فهرست استاد مغز

آدرس کلینیک رواندرمانی کودک در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

آدرس کلینیک رواندرمانی کودک در مشهد

در کلینیک مشاوره کودک ما فرزندان شما را یاری می کنیم برای داشتن آینده ای سالم .

تقریباً تمام خانواده ها سعی می کنند بهترین شیوه را برای تربیت فرزندان خود پیش گیرند و تمام توان و انرژی خود را برای مهیا کردن امکانات لازم جهت رفاه آنها به کار می‌گیرند. اما همیشه این روند موفقیت آمیز نیست و گاهی اوقات همین توجه بیش از حد به کودکان و رفتار مطابق میل آنها و همیشه جواب مثبت دادن، باعث می‌شود به مرور رفتارهای غلطی در آنها شکل گیرد و در آینده عواقب آن دامنگیر خود و خانواده میشود.
یکی از موارد مهمی که در تربیت فرزندان اهمیت بسیاری دارد این است که خانواده‌ها بدانند دقیقاً باید در چه زمانی به خواسته‌های فرزند خود پاسخ مثبت و کی پاسخ منفی دهند.

مشاوره کودک می‌تواند با دادن راهکارهای مفید و موثر در زمینه تربیت فرزندان به خانواده ها کمک کند که در برخورد با مشکلات فرزند خود با آنها صحبت کرده و راه‌حل را پیدا کنند تا رفتار مناسب تری در شرایط مختلف داشته باشند.

 اگر تصمیم دارید برای تربیت فرزند خود و یا رفع مشکلات او به یک روانشناس کودک و یا مشاور کودک مراجعه کنید، بهتر است در دادن اطلاعات به او نهایت صداقت را داشته باشید و همه اطلاعات را به صورت کامل در اختیار وی قرار دهید.

مرکز تخصصی روانشناسی کودکان اوتیسم در مشهد

مرکز تخصصی روانشناسی کودک در مشهد

اگر برای کودک شما تشخیص اوتیسم داده شده است، حتما کودک خود را به روانپزشک کودک و نوجوان ارجاع دهید . برای مشاوره و راهنمایی دقیق تر می توانید به بهترین روانشناسان مرکز مشاوره کودک در مشهد مراجعه کنید .

اوتیسم یا در خود ماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم اختلال اوتیسم تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد.

کودکان و بزرگ‌سالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دل‌بستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنج‌گانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیر معمول دیده شود. هستهٔ مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است.

مرکز مشاوره و روانشناسی کودک در مشهد

رفتار با کودک نافرمان

رفتار با کودک نافرمان برای پدر و مادر‌ها بسیار مساله ساز است. برای کودکان نافرمان، حمام کردن، خوردن غذا یا رفتن به رختخواب نبردی هر روزه است. معمولا پدر و مادر‌ها وقتی کودک قشقرق به راه می‌اندازد، هرچه می‌خواهد به او می‌دهند، به این ترتیب نافرمانی را در او تقویت می‌کنند.
بهترین راه برای مقابله با نافرمانی کودک این است که به او نشان دهید بد رفتاری‌هایش نتیجه مثبتی در پی ندارد.

رفتار با کودک نافرمان
پیش از ورود به بحث رفتار با کودک نافرمان، بهتر است با ویژگی‌های شخصیتی این کودکان بیشتر آشنا شوید.

خصوصیات کودک نافرمان

آن‌ها نیاز جدی به دیده شدن و تحسین شدن دارند، به همین دلیل به دنبال جلب توجه شما هستند.
کودکانی مستقل هستند.
با تمام وجود برای کاری که دوست دارند تلاش می‌کنند.
بیشتر از دیگر کودکان قشقرق به راه می‌اندازند.
دارای ویژگی‌های یک رهبری قوی هستند و می‌توانند در گروه کودکان “رئیس” باشند.
دوست دارند کار‌ها را با سرعت انجام دهند.

رفتار با کودک نافرمان دشوار است اما با راهنمایی توسط مشاوره کودک راه را برای شما والدین عزیز آسان می کند.

مرکز تخصصی نوروتراپی کودکان در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی کودکان در مشهد

در مورد نوروفیدبک بیشتر بدانیم:
دستگاه نوروفیدبک واکنش ها و فعل و انفعالات سلول های عصبی در مغز انسان و امواج الکتریکی حاصله از این فعالیت ها که هر لحظه بر وضعیت رفتاری و عملکردی ما اثر گذارند را ثبت می کند و بعد آن چه که در همان لحظه در مغز انسان در حال اتفاق افتادن است را کاملا دقیق، روشن و واضح روی صفحه ی نمایشگر به تصویر می کشد.

نوروفیدبک یک روش درمانی است که طی آن با استفاده از ثبت امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به فرد تالش میکند که نوعی خودتنظیمی را به آزمودنی آموزش دهد.

در این نوروفیدبک پخش فیلم یا هدایت بازی کامپیوتری بدون استفاده از دست و تنها با امواج مغزی شخص انجام میشود. فرد با دیدن پیشرفت یا توقف بازی و گرفتن پاداش یا از دست دادن امتیاز و یا تغییراتی که در صدا یا پخش فیلم به وجود میآید، پی به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود برده و سعی میکند تا با هدایت بازی یا فیلم، وضعیت تولید امواج مغزی خود را اصلاح کند.

با ما تماس بگیرید تا فرایند درمان خود را در یکی از بهترین مراکز نوروتراپی در ایران و مشهد آغاز کنید.