فهرست استاد مغز

روانشناس جهت مشاوره آنلاین در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

روانشناس جهت مشاوره آنلاین در مشهد

« برای درمان مشکلات خود بدون نیاز به حضورتان در کلینیک با ما در ارتباط باشید. »

مشاوره آنلاین

مشاوره از راه اینترنت از جمله تکنیک های پیشرفته است که با سرعت چشمگیری در کل دنیا گسترش زیادی یافته و از جمله راه های کم هزینه و ایمن است . ایمن به این معنا که فرد مشاوره گیرنده ناشناس می ماند و نیازی به تردد و خروج از منزل نیست و در زمان نیز صرفه جویی چشمگیری می شود . به هیمن دلیل بر تعداد طرفداران این روش افزوده شده است .

مزیت دیگر این راه ارتباطی در این مطلب است که فرد می تواند بدون خجالت و مانع با صراحت مشکل خود را مطرح نماید و از تمامی حس های خود سخن به میان آورد و اطلاعات دقیق و کامل تری در اختیار متخصص مربوطه بگذارند تا مشکلشان راحت تر برطرف شود . این مشاوره زمان زیادی را در اختیار فرد قرار می دهد تا به مشکل خود فکر کرده و با فرصت کافی ابعاد مختلف این مسئله را تعیین نماید . مهم ترین حسن کیفی مشاوره آنلاین در حفظ حریم خصوصی اشخاص است .

مشکلات متداول : مشکلاتی که در مشاوره اینترتی عموما بیان می شود عبارتند از : مشکلات مابین زوج ها ، مشکلات جنسی ، مسائل خانوادگی ، مشکلات ارتباطی ، مشکلات روانی ، اعتیاد ، اختلالات درونی ، شغل و  . . .

تعداد جلسات مشاوره : جلسات مشاوره اینترنتی در صورت نیاز مراجعه کننده می تواند از یک جلسه تا تعداد بیشتری برگزار شده و برای حل مشکلات راه حل های مفیدی در اختیار مراجعه کننده قرار خواهد گرفت تا این مسئله قابل پیگیری و حل و فصل باشد .

مزایای مشاوره

شناخت خود :

مشاوره به فرد اجازه می دهد در سفری شرکت کند که به شناخت خودش می رسد. من چه کسی هستم؟ باورها و ارزش های من چه هستند؟ چه چیزی به زندگی من معنا می دهد؟ چه کسانی در شبکه ی حمایتی من قرار دارند؟ این ها همه سوالاتی هستند که فرد مشاور در مقابل ذهن مراجعه کننده ی خود قرار می دهد.

شناخت محدودیت ها :

بسیاری از افراد برای مواردی که مرتبط با روابط و مهارت های اجتماعی شان می شود از مشاوران کمک می گیرند. در اغلب موارد مشکلات در نتیجه ی نداشتن محدودیت و مرز بروز می کنند. محدودیت ها می توانند مرزهایی فیزیکی و عاطفی هستند که کمک می کنند بین تمایلات، نیازها و اولویت های یک فرد با دیگری تفاوت باشد. مهم ترین جنبه از ایجاد مرزها شناختن این است که کجا به ان ها نیاز دارید.

علاوه بر محدودیت های کلامی، فرد باید در ابتدا به دنبال شناخت و داشتن مرزهایی برای خود باشد. نقش مشاور فراهم کردن دیدگاهی نسبت به نیازها و اولویت های هر فرد است. شما نیاز دارید هر هفته چه مدت زمانی را از همسر خود دور باشید؟ چگونه می توانید کارهای خود را اولویت بندی کنید تا برای خودتان مرزهایی بگذارید؟ هریک از این سوالات می توانند در جلسات مشاوره بررسی شوند.

مهارت های ارتباطی :

علاوه بر شناخت مرزها، مشاوره می خواهد مهارت های ارتباطی شما را بهبود بخشد، مانند مهارت بیان نظرات، هوش عاطفی، همدلی، گوش دادن فعال، اعتماد به نفس و احترام گذاشتن. مهارت بیان کردن نظرات، یعنی ایستادن برای نظر خود و در عین حال احترام گذاشتن به نیازهای دیگران، امری ضروری است.

