فهرست استاد مغز

مرکز خدمات مشاوره آنلاین در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

مرکز خدمات مشاوره آنلاین در مشهد

کلینیک آرامش ماندگار تخصصی ترین و بهترین کلینیک مشاوره و روانشناسی است، که با هدف ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی همچون: مشاوره کودک، مشاوره فردی، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی ، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق و… سعی دارد تمامی مشکلات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مشاوران مجرب و متخصص حل کند.

منظور از مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

مطابق با پیشرفت تکنولوژی، حوزه های مختلف علمی نیز پیشرفت کرده اند و روش های ارائه خدمات را گسترش داده اند. روانشناسی نیز یکی از همین حوزه ها می‌باشد. روانشناسی آنلاین به این صورت است که  افراد از طریق اینترنت و بدون مراجعه به کلینیک، مشاوره روانشناسی دریافت می‌کنند. مشاوره آنلاین به روش های متعددی انجام می‌شود که عبارتند از:

  • _پیام متنی
  • _ایمیل
  • _گفتگوی متنی آنلاین
  • _تماس اینترنتی صوتی
  • _تماس اینترنتی ویدیویی

مزایای مشاوره آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین دارای مزایای متعددی می‌باشد که عبارتند از:

۲. ارتباط سریع تر با درمانگر : برخی از مراجعان در شرایط روحی قرار دارند که نمی‌توانند برای مراجعه حضوری صبر کنند. دسترسی به مشاوره آنلاین سریع تر است و افراد می‌توانند به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنند.

۳. وقت کمتر : مراجعه حضوری به روانشناس، نیازمند وقت و زمان زیادی است. برای مشاوره آنلاین نیازی نیست که برنامه روزمره خود را تغییر دهید و همچنین احتیاجی به رفت و آمدهای طولانی مدت نیست و شما می‌توانید به راحتی و در هر مکانی که هستید، با روانشناس خود ارتباط برقرار کنید.

۴. دسترسی راحت تر : مشاوره آنلاین این امکان را فراهم می‌کند تا افرادی که در مناطق دور زندگی می‌کنند، افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند و سایر افرادی که دسترسی به مشاوره حضوری ندارند، به راحتی بتوانند از خدمات روانشناسی بهره ببرند.

نقش عزت ‌نفس در تربیت فرزندان

کودکان وقتی خود را از دریچه‌ی چشم پدر و مادر می‌بینند، درک‌ و شناخت بهتری نسبت به دنیای پیرامون پیدا می‌کنند. کودکان‌ لحن صدا، زبان بدن‌ و احساسات والدین خود را درک می‌کنند. حرف‌ها و کارهای شما در مقام پدر و مادر، بیش از هر چیز دیگر، در رشد و تقویت عزت ‌نفس و اعتماد به نفس کودکان مؤثر است.

تشویق کودک پس از اتمام وظایف و تکالیفش ( هرچقدر هم کار کودک کوچک باشد) باعث افزایش عزت نفس در کودک می‌شود؛ فرصت دادن به کودک برای انجام کارها به‌صورت مستقل باعث می‌شود، کودک احساس توانمندی و قدرت بیشتری کند. در مقابل، رفتار دستوری با کودک یا مقایسه فرزند خود با کودکی دیگر، اگر به شیوه‌ای تحقیر آمیز صورت پذیرد، باعث احساس بی‌ارزش بودن در کودک می‌شود.

در حین صحبت با کودک از کلمات کلیشه‌ای استفاده نکنید. با گوشه و کنایه با کودکان حرف نزنید. جمله‌هایی مثل « چه‌کار احمقانه‌ای انجام دادی!» یا « از برادر کوچکترت هم بچه‌گانه‌تر رفتار می‌کنی!»، درست به اندازه یک آسیب جسمی، به بهداشت روانی کودک صدمه می‌زند. در انتخاب واژه‌ها و کلمات، نهایت دقت و دلسوزی را بکار ببرید. اجازه دهید کودک‌ بداند هر انسانی ممکن است گاهی اشتباه کند. کودک باید بداند، حتی اگر رفتارش را دوست نداشته باشید، باز هم عاشقش هستید.

