فهرست استاد مغز

دکتر مشاور غیرحضوری در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

دکتر مشاور غیرحضوری در مشهد

« کلینیک آرامش ماندگار بهترین خدمات درمانی را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. »

مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی

در این دوران مدرن که یک انقلاب باورنکردنی در فناوری رایانه رخ داده است، بیش از یک میلیون نفر همچنان از خدمات آسان و دسترسی سریع که توسط این فناوری ها در دسترس است، آرامش می یابند. درمان آنلاین به عنوان محصولی از چنین انقلابی توانسته است روان درمانی مبتنی بر اینترنت را به راحتی در دسترس، ایمن و مؤثر برای افراد نیازمند فراهم کند.

مشاوره آنلاین روانشناسی می تواند زمان کمتری از محل کار یا روز کاری شما بگیرد. برای ملاقات با روانشناس خود نیازی به حضور شما نیست. شماره گیری کنید یا به یک سایت وارد شوید و در جلسه حضور پیدا کنید.ارتباطات آنلاین برای بسیاری از افراد به ویژه بزرگسالان جوان یا افرادی که اغلب از فناوری استفاده می کنند بسیار راحت است. افراد بیشتری برای برقراری ارتباط از طریق ایمیل، وبینارها و پیام رسان ها استفاده می کنند و به نظر می رسد راحت تر از صحبت کردن با شخص باشد، به خصوص هنگام آشکار کردن اطلاعات شخصی.

در بعضی از جوامع روستایی، نزدیکترین دفتر روانشناسی ممکن است یک ساعت یا حتی دو ساعت با ماشین فاصله داشته باشد. برخی از مبتلایان به بیماری های مزمن یا معلولیت ممکن است نتوانند رانندگی کنند و یا به راحتی قادر به ترک خانه خود نیستند. در این شرایط، درمان مبتنی بر وب یا تلفنی ممکن است تنها گزینه برای کمک باشد.

تربیت فرزند

کودکان، مشتاقِ حد و مرزهایی هستند که به آنها کمک می‌کند دنیایی را که اغلب باعث سردرگمی‌شان می‌شود، درک و مدیریت کنند. حدود و مرزهایی را تعیین کنید که در آن محدوده فرزندتان بتواند با خیال راحت به کشف علایقش بپردازد، با این کار عشق خود را به او نشان می‌دهید.

 پر پرواز کودک‌تان را نچینید :  مأموریت فرزند نوپای شما در زندگی این است که به موجودی مستقل تبدیل شود. پس زمانی که از لحاظ رشدی به مرحله‌ای رسید که توانست اسباب‌بازی‌هایش را در سر جای خود قرار دهد، بشقابش را از روی میز غذا بردارد و ببرد و خودش لباس بپوشد، بگذارید این کارها را خودش انجام دهد. سپردن مسئولیت به بچه‌ها برای عزت‌نفس‌ آنها (و سلامت روانی شما) لازم است.

سعی نکنید همه چیز را درست کنید : فرصت یافتنِ راه‌حل را به صورت انفرادی به فرزندتان بدهید. زمانی که ناکامیِ کوچکِ کودک‌تان را با عشق تصدیق می‌کنید بدون اینکه بلافاصله وارد عمل شوید تا نجاتش بدهید، به او سرسخت بودن و اتکای به خود را می‌آموزید.

 به خاطر داشته باشید که تربیت معادل با تنبیه نیست : اعمال محدودیت‌ها و قوانین در حقیقت به معنای آموزش کودک درباره‌ی نحوه‌ی رفتار در دنیا و کمک به او است تا انسانی شایسته و باملاحظه باشد و به خودکنترلی دست پیدا کند.

