فهرست استاد مغز

کلینیک مشاوره کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

کلینیک مشاوره کودک در مشهد

ما تمامی خدمات درمانی و مشاوره کودک و نوجوان را با متخصصین با سابقه در مرکز مشاوره روانشناسی کودک انجام می دهیم ،برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

روانشناسی کودک چیست؟

 یکی از مهم ترین موضوعات در تربیت فرزند داشتن اطلاعات کافی پدر و مادر در مورد تربیت و انواع بیماری ها و ناتوانی های کودکان است با ما همراه باشید تا با قسمتی از مشکلات کودکان آشنا شوید.

روانشناسی کودک یکی از شاخه‌های روانشناسی و یکی از زمینه‌های تخصصی است که اغلب در حیطه خانواده و کودکان مورد مطالعه قرار می‌گیرد. این شاخه خاص، برشکل گیری ذهنیت و رفتار کودکان از زمان تولد تا نوجوانی تمرکز دارد.

روانشناسی کودک نه تنها به چگونگی رشد کودکان از لحاظ فیزیکی می‌پردازد، بلکه به رشد روانی، عاطفی و اجتماعی آنها نیز رسیدگی می‌کند.  درک نحوه تفکر کودکان امری پیچیده است، بنابراین زمینه مطالعه روانشناسی کودک، یک گرایش گسترده و عمیق می‌باشد.

هدف نهایی این حوزه، بررسی عوامل زیادی است که با هم تعامل دارند تا نحوه رشد روانی و رفتاری کودکان را درک کنند و از این اطلاعات برای بهبود مهارت والدین، آموزش و پرورش صحیح، مراقبت از کودکان، روان درمانی و سایر موارد متمرکز بر بهره‌وری کودکان استفاده کنند.

روانشناسان کودک، ممکن است در کمک به کودکان در مقابله با نگرانی‌های مربوط به رشد تخصص داشته باشند و یا ممکن است یک رویکرد کلی‌تر را پیش بگیرند. در هردو مورد، متخصصان تلاش می‌کنند تا به کودکان در حل مشکلات بالقوه کمک کنند و باعث شوند که آنها به نوعی رشد کنند که نتایج سالمی را در پی داشته باشد.

روانشناس کودک در مشهد

تربیت کودک نافرمان کار سختی است اما نشدنی نیست . کودکان معمولی به راحتی در برابر حرف بزرگترها تسلیم می شوند و قابل کنترل توسط والدین هستند اما کودک نافرمانی را در نظر بگیرید که پس از یک خرابکاری وحشتناک زمانی که شما با عصبانیت در حال سرزنش او هستید و انتظار دارید مقداری پشیمانی در او ببینید شاهد چشمانی هستید که بسیار از کرده خود راضی و خشنود است و با جسارت تمام به شما زل است و این تنها یکی از سختی های تربیت کودک نافرمان است . برخی والدین به دلیل عدم آگاهی از نحوه تربیت کودک نافرمان دست به تنبیه های سخت تری می زند و همواره حلقه آزادی کودک را با قوانین سخت گیرانه تر تنگ می کنند بی آنکه بداند این روش کار را بدتر می کند .

در این شرایط بهتر است به یک مرکز مشاوره کودک مراجعه کنید تا در ابتدای کار دلیل ناهنجاری و نافرمانی کودک را کشف کنید سپس برای حل مشکل و بهبود رفتاری کودک اقدام کنید . مشاوره اختلالات کودک با انجام تست های روانشناسی و پرسیدن سوالاتی ساده از کودک اقدامات درمان این عارضه رفتاری را پیش می گیرد و با ایجاد روابطی دوستانه و صمیمی با کودک و وارد شدن به دنیای بچگانه اش سعی در حل این مشکل می کند .

کودک نافرمان بیش از دیگر کودکان نیاز به توجه دارد بهترین برطرف کننده های این نیاز پدر و مادر هستند که با وقت گذاشتن برای کودک و توجه به خواسته ها و نیازهایش می توانند در بهبود رفتار فرزند خود موثر باشند .

