فهرست استاد مغز

آدرس مرکز باسابقه درمان اضطراب در مشهد

اشتراک گذاری این مطلب: 

آدرس مرکز باسابقه درمان اضطراب در مشهد

 

اگر بدنبال تجربه سالم ترین و موفق ترین روش های درمان اضطراب هستید با «اُستادِ مغز» تماس بگیرید.

 

آشنایی با انواع شایع اختلالات اضطرابی:

زمانی که هیجانات ما به صورت حاد (ناگهانی و شدید) یا مزمن (طولانی ولی خفیف) تجربه می شوند، در زندگی روزمره ما اختلال ایجاد میکنند.

واژه « اختلال» به معنای ایجاد مشکل یا خلل در کارکردهای روزانه (روابط اجتماعی، شغلی، تحصیلی، خانوادگی، خواب، خوراک و…) می باشد که باعث رنجش چشم گیری برای خود شخص یا اطرافیان او میگردد.

انواع شایع اختلالات اضطرابی:

اختلال اضطراب عمومی یا منتشر (GAD)

اختلال اضطراب جدایی (SAD)

اختلال هراس یا هول یا پانیک (Panic Attack)

فوبی ها یا هراس های اختصاصی

اختلال اضطراب اجتماعی

کلینیک خوب تشخیص اختلالات اضطرابی در مشهد

در این کلینیک خدمات نوروتراپی « اُستادِ مغز » که توسط متخصص روانشناسی بالینی و با همکاری متخصصان اعصاب و روان مدیریت و هدایت میشود، خدمات تشخیصی شامل موارد ذیل است:

نقشه مغزی (QEEG)

نوار مغزی (EEG)

مصاحبه بالینی

انجام تست های معتبر نرم افزاری (تست های روانشنجی)

پس از انجام معاینات دقیق، کار تشخیص گذاری انواع اختلال انجام میشود و سپس طرح های درمانی (پروتکل یا نقشه درمان) مشخص شده و اقدامات درمانی اجرا میگردد.

مرکز با سابقه نقشه مغزی در مشهد

نقشه مغزی یا الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG) یک روش بسیار دقیق و موثر در شناسایی ضعف ها و قابلیت های عملکردهای الکتریکی مغز میباشد.

در حقیقت نقشه مغزی میتواند با ثبت و سپس تحلیل دقیق امواج مغزی فرد ما را در امر شناسایی منشاء اضطراب و استرس پذیری مغز از نظر فعالیت الکتریکی کمک کند.

با استفاده از QEEG  می توان عملکرد مغز را بررسی کرد و  مشخص نمود که فعالیت الکتریکی در کدام نواحی مغز کم و زیاد شده است و بدین ترتیب نقاط ضعف و قدرت و مشکلات (اختلالات) مغزی بر ما آشکار می شود.

همانطور که سی تی اسکن یا ام آر آی میتواند به ما در تشخیص مشکلات ساختاری مغز و مناطق آسیب دیده یا تحلیل رفته کمک کند، نقشه مغزی میتواند به ما در شناسایی امواج الکتریکی ضعیف یا تشدید فعالیت شده کمک نماید.

با نقشه مغزی کدام اختلالات مشخص میگردد؟

اختلالاتی نظیر AD/HD، اختلالات اضطرابی، افسردگی، آلزایمر ، اختلالات یادگیری، اختلال وسواس اجباری، صرع و تشنج، مشکلات عصبی و تکانشی، اختلالات خواب، وضعیت حافظه، اختلالات یادگیری و … با استفاده از QEEG قابل تشخیص اند.

برای بدست آوردن QEEG یا نقشه مغزی، ابتدا با قرار دادن کلاه EEG روی سر تا ۲۱ کانال EEG یا نوار مغزی از فرد گرفته می شود و در مرحله بعد از طریق نرم افزارهای اختصاصی یک سری عملیات پیچیده ریاضی ( مانند تبدیل فوریه و ویولت) روی EEG صورت می گیرد.

کلینیک تخصص محور نوروفیدبک در مشهد

نوروفیدبک روشی است برای اینکه یاد بگیریم چگونه امواج مغزی و فعالیت هایی که در مغز ما به طور طبیعی و خودکار انجام می شود را کنترل کنیم. در حقیقت با نوروفیدبک می آموزیم به طور ارادی امواج مغزی خود را با استفاده از بازخوردی که از دستگاه  دریافت می کنیم تغییر بدهیم و اصلاح کنیم.

نوروفیدبک، برای مغز انسان مانند یک آینه عمل می کند. ما هر روز با نگاه کردن به آینه متوجه نقائص و اشکالات موجود در ظاهر خودمان می شویم.

در واقع آینه ما را نسبت به وضعیت ظاهری مان و عیب و نقص های احتمالی موجود در آن آگاه می کند. این آگاهی و شناخت به ما کمک می کند تا در جهت رفع نقص های موجود در وضعیت ظاهری خود اقدام کنیم.

نوروفیدبک دقیقا برای امواج مغزی و عملکردهای فیزیولوژیک مغز ما به عنوان یک آینه ی پیشرفته عمل می کند. نوروفیدبک با استفاده از تکنولوژی علمی و پیشرفته به ما کمک می کند تا از آن چه در مغز ما در حال رخ دادن است آگاه شویم.

نوروفیدبک چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به اینکه روش نوروفیدبک کاملا بدون عارضه و غیرتهاجمی است دامنه کاربرد آن بسیار گسترده می باشد:

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه

اختلالات حافظه و فراموشی

اختلالات یادگیری (خواندن، نوشتن، ریاضی)

اختلالات اضطرابی – هراس ها و…

اختلالات خواب (بدخوابی، بیخوابی،  پرخوابی، کابوس شبانه، وحشت شبانه، خوابگردی و خواب حرفی)

اختلالات خلقی ( افسردگی ها)

اختلال وسواس فکری عملی

سکته مغزی

صرع و تشنج

میگرن و سردردهای تنشی

کلینیک TDCS (تی دی سی اس) در مشهد

دستگاه تی دی سی اس یا همان TDCS مخفف ترکیب Transcranial Direct-Current Stimulation است که با هدف تقویت یا کاهش فعالیت امواج مغزی (با توجه به نقشه مغزی) اختراع شده است و در حال حاضر جزو موثرترین و سالم ترین روش های نوروتراپی محسوب میگردد که تا کنون هیچ عارضه ای برای این روش اثبات و تایید نشده است

. در روش های درمان با تی دی سی اس، یک جریان الکتریکی مستقیم (باتری داخل دستگاه قرار میگیرد) بسیار ضعیف در حد ۱ الی ۳ میلی آمپر به سطح سر فرد بدون هیچ خراش یا آسیبی متصل می شود که به وسیله آن فعالیت های بخش های مشخصی از مغز را کاهش یا افزایش می دهند.

برای هر کاربرد تی دی سی اس، باید قسمت های متفاوتی از مغز فعال و یا مهار شوند و این کار به وسیله انتخاب موقعیت الکترودها بر اساس نقشه مغزی صورت می گیرد.

جریان الکتریکی بسیار خفیف هیچ تاثیر مستقیمی روی سلول های مغز ندارد و تنها آستانه تحریک یا مهار این سلول ها را تغییر می دهد و به همین علت، یکی از امن ترین و موثر ترین روش های درمانی مدرن به حساب می آید.

« درمان موثر و ماندگار غیر دارویی را در مجموعه تخصصی خدمات نوروتراپی « اُستادِ مغز» تجربه کنید »