فهرست استاد مغز

ادرس مرکز روانشناسی کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

ادرس مرکز روانشناسی کودک در مشهد

مشاوره ی کودک با پشتیبانی و آموزش دادن به کودکان شما باعث ایجاد تغییرات مثبت در روحیات آن‌ ها می ‌شوند و به والدین هم یاد می دهند که در برابر رفتارهای بد فرزندان چه واکنشی داشته باشند .

تا چند سال پیش هم مراجعه به مشاوره‌های خانواده و مشاور کودک کار چندان جالبی به نظر نمی‌رسید و خانواده ها تصور می کردند اگر کسی مشکل روانی داشته باشد پیش روانشناس یا مشاور کودک می‌رود. اما خوشبختانه امروزه این افکار کنار گذاشته شده و خانواده ها حتی برای جلوگیری از بروز مشکلات هم به مشاور کودک مراجعه می‌کنند تا از او کمک بخواهند.

هنگامی که شما دچار سرماخوردگی یا هر نوع بیماری دیگری می شوید به پزشک مراجعه می کنید، مشکلات رفتاری همانند همین مشکلات جسمی است ولی با این تفاوت که نسبت به آنها اهمیت بیشتری دارد، زیرا روحیات شما بدون آنکه متوجه شوید تاثیر مستقیم در عملکرد و کیفیت زندگی خواهد داشت و اگر بتوانید به موقع مشکلاتی که در زندگی شما و کودکانتان به وجود می‌آید را برطرف کنید، در جهت داشتن زندگی با کیفیت تر حرکت خواهید کرد.

البته همیشه مراجعه والدین به مشاوره کودک برای رفع مشکلات یا جلوگیری از بروز مشکلات نیست و بعضی از خانواده‌هایی که برای بار اول بچه‌دار می‌شوند به علت نداشتن تجربه کافی در رابطه با رفتارهای کودکان به مشاوره کودک مراجعه می‌کنند تا از ریز جزئیات رفتار کودکان خود آگاه شوند و علت هر کدام را بدانند که بتوانند رفتار درست تری در موقعیت های مختلف انجام دهند و اگر فرزندشان در زمینه‌های مختلف سوالاتی مطرح کرد پاسخ مناسب تری بدهند.

مشاوره روانشناسی کودک در مشهد

مشاوره روانشناس کودک در مشهد

ما به شما والدین عزیز آموزش می دهیم که چگونه فرزندانتان روابط خوبی با خواهر و برادر هایشان داشته باشد

خواهر ها و برادر ها با هم رابطه ی بسیار پیچیده ای دارند و از یکدیگر چیز های زیادی می آموزند . والدین باید به فرزندانشان کمک کنند تا پیوند های محکمی را با هم برقرار سازند .طبق نظر روانشناس مشاور بسیاری از افراد ، هنگامی که دچار بحران می شوند ، در همان ابتدا به خواهر یا برادر خود روی می آورند حتی اگر رابطه ی آن ها زیاد خوب نباشد .

نقش تقلید  : از طریق تقلید کردن ، برادر ها و خواهر های کوچک تشویق می شوند و عادت های خوب را می توانند کسب کنند . برای مثال اگر کودک بزرگ تر درست غذا بخورد و مسواک بزند ، بچه ی کوچک تر یاد می گیرد و به پیروی از او این کار را انجام می دهد . بین خواهر ها و برادر ها یادگیری اجتماعی نیز شکل می گیرد و آن ها می آموزند که چگونه با فراد دیگر برخورد کنند و همه ی بچه ها می آموزند که چگونه با والدینشان ارتباط برقرار کنند کودکانی که خواهر و برادر دارند درباره نحوه ی کنار آمدن با کودکان دیگر اطلاعات بیشتری دارند . بچه هایی که خواهر و برادر دارند . به ویژه بچه هایی که خواهر و برادر بزرگ تر دارند با هم بهتر بازی می کنند ، بیشتر سوال می پرسند و اجتماعی تر هستند .

کلینیک تخصصی مشاوره کودک

آیا کودک شما از همه ی گربه ها می ترسد ؟ آیا از رعد و برق وحشت دارد ؟ آیا از رعد بیشتر می ترسد یا برق ؟ می توانید در این زمینه با کودک خود صحبت کنید ، واکنش هایش را در موقعیت هایی که کودک شما دچار ترس شده است را بنویسید.

این را در نظر داشته باشید ممکن است در زمینه ی اختلالات اضطرابی و فوبیا نیاز باشد که از یک مشاوره بالینی کودک کمک بگیرید.

به گفته بهترین مشاور کودک و درمان ترس در کودکان زمانی که لیستی از درجه ی انواع ترس ها تهیه می کنید باید از ترس های خفیف شروع کنید نه ترس های شدید.

به مرور زمان از طریق مواجه می توانید اضطراب کودک را کمی برطرف کنید . برای مثال در زمینه ی ترس از سگ درجات گوناگونی وجود دارد کمترین درجه ترس وقتی است که کودک کتابی را درباره سگ ها ورق می زند ، در یک درجه ی بالاتر تماشای یک سگ واقعی و در نهایت بالاترین درجه ترس نوازش کردن آن سگ است .

 شما می توانید با کمک روانشناس کودک قبل از آن که کودک شما در هر سنی با چالش های سن خودش مقابله کند دانشی در زمینه ی مقابله با مشکلاتش آموزش ببینید.

مرکز تخصصی نوروفیدبک کودکان در مشهد

مرکز تخصصی نوروفیدبک کودکان در مشهد

نوروفیدبک دستگاهی است که از طریق اتصال با چند الکترود به پوست سر بدون ایجاد زخم یا جراحتی، قادر است امواج مغزی را در نقاط مشخصی دریافت و ثبت کند.
امواج ثبت شده در مانیتور مقابل درمانگر به صورت ارقام و نمودارهایی مشاهده میگردد. متخصص نوروتراپیست، از طریق مشاهده این نمودارها و با انجام ارزیابی های دقیق (نقشه مغزی و کلینیکال کیو) میتواند کم کاری ها و نارسایی های فعالیت سلول های عصبی مغز (نورون ها) را شناسایی نموده و سپس در فرایند درمان، در نقاط مختلف از پیش تعیین شده و امواج مشخص شده، اقدامات درمانی را اجرا نماید.

در فرایند درمان، درمانجو مقابل یک مانیتور مینشیند و در حالیکه الکترودها در جای مشخص و از پیش تعیین شده نصب گردیده اند، عملکرد فعالیت سلولی نورون های عصبی را در همان نقاط، میتواند در غالب فیلم، تصویر و یا صوت مشاهده و دریافت کند.

ما به شما عزیزان یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک در مرکز تخصصی کودکان را معرفی می کنیم.

برای تعین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.