفی بگذارد .

در نهایت ، این شکل مشاوره کودک ، با هدف کمک به کودکان از طریق احساسات خود انجام می شود تا بتوانند بدون داشتن اثرات ماندگار ترس ، سردرگمی ، اضطراب یا تروما ، زندگی سالمی داشته باشند.

کلینیک مشاوره کودک در مشهد

مشاور و روانشناس کودک لجباز

لجبازی کودکان مرحله ای اجتناب ناپذیر از رشد آنهاست و در کودکان نوپا به حدی شایع است که بسیاری از والدین را به دردسر می اندازد.

نکته مهم در کنترل لجبازی کودکان رفتار درست و منطقی در موارد اول دیده شدن این خصیصه در کودک است چراکه رفتار والدین در ذهن کودک حک می شود و برخورد مناسب با لجبازی کودک می تواند به کاهش احتمال بروز آن در آینده کمک کند.اختلال خلق یکی از خصوصیات بارز در کودکان لجباز است که در بسیاری موارد علت خاصی نیز ندارد.

کودکان لجباز اغلب رفتارهایی همچون: جیغ و داد زدن و کوبیدن پا بر زمین بخصوص در محیط خارج از منزل برای قانع کردن پدر و مادر از خود نشان می دهند. شروع لجبازی کودکان معمولا پس از یک سالگی بوده و در حدود سه سالگی به اوج خود می رسد بطوری که اگر والدین نحوه صحیح برخورد با لجبازی در کودکان را در پیش نگیرند با مشکلات زیادی در تربیت فرزند خود روبرو می شوند.

متاسفانه عدم کنترل این رفتار کودک توسط والدین سبب باقی ماندن این خصیصه در کودک می شود که حتی تا سنین مدرسه نیز ادامه پیدا کرده و سبب بروز مشکلات تحصیلی کودک نیز می شود.

اما نکته حائز اهمیت این است که حتی رفتار لجوجانه این کودکان هم با راهنمایی گرفتن والدین از یک مشاور متخصص کودک قابل کنترل و تصحیح است. مشاوره کودک ، یکی از شاخه‌های مهم علم مشاوره است که خوشبختانه امروزه با توجه به ارتقای سطح فرهنگ جوامع، بیشتر از قبل موردتوجه پدران و مادرانی که با کودکان خود مشکلاتی دارند، قرار می‌گیرد.شما می توانید برای مشاوره کودک لجباز خود با ما تماس بگیرید.

روانشناس متخصص کودک در مشهد

مشاوره ی آموزش مسائل جنسی کودکان

در دنیای امروز که با مشکلات ناهنجار زیادی در جامعه مانند سوء استفاده جنسی از کودکان روبرو هستیم ، لزوم آموزش به کودکان اهمیت زیادی پیدا می کند .اگر کودکان درباره مسائل جنسی و حریم های خصوصی از والدین شان اطلاعات کمی دریافت کنند درباره این موضوعات از همسالانشان می پرسند و از آنها اطلاعات غیرواقعی و تحریف شده می گیرند پس بسیار مهم است که خانواده بتواند درباره مسائل جنسی با توجه به سن کودک با او صحبت نماید .

وقتی کودک تان سوال های جنسی می پرسد، هول نکنید، استرس نگیرید و با آرامش از او بخواهید تا اطلاعاتی که خودش دارد را در اختیار شما قرار دهد، برای اینکه متوجه شوید خودش تا چه حد می داند. بعد به او جواب واقعی متناسب دانسته ها و سن اش را بدهید.

کنجکاوی یا سوءاستفاده جنسی؟

بسیاری از کودکان از سر کنجکاوی بازی های جنسی انجام می دهند و از فرصت استفاده می کنند تا شکل بدن بچه های هم جنس و غیرهم جنس شان را کشف کنند.این بازی در بین کودکان به (دکتر بازی) مشهور است و امری طبیعی است . اگر کودکتان را در حال این بازی دیدید و یا او را برهنه یا نیمه برهنه دیدید، هراس نکنید ،خونسردی خود را حفظ کنید و هیچ گاه به سرزنش و تنبیه او نپردازید

آموزش مسائل جنسی به کودکان به هیچ عنوان بحث بی شرمانه و خجالت آوری نیست برعکس آموزش ندادن آن به کودکان در آینده بسیار مشکل ساز خواهد بود.ما در کلینیک تخصصی مشاوره کودک در کنار شما پدر ها و مادر های عزیز هستیم تا به شما آموزش دهیم چگونه با آرامش و خونسردی کامل فرزندان خود را نسبت به مسائل جنسی آگاه سازید.

مرکز خوب نوروفیدبک برای کودکان در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی کودکان در مشهد

 نوروفیدبک نوعی ورزش ذهنی است که به شما اجازه می دهد ذهنتان را بازسازی کرده و تعادل جدیدی به سوی عملکرد بهینه در زندگی ایجاد کنید. در حالیکه به شما کمک می کند حافظه، خلق و سطح انرژیتان را بهبود بخشید.

سنسورهایی که گیرنده امواج مغزی هستند به سر متصل می شوند، این سنسور ها امواج مغزی را همزمان با بازی کامپیوتری ثبت می کنند. کودک اطلاعات در مورد فعالیت مغزش را به صورت بازی کامپیوتری می بیند. زمانی که کودک یاد می گیرد الگوی امواج مغزیش را کنترل و بهبود بخشد، در بازیش امتیاز و تشویق دیداری و شنیداری می گیرد. تنها راه موفقیت در بازی برای فرد این است که امواج مغزیش تغییر کرده و عملکردش بهتر شود.

از آنجا که نوروفیدبک به تنظیم کارکرد مغز می‌پردازد، لذا در ارتقاء توانمندی ها و مهارت های مختلف ذهنی و شناختی مانند :بهینه سازی تصمیم گیری، افزایش خلاقیت، تقویت حافظه، افزایش تمرکز، وسواس،بیش فعالی،اوتیسم،کاهش استرس و اضطراب، افزایش هماهنگی جسم و بدن افزایش توانمندی‌های هنری از جمله در موسیقی و … تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

ما خواهان بهترین ها برای شما و عزیزانتان هستیم.