ما در کلینیک مشاوره کودک و نوجوان به والدین عزیز مشاوره و راهنمایی در مورد نحوه تربیت کودک نافرمان را می دهیم برای مشاوره با ما تماس بگیرید. 

کلینیک مشاوره در درمان اختلال یادگیری کودکان در مشهد

اختلال یادگیری، یک اختلال عصب شناختی است. به بیان ساده، اختلال یادگیری ناشی از تغییر در شیوه “سیم‌کشی” مغز یک فرد می باشد. کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری به اندازه همسالان خود، یا حتی بیشتر از آنها، باهوش هستند، اما ممکن است در صورتی که برای درک مسائل تنها باشند، و یا به شیوه‌های معمول آموزش ببینند، در خواندن، نوشتن، هجی کردن، استدلال کردن، به خاطر آوردن، و یا سازماندهی اطلاعات، مشکل داشته باشند.

اختلالات یادگیری را نباید با دیگر اختلالات مثل اوتیسم، اختلال فکری، ناشنوایی، نابینایی، و اختلالات رفتاری، اشتباه گرفت. هیچ یک از این اختلالات، اختلال یادگیری نیستند. به علاوه، آنها را نباید با مشکلات ناشی از فقدان فرصت های آموزشی، مثل تغییر مکرر مدرسه و یا مشکل در شرکت در کلاس، اشتباه گرفت. همچنین، کودکانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، لزوما مبتلا به اختلال یادگیری نیستند.

روانشناس کودک و نوجوان میتواند با استفاده از تخصص و دانش خود در زمینه اختلالات بالینی کودکان همچون: بیش فعالی و کاستی توجه، اختلالات یادگیری، اضطراب ها و ترس های مرضی، اوتیسم، مشکلات خواب و همچنین بسیاری از مسایل و مشکلات تربیتی نظیر: لجبازی ها پرخاشگری ها، عدم اطاعت پذیری و رفتارهای مخالفت جویانه، دعوای فرزندان، عدم مسئولیت پذیری و … به والدین گرامی کمک شایانی نماید.

کلینیک مجهز نوروفیدبک درمانی در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

نوروتراپی یکی از روش‌های درمانی “نوروفیزیولوژیک”، مبتنی بر تکنیک‌های اصلاح عملکرد مغز است که شامل روش‌های نورو فیدبک، بیوفیدبک و تحریک‌های الکتریکی جمجه‌ای می‌شود. نوروتراپی عبارت است از روشی که در آن با شناسایی موضع‌های خاصی از قشر مغز و نصب الکترود در بخش‌های خاصی از جمجمه، با تغییراتی که در الگوی امواج مغزی ایجاد می‌شود می‌توان امید داشت که بهبود یا حداقل کاهش نسبی بیماری را مشاهده کنیم.

قطعاً روش درمان برای همه اختلالات و بیماری‌ها یکسان نیست. برای مثال در اختلال بیش فعالی و کمبود توجه، با ثبت امواج الکتریکی مغز می‌توان به این نکته پی برد که وضعیت فعلی کودک چگونه است. پس از اینکه متخصص مربوطه تکالیف خاص رفتاری را به کودک ارائه داد متوجه می‌شود که امواج بتا برای بهبود توجه و دقت باید تقویت شود. در نتیجه با شناخت امواج مغزی و تقویت و یا ضعیف کردن آنها وضعیت مطلوبی را می‌توان در مغز ایجاد کرد.

تحریک الکتریکی و مغناطیسی مغز یک روش درمان دیگری است که با استفاده ازنصب آهن رباهایی خاص در سطح جمجمه انجام می‌شود؛ با تحریک نواحی خاصی از مغز و استفاده ازمیدان مغناطیسی می‌توانیم به هدف که درمان بیماری است نزدیک تر شویم.

ما بهترین ها را برای شما و آینده ی فرزندانتان می خواهیم.