فهرست استاد مغز

مشاوره آنلاین در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

مشاوره آنلاین در مشهد

« با مشاوره آنلاین از هر مکانی مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. »

مشاوره آنلاین چیست؟

در مشاوره آنلاین، روانشناس ها و مشاورها از طریق راه های ارتباطی مثل چت، تماس ویدئویی و پیام صوتی به مراجعه کنندگان خدمات درمانی می دهند.
مطالعات ( منبع ) ، ثابت کرده اند که مشاوره آنلاین موثر است به طوری که جایگزین مناسبی برای مشاوره حضوری است. اخیرا خیلی از مردم با اینکه امکان مشاوره حضوری هم دارند، ترجیح میدن از مشاوره آنلاین استفاده کنند.

مشاوره آنلاین به چه صورت انجام می شود؟

مشاوره روانشناسی به صورت کلی به این صورت انجام میشه که نقش اصلی خود مراجعه کننده است.

جلسات اول با هدف تشخیص مشکل مراجعه کننده است، بیشتر مراجعه کننده صحبت می کنه و شرح میده مشکلش رو و روانشناس سوال هایی میپرسه که مشکل رو دقیق بفهمه.

در ادامه جلسات حول محور صحبت کردن مراجعه کننده میچرخه و روانشناس با پرسیدن سوال های درست، دادن تمرین های روانشناسی و در مواقع لازم توضیحات، به مراجعه کننده کمک می کنه که به مرور زمان مشکلش رو حل کنه.

چه انتظاری می توانید از روانشناس داشته باشید؟

همون طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، نمی تونید از روانشناس انتظار معجزه داشته باشید که با یک جلسه مشاوره مشکل شما کاملا حل بشه. مسائل روانی و انسانی در گذر زمان به وجود میان و در اکثر مواقع ریشه دار هستن، بنابراین حل کردنشون هم نیازمند گذر زمان هست.

روانشناس می تونه به خوبی به حرفای شما گوش کنه، درک کنه و به شما کمک می کنه ریشه اصلی مسائلتون رو پیدا کنید و به مرور زمان این مشکلات رو حل کنید. و زمان این روند بستگی به عمق مسئله شما داره.

تربیت فرزند

والدین بر اساس ویژگی هایی که می خواهند فرزندانشان داشته باشند، روشها و الگوهایی برای تربیت آنان به کار میبرند. به همین دلیل، آنها میخواهند بدانند که چگونه باید باشند و کدامیک از این الگوها برای تربیت فرزندان موفقتر خواهد بود.

محققان شناخته شده ترین روشهای تربیتی والدین را به سه نوع کلی دسته بندی کرده اند: الف. سهلگیرانه؛ ب. سختگیرانه؛ ج. مقتدرانه.

شیوه های تربیتی متفاوت در خانواده ها، آثار متفاوتی در شکل گیری شخصیت و رشد و تربیت اجتماعی، عاطفی هیجانی و عقلانی فرزندان دارد.
در تأثیر روشهای سهلگیرانه، سختگیرانه و مقتدرانه، ضمن بیان آثار هر یک از این شیوه ها، توضیح داده شده است که شیوه های اول و دوم به سبب رعایت نکردن اعتدال، آثار نامطلوبی بر تربیت فرزندان دارد؛ از این رو، شیوه های مناسبی برای تربیت و هدایت فرزندان نیستند.

شیوهی ( مقتدرانه) با ویژگیهای مثبت فراوانی که دارد، تضمین کنندهی پرورش توانایی ها و رساندن فرزندان به خودشکوفایی و کمال است و بهترین شیوهی تربیتی معرفی شده است.