مشاوره قبل از ازدواج

کلینیک آرامش ماندگار

اغلب افراد به دلیل عدم آگاهی از مطالب مهم و خوبی که در کلاس های مشاوره قبل از ازدواج به افراد می آموزند،از شرکت در این کلاس ها خودداری می کنند. در صورتی که کلاس های قبل از ازدواج یعنی یک بسته آموزشی و به دست آوردن مهارت هایی در زمینه زندگی جدید با رابطه جدید می باشد. چرا که نوع روابط در ازدواج با تمام روابط فرد با سایر اعضای خانواده و جامعه که قبلا تجربه کرده متفاوت است.

در کلاس ها و مشاوره قبل از ازدواج به فرد مهارتهای لازم آموزش داده خواهد شد. مهارت هایی مانند کنترل خشم،گفتگو، مدیریت ارتباطات خانواده و .. قسمتی از مشاوره های پیش از ازدواج،پس از ازدواج نیز کاربرد دارند اما مهارتها و مشاوره هایی نیز وجود دارند که حتما باید پیش از ازدواج صورت بگیرند. چرا که این مشاوره ها علاوه بر موارد گفته شده به مواردی مانند تطابق های فرهنگی،اجتماعی، مذهبی، اعتقادی و … نیز می پردازد.

برای مشاوره های پیش ازازدواج لازم است که فرد از مراکز معتبر و مشاوره ازدواج با تجربه کمک بگیرد.استفاده از روانشناسان بسیار بهتر است چرا که این افراد علاوه بر اینکه از مسائل زندگی و مشکلات زندگی مطلع هستند از تسلط کافی بر ویژگی های شخصیت ها نیز برخوردارهستند و می توانند این ویژگی ها را تشخیص دهند. مشاوره های پیش از ازدواج بهتر است به صورت فردی انجام گیرد چرا که اگر به صورت گروهی باشند علاوه بر اینکه مشاور دقت لازم برای رسیدگی به شما را نخواهد داشت خود فرد نیز نمی تواند سوالات را به طور کامل پاسخ دهد.

اضطراب چیست؟

تشویش یا ترس امری عادی و در برخی مواقع امری موجه نیز هست، چراکه به طور کلی، ما را در برابر خطرات محافظت می‌کند. اما اختلال اضطراب (anxiety disorders)چیزی بیش‌از نگرانی‌ها یا ترس‌های موقت ما هستند. فردی‌که دچار این اختلال است، اگر به سراغ درمان نرود، با گذشت زمان علائم شدیدتری از آن را تجربه می‌کند. اضطراب می‌تواند روی همه فعالیت‌های یک فرد مثلِ عملکردهای شخصی، خانوادگی، تحصیلی، روابط فردی و روابط جمعی اثر بگذارد.

این اختلال به نظرِ بسیاری از ما، ساده است و شاید اهمیتی کمتر از دیگر اختلال‌ها داشته باشد. این در حالی‌ست که، شمار کسانی‎که از «اختلال اضطراب» رنج می‌برند، از سال ۲۰۰۵ به این طرف، ۱۵ درصد افزایش داشته است. سازمان بهداشت جهانی گزارش داده که تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی، حدود ۲۶۴ میلیون انسان در سراسر جهان از بیماری «اختلال اضطراب» رنج می‌بردند.

درمان اضطراب شدید

علم روان‌شناختی و متخصصان آن، راه‌های متفاوتی برای درمان اضطراب به کار می‌بندند. رفتاردرمانی‌های فردی یا گروهی، روان‌درمانی، هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی، تمرین‌های شخصی و دارو درمانی این روش‌ها هستند. البته این اختلال از آن دسته اختلالاتی است که فرد می‌تواند با خودیاری به درمانِ سریع‌ترش کمک زیادی بکند. روان‌شناس متخصص تمرین‌ها و راهکارهایی را پیشِ پای فرد می‌گذارد تا علاوه بر اشکالِ دیگر درمان، به بهبود و کاهش اضطراب تسریع ببخشد.

مهم‌ترین نکته در درمان این اختلال آن است که متخصصی که فرد انتخاب می‌کند، از آگاهیِ لازم برخوردار باشد و سابقه خوبی در درمان اختلال اضطراب داشته باشد. این امکان در درمان اضطراب آنلاین سیمیاروم فراهم است. مشاوره‌های روان‌شناسی فردی این پلتفرم، با سابقه و تَبحُّری که دارند، می‌توانند با هزینه کمتر، کیفیت بالاتر و هماهنگی بیش‌تر به درمان این اختلال بپردازند.