فهرست استاد مغز

روانشناس خوب انلاین در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

روانشناس خوب انلاین در مشهد

« هدف مشاوره، آگاه سازی فرد از مشکلات ذهنی، روحی و رفتاری خود و ریشه های آن و سپس توانمندسازی فرد در حل مشکلاتش به صورت علمی، منطقی و ماندگار است. »

مزایا و معایب مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره آنلاین دارای مزایا و معایبی است که باید به دقت در نظر گرفته شوند. با توجه به تعدد سایت های ارائه دهنده خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین ( و حتی سایر زمینه های مشاوره ای )، پیش از انتخاب این روش از موضوعاتی نظیر محرمانه بودن اطلاعات، مسائل حقوقی و اخلاقی و نیز مدارک تحصیلی و تخصصی مشاور و درمانگر اطمینان حاصل کنید.

برخی از مزایای مشاوره آنلاین عبارتند از:

هزینه کمتر: در مقایسه با مشاوره حضوری، هزینه مشاوره آنلاین در اغلب سایتها بسیار پایین تر است. هر چند ممکن است بسته های پیشنهادی در هر مرکز مشاوره آنلاین متفاوت باشد، اما با توجه به مدت زمان مشاوره (معمولا بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه) هزینه های مشاوره آنلاین می تواند حدود یک سوم تا ۵۰ درصد کمتر از مراجعه حضوری باشد.

ارتباط بیشتر با درمانگر: بسیاری از مراجعان با توجه به شرایط خاص روحی و روانی خود نمی توانند یک هفته صبر کنند تا با مشاور خود صحبت کنند.

راحتی بیشتر: مشاوره آنلاین می تواند به سادگی فرستادن پیام متنی یا صوتی باشد. برای این کار لازم نیست برنامه های زندگی روزمره خود را تغییر دهید. دیگر نیازی به رفت و آمد به مرکز مشاوره و اتلاف وقت در مطب نیست.

شما می توانید زمان مطلوب برای دریافت مشاوره ویدیویی آنلاین خود را در فرم ثبت سفارش خود شرح دهید. پس از هماهنگی با شما و مشاور، بهترین روز و ساعت برای برقراری ارتباط بین شما و مشاور مشخص خواهد شد.

مشکلات جوانان با والدین

دوره جوانی دوره ای است که در آن فرد پا به دنیای بزرگسالی می گذارد و با وجود این که در این دوران ارتباطات و نیازهای فرد با خانواده تغییر چشمگیری کرده است اما با این حال همچنان جوانان نیاز به حمایت خانواده دارند تا بتوانند با دنیای پیرامون خود بهتر ارتباط بگیرند. در این دوره فرد بحران های زیادی را رد کرده است اما باز هم وارد بحران های جدیدی می شوند.

یکی از همین بحران ها مشکلات به وجود آمده در ارتباط والدین و جوانان می باشد که یکی از مشکلات دیرینه محسوب می شود. والدین احساس می کنند که موظف هستند تا فرزندشان را کنترل کنند غافل از اینکه این کنترل گری آسیب های بسیار زیادی را به دنبال دارد. جوان ها در دوره جدید زندگی خود هویت تازه و بزرگسالی به دست می آورند و خواستار احترام از سوی پدر و مادر برای استقلال و هویت خود هستند اما متاسفانه به خاطر وجود تفاوت های بین دو نسل و دلایل فرهنگی مشکلات زیادی در برقراری ارتباط میان آنها به وجود می آید.  

باید بدانید با وجود اینکه جوانان پا به عرصه بزرگسالی می گذارند اما همچنان در یک مرحله رشدی قرار دارند و هر اندازه که بزرگسال محسوب شوند امکان دارد برخی از رفتارها و کارهای نوجوانی خود را تا چند وقت ادامه دهند. و چنانچه بحران ها و مشکلات مربوط به دوره نوجوانی به درستی بین نوجوانان و والدین رفع نگردد مشکلات و سختی های دوران جوانی دو چندان شده و ادامه دار خواهد شد. برای حل مشکلات بین فردیه خود و فرزندانتان با ما در ارتباط باشید.

