فهرست استاد مغز

کلینیک روانشناسی کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

کلینیک روانشناسی کودک در مشهد

ما آینده ای بدون اختلالات روانی را برای کودکان شما تضمین می کنیم.

همراهان همیشگی مرکز روانشناسی و مشاوره کودک بازهم همراه شما عزیزان هستیم .

امیدواریم تا به اینجا توانسته باشیم شما را با مفاهیم نوروفیدبک ،مشاوره نوجوان ، مشاوره کودک و روند درمانی مشاور روانشناس کودک و محیط مرکز مشاوره کودک و نوجوان آشنا کرده باشیم.

در مورد مرکز مشاوره کودک علاوه بر روانشناس کودک مرکز بازی درمانی و وسایل مورد نیاز برای آموزش کودک و والدین نیاز است. در اتاق بازی درمانی ۱ خود کودک آنالیز می شود و کسب مهارت می کند ۲ والدین نحوه ی صحیح مقابله با کودکشان را نیز آموزش می بینند

نوروفیدبک در مرکز مشاوره به آموزش نوروفیدبک ، بیوفیدبک الکتروانسفالوگرام (EEG) نیز می گویند. نوروفیدبک ممکن است به کودک شما کمک کند تا یاد بگیرد چگونه فعالیت مغز خود را تنظیم کند ، این به او کمک می کند تمرکز بیشتری در مدرسه یا محل کار داشته باشد.

کلینیک تخصصی مشاوره کودک

در کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره کودک  همراه با متخصصین کودک و نوجوان مجرب مشاوره ای کامل را به والدین می دهیم و همچنین آن ها را راهنمایی می کنیم برای تربیت صحیح فرزندانشان.

خانواده بیشترین تأثیر را در شکل گیری شخصیت کودک دارد. آگاهی والدین از شیوه های تربیتی و خصوصیات رشدی کودک در هر سن تأثیر بسیار زیادی در نوع برخورد و رفتار آن‌ها با فرزندشان دارد. بی‌شک تمام والدین خواهان بهترین شیوه تربیتی برای فرزندان خود هستند و تلاش می‌کنند تا امکانات لازم را برای رفاه فرزندان خود تأمین کنند.

اما گاهی والدین غافل از این هستند که توجه بیش از حد به کودک خود و مطابق میل کودک رفتار کردن و پاسخ مثبت دادن به تمام خواسته‌های کودکشان در همه شرایط می‌تواند چه عواقب و پیامدهایی داشته باشد.

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب بازی های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است و برای همین موضوعات نیز به مراکز مشاوره کودک مراجعه می کنند.

مشاوره و روانشناسی کودک در مشهد

والدین با شکایت های مختلف با لحن های مختلف با هیجاناتی از قبیل ناراحتی، نگرانی، ترس و یا عصبانیت تماس می‌گیرند و دنبال مشورت و راه حل هستند. مشاور در دقایق اول صحبت، علاوه بر دلگرمی دادن به آن‌ها، به هیجان آن‌ها دقت می‌کند و در آن لحظه اولویت رسیدن والدین به آرامش است. روانشناس کودک خوب به والدین در مورد ۴ نکته احساس مثبت امنیت و اعتماد می‌دهد:

  • اول اینکه والدین را درک می‌کند و دلسوز آن‌هاست.
  • دوم اینکه دلسوز کودک است و نیت بدی به سمت کودک ندارد.
  • سوم اینکه والدین را بابت رفتارهای خوبشان تحسین می‌کند.
  • چهارم اینکه درصورتی‌که برخورد والدین جان کودک را تهدید نکرده است، احساس عذاب نکنند و به این روانشناس اعتماد کنند.

مرکز مجهز نوروفیدبک کودکان در مشهد

کلینیک تخصصی نوروتراپی در مشهد

نوروفیدبک در درمان کودکان بیش فعال

در بیشتر افراد ، تمرکز روی یک کار به سرعت بخشیدن به فعالیت مغز کمک می کند. این باعث کارآیی بیشتر مغز می شود. عکس این مسئله در مورد کودکان مبتلا به ADHD وجود دارد. اگر کودک شما به این شرایط مبتلا است ، عملکرد تمرکز می تواند او را در برابر حواس پرتی آسیب پذیر کرده و از کارایی کمتری برخوردار شود.

به همین دلیل صرفاً گفتن توجه به آنها موثرترین راه حل نیست. آموزش نوروفیدبک ممکن است به کودک شما کمک کند یاد بگیرد مغز خود را در صورت لزوم بیشتر مورد توجه قرار دهد

در طول جلسه نوروفیدبک ، پزشک یا درمانگر کودک شما سنسورهایی را به سر او وصل می کند. آنها این سنسورها را به یک مانیتور متصل می کنند و به کودک شما اجازه می دهند الگوهای موج مغزی خود را ببیند. سپس پزشک یا درمانگر آنها به شما دستور می دهند که روی بعضی از کارها تمرکز کند.

انجام کلیه خدمان نوروتراپی (نوروفیدبک و بیوفیدبک) با متخصصی با ۱۰ سال تجربه در مرکز تخصصی روانشناسی و مشاوره