اضطراب

اختلال اضطرابی یک اختلال روانی است که شیوع بیشتری نسبت به دیگر اختلالات روانی دارد. این اختلال بیشتر با نشانه‌ها و شکایت‌های جسمانی ظاهر می‌شود تا روانی. این اختلال روانی در صورتی که درجه شدت آن کم باشد، با اقدامات روان‌شناختی و اجتماعی درمان می‌شود، اما اگر درجه شدت آن زیاد باشد، اقدامات دارویی و روان‌شناختی را مطالبه می‌کند.

در ابتدا باید عرض کرد که اضطراب به صورت ابتدایی به دو گروه تقسیم می‌شود؛ یکی اضطراب نورمال و یکی اضطراب غیر نورمال.
در اضطراب نورمال توجه شخص به تهدید خارجی متمرکز است، اما در اضطراب غیر نورمال توجه شخص به پاسخ بدن مقابل اختلال متمرکز می‌باشد و بیشتر بروز اعراض جسمانی اتفاق می‌افتد. مثلا در یک اضطراب نورمال شما می‌بینید که فرد مقابل جمع از این‌که دیگران او را مسخره کند، نگران است و ترس دارد که اغلب در این‌جا از کلمه استرس استفاده می‌شود؛ یعنی فشار بی‌جای روانی برای انجام عملی یا موقعیت. اما در اضطراب غیر نورمال مثلا شخص بیشتر از پاسخ بدنی در هراس و ترس است مثلا لرزش قلب، لرزش بدن، افت فشار خون یا عدم قدرت حرف زدن در جمع.

اما بیشتر بحث بروز اعراض جسمانی است که در ادامه باز به دو گروه تقسیم می‌شود؛ یکی اضطراب که اعراض در آن ادامه‌دار است؛ مثلا فرد به صورت مداوم از ترس و نگرانی شکایت دارد و دیگری که اعراض به صورت موقتی(دوره‌ای) ایجاد می‌شود.

مشکلات خانواده

کلینیک آرامش ماندگار

مشکلات خانوادگی هر انسانی مانند سایر مشکلات می‌تواند در چند حیطه جا گیرد. به عنوان نمونه می‌توان مشکلات عاطفی، احساسی، اخلاقی و مسائل اجتماعی را نام برد که همه این موارد به ازدواج باز می‌گردد. هنگامی که ازدواج به درستی انجام شود، به این معنی که زن و مرد با بلوغ عقلی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی وارد جریان زندگی شوند، قطعا مشکل خاصی نخواهند داشت. در این حالت زن و مردی که با بلوغ کامل از هر لحاظ ازدواج می‌کنند، در صورت مواجه شدن با مشکل یا مساله‌ای می‌توانند آن را با راهکارهای مناسب حل کنند.

اولین مشکلی که به احتمال زیاد خانواده‌ها با آن مواجه‌اند، مشکل ارتباط میان زن و مرد است به این صورت که مهارت‌های ارتباطی آنان با یکدیگر مشکل پیدا می‌کند و نسبت به یکدیگر آگاهی ندارند. هنگامی که فردی خودآگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند با دیگران همدلی کند، در پی آن تحمل دیگران نیز برای وی مشکل می‌شود و عدم درک و سوءبرداشت به وجود می‌آید.

همچنین عدم خودآگاهی و نبود مهارت‌های لازم در زندگی مشترک موجب می‌شود که فرد توانایی کنترل احساسات و عواطف خود را نداشته باشد و بنابراین چون فرد مهارت کافی در ارتباطات بین‌فردی ندارد و نمی‌داند چگونه گفت‌وگو کند و گوش دهد، موجب ایجاد سوءتعبیر در روابط خواهد شد و خانواده را به لب پرتگاه می‌رساند. تحقیقات نشان می‌دهد که مشکلات بسیاری از زن و مردان با یکدیگر، به دلیل عدم بلوغ در زمینه‌های عقلی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی است.

« با مشاوره آنلاین به صورت غیر حضوری با ما ارتباط برقرار کنید و تا مشکلات خانوادگیه شما را حل کنیم. »