مشکلات جنسی زوجین

کلینیک آرامش ماندگار

با وجود این همه مشغله و کار و بچه‌ها و رسیدگی به امور خانه و .. شاید احساس کنید دیگر وقتی برای رابطه جنسی با همسرتان باقی نمی‌ماند. اگر هم وقتی برای با هم بودن پیدا کنید احتمالا روی کاناپه لم می‌دهید و برنامه مورد علاقه‌تان را تماشای می‌کنید و فکرداشتن رابطه در اتاق خواب‌تان به ذهن‌تان خطور نمی‌کند.

این غفلت و گیر افتادن در روتینی که رابطه جنسی در آن جایی ندارد به نفع رابطه‌تان نیست. رابطه جنسی یک راه مهم ارتباطی برای همسران است که هم جنبه‌ی جسمی و فیزیکی دارد و هم جنبه‌ی روحی و عاطفی. سعی کنید در صورت امکان زودتر به خانه برگردید تا زیاد خسته و آشفته نباشید. گاهی بچه‌ها را به سایر اعضای خانواده بسپارید و با همسرتان تنها باشید. خلاصه هر کاری که لازم است و با شرایط‌تان جور در می‌آید انجام دهید تا رابطه‌ی جنسی بخش پُررنگی از رابطه‌تان باشد، چون مانند چسبی است که شما را به عنوان زوج محکم به هم پیوند می‌دهد.

رابطه جنسی برایمان خسته کننده شده

زیاد پیش می‌آید که زندگی جنسی‌تان برای شما کسل کننده و خسته کننده شود. اما تحقیقی نشان می‌دهد که این احساسی است که زنها زودتر از مردها به آن می‌رسند. در این بررسی زنها اعلام کرده بودند که بعد از یک سال نسبت به فعالیت‌های جنسی بی‌علاقه شده‌اند. طبق یافته‌ها، معمولا زوجها به الگویی از عشقبازی و رابطه جنسی دست پیدا می‌کنند که برای‌شان مناسب‌ترین است.

مثلا زن کاری می‌کند یا حرکتی انجام می‌دهد که مرد خیلی دوست دارد و مرد نیز رفتار یا حرکتی دارد که زن خیلی می‌پسندد و به هر دو خوش می‌گذرد و همینطور ادامه می‌دهند. متاسفانه بعد از مدتی این شیوه‌ی رابطه جنسی، کسل کننده و بسیار عادی می‌شود. رابطه جنسی برای دو طرف ممکن است خوشایند باشد اما دیگر هیجانی ندارد.

وسواس شستشو

وسواس شستشو یکی از انواع وسواس است که از سایر وسواس‌ها از نظر شیوع جایگاه نخست را دارد. افراد مبتلا به وسواس شستشو همواره در حال تمیز کردن و شستن چیزی یا خودشان هستند. آن‌ها اغلب با موضوع وسواسشان درگیرند و ساعات زیادی را صرف تمیزکاری می‌کنند.
مبتلایان به وسواس شستشو از هر طبقه‌ای از جامعه می‌توانند باشند. اغلب وسواس‌ها ریشه‌های ارثی و ژنتیکی دارند و معمولا در خانواده‌های افراد وسواسی یک یا چند نفر از بستگان آن‌ها با وسواس یا سایر اختلالات اضطرابی دست و پنجه نرم می‌کند.
نشانه های وسواس در نوع وسواس شستشو بیشتر به صورت نگرانی افراطی نسبت به آلودگی بدن و یا لباس‌ها بروز می‌کند. در ابتدا فرد وسواسی پس از دیدن و یا مواجهه فکری با عامل تحریک کننده به شستن روی می‌آورند.
مثلا خانمی را فرض کنید که پرستار است و هربار دیدن خون، باعث می‌شود او احساس کند که آلوده شده و مجبور است دست‌های خود را بشوید. فرد پس از دیدن خون یک بار دست‌ها را شسته و احساس آرامش می‌کند اما رفته رفته، کاهش اضطراب در گرو شستن بیشتر خواهد بود و فرد برای رسیدن به آرامش باید بارها و بارها شستن را تکرار کند. تا جایی که ممکن است احساس درماندگی کند، پوست دستانش از بین برود و یا در مسائل کاری و خانوادگی به مشکل بربخورد. در این حین حمام فرد نیز طولانی و طولانی‌تر می‌شود تا جایی که گاها در یکروز ۱۲ ساعت اش را در حمام می‌گذراند.
مشکلات جوانان با والدین