فهرست استاد مغز

مشاوره انلاین خانم در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

مشاوره انلاین خانم در مشهد

« بدون هیچگونه محدودیتی انلاین از هرجای دنیا با مشاور روانشناس خود صحبت کنید. »

مشاوره انلاین

به هیچ وجه نمی توان تاثیر اینترنت و به دنبال آن فضای مجازی را در چند سال اخیر کشورمان کتمان کرد. بسیاری از کسب و کارها یا به سمت ارائه خدمات در فضای اینترنت پیش می روند یا این مسیر را قبلا طی کرده اند. خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین هم یکی از انبوه خدمات اینترنتی است که پیشینه ای طولانی در فضای کلی کشور دارد.

سالیان سال است که در ایران مردم به اشکال گوناگون از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده می کنند. این نوع خدمات در حالت اولیه به شکل دیدار حضوری بین مشاور و مراجع برگزار میشد.  یعنی متقاضی به دفاتر مشاوره و کلینیک های روانشناسی مراجعه و به صورت حضوری از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده می کرد.

به مرور زمان ارائه و دریافت این نوع خدمات آسان تر شدند و انواع مشاوره تلفنی مورد استفاده قرار گرفتند اما مدتی است این سبک خدمات مشاوره هم وارد اینترنت شدند و کاربر و مشاور به ساده ترین شکل ممکن می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

اما مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

مشاوره روانشناسی آنلاین به همان خدمات مشاوره روانشناسی حضوری گفته می شود که بر بستر اینترنت سوار هستند و ماهیت کلی آنها اینترنتی است. هدف از ایجاد این نوع خدمات مشاوره آسان تر کردن روند کلی مشاوره برای عموم مردم و همچنین مشاورین است.

باورهای اشتباه درباره زندگی زناشویی موفق

گاهی در ذهن زوجین باورهای نادرستی درباره زندگی زناشویی موفق شکل گرفته که بر اساس آنها انتظاراتی از خود، همسرشان و رابطه مشترک خود دارند. گاهی مشکلات زیادی به خاطر اعتقاد به این باورها بوجود می آید.

 زوجهای موفق همیشه کنار هم هستند:

زوجهای موفق همیشه کنار هم هستند و هیچ کاری را بدون هم انجام نمیدهند، همه تفریحات و سرگرمی هایشان مشترک است.آنها دوست ندارند ساعات زیادی را از هم دور باشند و هرگز تحمل نمی کنند. این باور کاملاً نادرست و مخرب است. شاید جدایی زوجین از همدیگر سخت باشد اما تحمل کردنش به معنای عدم علاقه نیست، زوجین ممکن است به هر دلیلی مجبور باشند گاهی از هم دور باشند و یکی از همسران در این مورد قدرت بیشتری برای تحمل داشته باشد و این نشانه عدم علاقه به همسرش نیست.

تفریحات

در مورد تفریحات، زوجین حق دارند تفریحات، سرگرمی، دوستان و علایق خاص خود را داشته باشند، افراد حق دارند فضای خصوصی برای خود داشته باشند. در واقع ازدواج نباید استقلال و فردیت افراد را از افراد بگیرد، افراد میتوانند تفریحات و سرگرمی با دوستان خود یا تنهایی داشته باشند (البته در حد متعادل و نه در حدی که از وقت همسرشان بزنند).

 زندگی زناشویی خوب، خود به خود بوجود می آید:

زندگی زناشویی خوب، خود به خود بوجود می آید و نیاز به هیچ تلاشی ندارد. این هم یک باور اشتباه دیگراست. برای زندگی مشترک خوب باید تلاش کرد و آن را ساخت. در واقع اختلاف در هر زمینه ای خصوصا در سالهای اول ازدواج طبیعی است و افراد نباید فاجعه سازی کنند. مهم نحوه حل تعارضات است.

خودشناسی

 متاسفانه وقتی واژه خودشناسی به گوش ما می‌خورد کمتر  با آن مانوس می‌شویم. وقتی با این سوال مواجه می‌شویم که خودشناسی چیست در یک‌لحظه شاید فکر کنیم که خب من یک انسان هستم و دارم زندگی می‌کنم این چه حرفی دیگه؟ و این دقیقا آغازی خواهد بود بر ناکامی‌های زندگی ما. بی‌دلیل نیست که بسیاری از بزرگان، دانشمندان و متفکران از زمان سقراط و قبل از آن و تا همین حالا ، خودشناسی را بسیار مهم و دانسته‌اند و گاهی تا جای پیشرفته‌اند که عدم پاسخ به این‌که من کیستم را نشانه درک نکردن معنای حقیقی دنیا دانسته‌اند.

ما انشناس ها مفهوم خودشناسی را درک نکرده‌ایم. چندین سال تلاش می‌کنیم و به یک جایگاه خوب می‌رسیم اما نه‌تنها لذت نمی‌بریم بلکه شاید بدمان هم بیاید. نمی‌خواهم خودشناسی را به انتخاب شغل محدود کنم ولی چون بسیاری از افراد با آن مواجه هستند می‌تواند مثال خوبی برای عدم خودشناسی باشد. درواقع موضوع عمیق‌تر از این صحبت‌ها هست. این‌که افرادی به علت رسیدن به پوچی دست به خودکشی می‌زنند یا این‌که تا پایان عمر نمی‌دانند کی هستند و از کجا آمده‌اند و کجا خواهند رفت می‌تواند نشانه‌هایی از عدم درک صحیح از خودشناسی باشد.

جلوگیری از اشتباهات تکراری

کلینیک آرامش ماندگار

متاسفانه اغلب آدم‌ها کارهایی می‌کنند که کاملا تکرای هست و هرروز، هر ماه و هر سال انجامش می‌دهند ولی نمی‌دانند که چرا این اتفاق می‌افتد و شروع به گله و شکایت از همه‌چیز دارند به‌جز خودشان! البته مشخص هست که منظور ما هر کار تکراری نیست و برخی از کاره‌ای تکراری باعث پیشرفت می‌شود مثل این‌که هرروز ورزش کنیم.

اما این‌که فردی هرروز اهمال‌کاری کند و کارهایی که تاثیر مهمی درآیند خود و خانواده‌اش دارند را به تعویق بیاندازد، این‌که فردی هر ماه یک‌بار به خاطر نداشتن اعتمادبه‌نفس سرش کلاه می‌رود و از روزگار بد خود شکایت دارد این موارد اشتباهات تکراری هستند که شاید هرگز فکر نکند که مشکل از کجاست و چطور باید برطرف شود. و اما در حال حاضر راه حل های بسیار اسانی در اختیار افراد جامعه قرار داده شده است که یکی از ان ها مشاوره انلاین (غیر حضوری ) است که افراد می توانند به راحتی و از هر مکانی برای شروع به خودشناسی با مشاورهای خوب و مجرب در ارتباط باشند .