وقت گذرداندن با پدر

یکی از عالی‌ترین منابع برای بالا بردن کیفیت زندگی کودکان که شاید تا به‌حال بهره‌ی کمی از آن برده‌ایم، اوقاتی است که بچه‌ها باید با پدران‌شان بگذرانند. این ارتباط باید از ابتدای تولد کودک و به دفعات وجود داشته باشد. بچه‌هایی که پدران‌شان با آنها وقت می‌گذرانند در مدرسه عملکرد بهتری دارند، با موفقیت بیشتری مسائل خود را حل می‌کنند و به طور کلی با مسائلی که در طول زندگی با آن مواجه خواهند بود، بهتر روبه‌رو می‌شوند.

در مشاوره ی آنلاین ما به شما آموزش میدهیم تا فرزندانی با تربیت صحیح داشته باشید.

مشکلات فردی

آیا تا به حال شده که احساس ناآرامی، پوچی یا بی هدفی داشته باشی، در حالیکه مطمئن هستی هیچ اختلال روانشناختی از قبیل اضطراب یا افسردگی نداری و در اوضاع کار و خانواده هم مشکل خاصی وجود نداره؟ شاید این بدترین حالتی باشه که حتی ندونی چه مشکلی داری و هر قدر هم در اینترنت جستجو کنی هیچ دلیل خاصی براش پیدا نمیکنی

البته خبر خوب اینه که این حالت برای خیلی از افراد پیش میاد و بسته به مرحله ای از زندگی که سپری میکنن و موقعیتی که در اون هستند میتونه دلایل متعددی داشته باشه ولی یک نکته مشخصه، اینکه نباید بگذاری همینجوری این دوره بگذره و بهش بها ندی. نتیجۀ این اهمیت ندادن اینه که بهرحال این مرحله میگذره ولی ردپای عمیقی از بی تفاوتی درون تو باقی میگذاره، انگار یک خلأیی درون تو بوده و بعد روشو با یک عالمه کار و سرگرمی و وقت گذرونی پر کردی و بعد خیالت راحت شده که “خوب حالم بهتر شد”. ولی اون خلأ در اون زیر هنوز هست و دیر یا زود با فشار میخواد بیرون بزنه و آن هم در جایی که نمیدونی دلیلش چیه و مشکل از کجاست

مشکلات دیگری هم هستند که هر روزه شاهد آنها هستیم مثل مشکلات ارتباطی، هدف گذاری، برنامه ریزی، ضعف تصمیم گیری، اعتماد به نفس ضعیف، استرسهای انباشته شده و هزاران مشکل دیگه که ممکنه تصویر زیبا و شفاف زندگی را تیره کرده باشند.

در جلسات مشاوره آنلاین هر کسی با هر مشکلی تماس می گیرد و ما با بهره گیری از دانش علمی و تجربۀ کاری گام به گام با شما هستیم تا هر مشکلی رو در هر مقطعی از زندگی تبدیل به فرصتی کنیم برای رشد شخصی. نقطۀ آغاز و پایان مشکلات در خود ماست، بیهوده به دنبال درمان در بیرون از خود نباشیم.

فواید مشاوره چیست ؟

کلینیک آرامش ماندگار

در حقیقت مشاوره می تواند به افراد زیادی کمک کند. تقریبا هشتاد درصد از افرادی که در مشاوره شرکت می کنند فوایدی خواهند برد. زمانی که فرد در مشاوره ی سلامت روان شرکت می کند اغلب به این فواید خواهد رسید:

  • امید
  • سلامت
  • دیدگاه فردی
  • مهارت های زندگی
  • توان مند سازی فردی
  • پیشگیری از استرس های روانی در آینده
  • غلبه بر تضعیف روحیه بر اثر مشکلات اجتماعی

مشاوره ی سلامت روان زندگی شما را بهبود بخشیده و حتی نجات خواهد داد. به دنبال مشاوره رفتن نشانه ای از قدرت و شجاعت شماست زیرا گام بسیار مهمی است که برای بهبود سلامت روان خود و ایجاد زندگی ای که لیاقتش را دارید برداشته اید.

« با ما تماس بگیرید تا محکم ترین گام های زندگی خود را برای سلامت روانتان بردارید. »