 انرژی خود را صرف مسائل مهم کنید : کودکان نمی‌توانند تعداد زیادی قاعده و قانون را هضم کنند و در مواجهه با قوانین بی‌شمار، بی‌علاقه و بی‌توجه می‌شوند. بحث درباره‌ی مسائل پیشِ پاافتاده‌ای مثل انتخاب لباس‌شان یا حرف‌ بدی که در موقعیت خاصی از دهان‌شان بیرون آمده است را فراموش کنید. تمرکز خود را بر قانون‌های واقعا مهمی مثل ممنوعیت برخورد فیزیکی با دیگران، گفتار گستاخانه یا دروغ گفتن بگذارید.

افسردگی چیست؟

افسردگی شدید

اختلالات افسردگی نوعی اختلال خلقی هستند که شیوه تفکر و نگرش فرد را نسبت به خود، اطرافیان و دیگر جنبه‌های زندگی تغییر می‌دهد. خُلق هم احساس درونی و نافذ و پایداری است که درک و نگرش شخص نسبت به خود، دیگران و در کل نسبت به محیط اطراف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این اختلال باعث تضعیف قدرت فضاوت می‌شود که در نتیجه فرد مرتکب رفتارهای اشتباه و غیرعقلانی می‌شود، بیمار در زندگی روزمره به مشکلات فراوانی برمی‌خورد زیرا افسردگی زمینه‌ساز انواع بیماری‌های جسمی و روانی است.

شیوع این اختلال افسردگی در دهه چهارم زندگی بیشتر ولی در تمامی سنین به‌ویژه جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال دیده‌شده. از طرفی این اختلال در زنان شایع‌تر  از مردان است.

افسردگی در زنان

اختلال افسردگی در زنان تقریبا دوبرابر بیشتر از مردان شایع است. طی بررسی‌های انجام‌شده در ایران زنان ۳ تا ۴ برابر بیشتر از حالت معمول به این عارضه مبتلا می‌شوند که دلایل متعدد محیطی، روانی و جسمی در بروز این بیماری روانی مؤثر است.

توازن هورمون‌ها در زنان نوسان شدیدی دارد به ویژه در دوره قبل از قاعدگی و بارداری که می‌تواند زمینه ساز افسردگی شود از طرفی زنان روحیه حساس‌تری دارند که باعث می‌شود فشار و استرس بیشتری به آنها وارد شود که می‌تواند باعث خلق پایین حتی افسردگی شود.

انواع اختلال افسردگی

فرد افسرده دچار عدم تمرکز می‌شود از زندگی و فعالیت‌هایش لذت نمی‌برد و به تدریج نسبت به همه چیز بدبین می‌شود که این موارد تنها بخشی از پیامدهای عدم درمان افسردگی است. بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که افسردگی درمان ندارد ولی واقعیت این است که انواع افسردگی قابل درمان یا کنترل هستند.

تشخیص نوع اختلال و شدت افسردگی باید توسط درمانگر انجام شود زیرا فقط این فرد از دانش و آگاهی لازم در مورد بیماری‌های روانی برخوردار است، آرامش ماندگار بهترین کلینیکروانشناسی نیز با درمانگران متخصص در حوزه درمان انواع بیماری‌های روانی فعالیت می‌کند، روانپزشک و روانشناس حاضر در کلینیک در زمینه تشخیص و درمان اختلالات روانی افرادی حرفه‌ای و متعهد هستند.

افسردگی اساسی

افسردگی اصل و یا افسردگی ماژور دیگر اسامی این نوع افسردگی هستند. این نوع افسردگی خود را به‌صورت غمی مداوم و همیشگی نشان می‌دهد و فرد دیگر نمی‌تواند فعالیت سابق خود را مانند مطالعه کردن، خوابیدن، غذا خوردن به‌درستی و راحتی انجام دهد و از آنها لذت ببرد. این نوع افسردگی ممکن است چندین بار در طول زندگی پیش بیاید ولی با شدت و ضعف متفاوت.

نشانه‌های افسردگی اساسی

  • خواب‌آلودگی یا بی‌خوابی
  • غم و ناراحتی
  • عدم توانایی یا علاقه برای انجام کارهای روزانه
  • عدم تمرکز
  • افکار منفی یا حتی افکار خودکشی