فهرست استاد مغز

روانشناس با سابقه کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

روانشناس با سابقه کودک در مشهد

اگر قصد مراجعه به مشاور متخصص کودک را دارید با ما تماس بگیرید.

ما یکی از یهترین مشاوران متخصص کودک و نوجوان را به شما عزیزان معرفی میکنیم تا با مشورت با ایشان بتوانید مشکلات پیش آمده برای فرزند عزیزتان را به بهترین شکل ممکن برطرف نمایید.
چرا بهتر است به مشاور متخصص کودک و نوجوان مراجعه کنیم؟
اگر میخواهید با نیازهای اساسی هر مرحله از فرایند رشد دوران کودکی و نوجوانی شناخت کسب کنید.
اگر برخی نشانه های منفی رفتاری در فرزند عزیزتان مشاهده میکنید که نگران کننده است.
اگر میخواهید « سلامت روان » فرزندتان به بهترین شکل ممکن حاصل گردد.
اگر میخواهید از آسیب های اجتماعی خود را حفظ نموده و به خانواده و والدین خود متعهد گردد.

مشاوران کودک ، متخصصان سلامت روان هستند که در زمینه رشد اجتماعی و عاطفی و سلامت روان فرزند ، مهارت و بینشی ارزشمند دارند . درک این نکته مهم است که ممکن است نشانه های سلامت روان ، برای افرادی که نزدیک کودک هستند ، قابل رویت نباشد . اینجاست که مشاوران کودک وارد می شوند .

مشاوره کودکان اوتیسم در مشهد

مرکز مشاوره روانشناسی کودک

اوتیسم در افرادی که یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا بوده‌اند دیده می‌شود، بنابراین متخصصان فکر می‌کنند که احتمالاً اختلالی ارثی است. دانشمندان تلاش می‌کنند دقیقاً مشخص کنند که کدام ژن ممکن است مسئول انتقال اوتیسم به خانواده‌ها باشد.

علائم اوتیسم

علائم تقریباً همیشه قبل از اینکه کودک ۳ ساله شود شروع می‌شوند. معمولاً والدین ابتدا متوجه می‌شوند که کودک نوپا هنوز صحبت نکرده است و مانند دیگر کودکان در سن مشابه عمل نمی‌کند. اگرچه برای کودک مبتلا به اوتیسم معمول نیست که هم‌زمان با دیگر کودکان درهمان سن شروع به حرف زدن کند و سپس مهارت‌های زبانی خود را از دست بدهد.

علائم اوتیسم عبارتند از:

  • تأخیر در صحبت کردن یا عدم صحبت. به نظر می‌رسد کودک ناشنوا باشد حتی اگر آزمون شنوایی طبیعی است.
  • رفتارها،علایق و بازی‌های تکراری و بیش‌ازحد. مثال‌ها شامل تکان دادن مکرر بدن، دل‌بستگی غیرمعمول به اشیاء و ناراحت شدن شدید در هنگام تغییر رویه‌ها است.

اکثر کودکان مبتلا به اوتیسم همیشه با دیگران مشکلات ارتباطی دارند. اما تشخیص و کنترل زودهنگام به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا از پتانسیل خود به‌صورت کامل‌تر برای داشتن زندگی بهتر استفاده کنند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصین کودک با ما تماس بگیرید.

مرکز تخصصی روانشناسی کودک

مسلماً نحوه برخورد و ارتباط خواهر برادرها در رشد و تربیت فرزندان از اهمیت بالایی دارد. خواهر و برادر اولین رابطه اجتماعی کودک را شکل می‌دهند و این روابط اولیه باعث تقویت مهارت های اجتماعی و ارتباطی فرزندان می‌شود. چون این روابط خواهر برادری نزدیک و تنگاتنگ است، اختلاف و دعوای بین خواهر برادرها اجتناب‌ناپذیر است.

نحوه ارتباط خواهر و برادر میزان سلامت روانی آن‌ها را در آینده پیش‌بینی می‌کند. نحوه برخورد با اختلافات و دعوای بین خواهر و براد یک جنبه مهم رشد اجتماعی کودکان است. بااین‌حال، برخی خواهر برادرها در این زمینه موفق نیستند.

حسادت و رقابت خواهر برادری ازآنجا ناشی می‌شود که انسان‌ها در مراحل اولیه رشد تمایل شدیدی برای تصاحب همه‌چیز به‌خصوص توجه والدین را دارند. وقتی انتظارات بچه ها از والدین خود به‌خوبی برآورده نشود، این تمایل قوی باعث احساس حسادت و دعوای بین فرزندان می‌شود.

مشاوره برای رفع اختلاف بین فرزندان

برای کمک خواستن هیچ‌گاه دیر نیست. گزینه‌های درمانی زیر در رفع مسایل خواهر برادری مؤثر است.

  • خانواده درمانی به خانواده ها می‌آموزد چگونه روابط خانوادگی خود را اصلاح کنند. ما در کلینیک تخصصی کودک به والدین و خانواده ها اموزش می دهیم تا چگونه پایه های روابطشان را مستحکم کنند.
  • اگر بی توجهی والدین یا بدرفتاری روابط خانوادگی را سست کرده است، تعامل والد-فرزند درمانی کارآمد است. این درمان کمک می‌کند والدین در حد نیاز فرزندان توجه بیشتری به آنان کنند.
  • در مرکز مشاوره روانشناسی کودک ما خواهر و برادران بزرگسالی را که از کودکی با هم مشکل دارند و در حال حاضر تصمیم به آشتی کردن با هم گرفته اند را مشاوره می دهیم.برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.

نورورفیدبک برای درمان اختلالات کودکان

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

کـودکان و نوجوانـان مـدام در حال تغییر هسـتند. آنها سـریع رشـد می کنند و قبـل از اینکه شـما متوجـه شـوید کودک پـر انرژی و همیشـه خندان شـما بـه نوجوانی تبدیل می شـود که تـا ظهـر می خوابد.

در زمان رشـد، طبیعی اسـت کـه ما تغییر کنیـم زیرا ما چیزهـای جدیدی یـاد میگیریـم و بـدن مـا بـا تغییر به شـکل بدن بزرگسـالی مـا در می آیـد. ولی در میـان این همـه تغییراتـی کـه روی میدهـد، از کجـا بدانیم که کـدام تغییـرات طبیعی و نرمال هسـتند و کـدام نیسـتند؟

از گذشته برای درمان اختلالات بالینی کودکان و نوجوانان همواره از دارودرمانی به عنوان اولین و مقدمترین درمان استفاده می شد، اما به مرور زمان متخصصان و همچنین عموم جامعه متوجه اثرات ناپایدار و عوارض جانبی داروها گردیدند که در نتیجه ان گرایش به سمت روش هایی ایمن، بدون عوارض و ماندگار سوق یافت.

نوروفیدبک امروزه همان ابزار و تکنولوژی است که در درمان سالم و پایدار برای بهبودی طیف گسترده ای از اختلالات عملکردی مغز و بالینی به کمک متخصصان و روانشاسان بالینی آمده است. با نوروفیدبک فرزندان شما درمانی ماندگار و بدون درد و مشکلی را تجربه می کنند.